Spring naar bijdragen

wrangler87

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

wrangler87's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ben inmiddels je vriend geworden. Dus dat zegt toch wel wat.

  2. Hoi Rob,

    Mijn computer is gecrashed en ben veel gegevens kwijt, waaronder je email adres. Ik heb je advies even nodig, maar voordat ik daarom vraag: hoe is het ermee? En met Edgar?

    Graag je advies over het volgende:

    mijn versnellingsbak is kapot en is aan revisie toe. Nu speel ik al geruime tijd met de gedachte om er een automaat in te zetten. Ik heb het daar met Sem over gehad en die ziet het wel zitten. Maar hij ziet ook problemen (kick down en andere aanpassingen). Als we het gasan doen, zou je ons dan weer willen helpen? Ik weet nog niet op welke termijn dit gaat spelen, want ik moet eerst nog een bak zien te vinden en misschien nog wel meer spullen.

    Wat vind je van het idee? Heb je tips, tricks en zin om te helpen?

    Hoor graag van je.

    groeten,

    Jos

  3. Aan Bert.. aan iedereen eigenlijk Wat is "the tricky part" aan het vleigwiel dan? Aantal tandjes? Zijn die aandrijfassen hol (te slijpen en te lassen) of massief? Hij staat nog steeds op bladveren maar op banden met hoge wangen. Geeft dit ook al problemen met de kruiskoppelingen of komen deze problemen pas wanneer hij op van die hoge schroefveren staat. Als ik die assen eenmaal heb aangepast dan is de automaatbak als hij gaar is bij wijze van spreken sneller en goedkoper te verwisselen dan een set banden... Oja.. hoe zit het met de bediening. Zijn dat kabels vanaf de automaatpook? Kan ik die pook straks op een geimproviseerde middenconsole zetten. (of een middenconsole uit een Cherokee) Moet een stuurcolom helemaal aangepast worden voor een "achter het stuur" handle? Is er aan die stuurbedieningen te komen? Vind ik wel het mooist, het meest amerikaans in ieder geval. Hoor graag van jullie.. Groetjes, Elzo
  4. Nee joh... 2.5 Da's niet echt. Hij moet wel gorgelen!! Ik ga er achteraan, navragen, uitpluizen etc. Bedankt voor de info.
  5. Okee, bedankt allemaal. Ga achter een automaatbak aan. Zal hem dan ook wel opnieuw voor keuring moeten aanbieden om hem als automaat op kenteken te krijgen vrees ik... Moet eerst voor een paar maanden naar het buitenland maar zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen als ik eraan begonnen ben. Groetjes en hou de gepoetste kant boven, Elzo
  6. Hallo Willem, Zat zelf inderdaad ook al aan het druklager te denken. Aan de andere kant kan het bij een 4x4 zo maar iets anders zijn. Ik woon in amsterdam, maar als er een goede betrouwbare garage elders in het land is vind ik het echt geen probleem om hem daar te brengen. Ik bracht voorheen mijn 90'er Cherokee naar Jeep/Chrysler purmerend maar volgens mij brengen ze daar al het terrein op rijden in rekening. Voelde me ook al een kleine jongen tussen al die grote gloednieuwe dure Grand Cherokee's. Ik zoek eigenlijk een garage van een of andere wrangler-idolaat die van z'n hobby z'n werk heeft gemaakt. Volgens mij heeft de versnellingsbak zelf ook wat aandacht nodig. Hij schakelt hakkerig naar z'n twee. Weet niet of de bak nu gelijk toe is aan revisie. Als dit alles nu een enorme dure reparatie gaat worden overweeg ik het om een automaatbak te laten plaatsen. Had ik ook in die Cherokee en dat vond ik een verademing. Weet jij of dit uberhaubt mogelijk is? Groetjes, Elzo
  7. Even een technisch vraagje... Als ik met draaiende motor mijn koppeling intrap en de motor toeren laat maken komt een een vreemd geluid uit de drukgroep/versnellingsbak. Het klinkt als een harde lange uitspraak van de letter G. Dus geen tandenpoetsgeluid, maar meer iets "slepends" Als de koppeling gekoppeld is hoor ik niets. Het maffe is dat het geluid ook komt als ik stationair draai, de wagen ontkoppeld laat rollen en vervolgens rem. Er zit blijkbaar iets los wat door de remkracht naar voren schuift en ergens tegenaan komt. Ook als ik dus toeren maak wordt het onderdeel "meegenomen". Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ook ben ik op zoek naar een garage/Jeep wrangler specialist die dit voor me zou kunnen verhelpen. Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om een manuele versnellingsbak te verwisselen voor een automaatbak? Het gaat om een 87'er Wrangler met een 4.2 ltr. blok Groetjes
  8. Nu ben ik de weg kwijt. Ik ben een newbe wrangler rijder. Bevalt uistekend overigens! Een jongensdroom die uitkomt!! Mooie zwarte bak op vette wielen. Echter.. Op mijn kenteken Deel 1 staat Wrangler Sahara 4.0 U9. Nu ligt er in mijn wrangler volgens mij een 4.2 carburatieblok en de datum eerste toelating eindigt op 87. Er is mij nu verteld dat de wranglers pas na 1990 op de markt kwamen met de 4.0 injectieblokken. Kan het kloppen dat er op mijn deel 1 een 4.0 ltr blok staat? Of ben ik verkeerd ingelicht?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...