Spring naar bijdragen

Bert "Lollyteam"

Forum member
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Bert "Lollyteam"

  • Verjaardag 18/06/1963

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lollyteam.tk
  • ICQ
    0

Bert "Lollyteam"'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het makkelijkste door je carter er onderuit te healen. Dan kan je aan de voorkant zien of hij slap hangt. Meestal is het echter het rubbertje dat versleten is. Dit rubber houdt de ketting op spanning.
  2. Wij hebben ons prima vermaakt vandaag. Iedereen bedankt die deze dag mede mogelijk heeft gemaakt! Tot een volgend evenement Ik ben wel benieuwd naar de foto's van Jos.
  3. Het inbouwen van een automaat heeft wel consequenties voor de rest van de aandrijflijn. Omdat die bak langer is, moet je cardanas achter ingekort en die van voor moet verlengd worden. Vervolgens is de hoek van de kruiskoppelingen achter te scherp, vooral als je verhoogd bent, wat weer extreme trillingen veroorzaakt, etc etc. Het kan wel eenvoudig, maar dan moet je eigenlijk een automaat met tussenbak en cardanassen nemen die uit een YJ komt en al, en die zijn schaars. Van een cherokee is veel makkelijker aan spullen te komen, aan de motor kant past het allemaal, maar dan kom je dus veel problemen tegen. Maar, niets is onmogelijk. Denk aan het vliegwiel.
  4. Bert "Lollyteam"

    Goedkoop?

    Ik heb net nog prijs aangevraagd voor 2 Rancho schokbrekers bij Quadratech. Kosten per stuk $50. Om te versturen naar Nederland nog eens $58,- , komt dus op zo'n €62,- per stuk met de huidige lage dollar. Volgens mij is dat toch wel duurder dan hier kopen. Weet iemand wat Rancho 5000 hier kosten? (voor 4" gelifte YJ) Als iemand nog een setje heeft liggen, met name voor de achtervering, hoor ik het ook graag op bert@lollyteam.tk
  5. Bert "Lollyteam"

    APK Keuring

    Gordels is een bekend probleem bij de CJ en YJ. Die komen regelmatig tussen de deursluiting en beschadigen daardoor. Ik heb er nu gordels uit een XJ in zitten. Deze zijn iets korter, maar voor de keuring ok. De mijne is ook in maart aan de beurt. Ik zet ook altijd andere banden, geleend van een maatje. Niet voor de breedte, ik heb spatbordverbreders, maar vanwege de beschadigingen in de banden door een dagje spelen in Bilstain (Belg). Daar liggen gemene scherpe stenen. Tevens heb ik al jaren een barst in de voorruit. Deze wordt steeds langer, maar komt er wel mee door de keuring tot nu toe. Ik moet nog wel met mijn uitlaat aan de gang. Ik heb een motor uit een Cherokee in mijn YJ liggen en de uitlaat moest ook mee verhuizen maar die past niet helemaal en nu heb ik geen demper meer. Daar zullen ze met de APK niet mee accoord gaan denk ik. Belangrijk is dat je de auto goed schoon hebt gemaakt. Een keurmeester heeft flink de pest in als hij eerst een hap Belgische klei moet wegslikken voordat hij kan zien waar remleidingen precies lopen. De keuring is voor mij aanleiding om de Jeep weer helemaal showroomklaar te maken. Het is voor jezelf ook een prettig idee als je een keer per jaar je Jeep van voor tot achter controleert, toch?
  6. Deze motoren zijn erg betrouwbaar. Ik heb er een in mijn YJ liggen sinds de HO motor de geest heeft gegeven tijdens een evenementje in Inor. Het was wel wat aanpassen, maar het loopt prima. Ik kan overeigens geen verschil in power merken met de HO motor.
  7. Ik zal er zijn Edwin, Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe tereinen.
  8. Bert "Lollyteam"

    Waar....????

    Ik woon in Apeldoorn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...