Spring naar bijdragen

Hoge toeren bij afremmen.


 Share

Recommended Posts

Paar dagen terug 1e jeep gekocht (en sleutel -nog- niet). Cherokee van 1988 4.0 automaat. Enthousiast!

Lekker toeren enz enz, maar opeens (na 2e rit): shit happens..... Ik schrik me rot; bij afremmen voor (bijv.) stoplicht begint de motor in 1 keer veel toeren te maken, rem houd hem niet... tot 2 keer toe bijna een dodelijk ongeluk...! gelukkig op laatste moment in de N kunnen schakelen. Begint ook soms (bijv. in neutraal) spontaan flink toeren te maken.

Jeep heb ik nu maar in m'n garage gezet. Wat is er aan de hand? Ik heb nog 2 maanden garantie op het blok (dealer), valt dit onder de garantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me in de stationair regeling te zitten. Zodra de motor onder z'n geprogrammeerde stationair toerental uitkomt, zal de computer een beetje gas geven om de motor weer op z'n toerental te krijgen. Maar zoveel dat de auto door z'n remmen getrokken wordt, is natuurlijk niet goed!

Kijk eens naar je gaskabel: Komt die wel helemaal terug? Als die iets blijft hangen, en de motor wordt door de bak onter z'n stationair toerental getrokken, dan zou het best eens kunnen dat het stationair-circuit samen met de gedeeltelijk geopende gasklep dit veroorzaken...

En als de dealer garantie geeft, dan lijkt me dat i.d.d. een probleem voor hem.....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja echt veilig rijden is het niet zo , dus snel repareren

het kan aan verschillende oorzaken liggen

hieronder geef ik er een paar

bijv:

hangende gasklep (of veer ervan gebroken)

een rotte gaskabel (smeren of vervangen)

defecte gasklepsensor (is de rechtse op je gasklephuis )

defecte stappenmotor (deze regelt de stationaar in samenwerking met de gasklepsensor)

nou kan het één van deze oorzaken zijn waardoor je xj toeren maakt

ga ze allemaal eens af om uit te sluiten wat het probleem veroorzaakt

over de stappenmotor is ook al een topic geopend (schoonmaken en nakijken)

succes met het oplossen van je probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...