Spring naar bijdragen

Pedalen na 2" body lift


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Jeep CJ5 - Nekaf M38a1 uit 1966.

In de winterperiode hebben we de auto voorzien van een bodylift van 2" tussen chassis en carrosserie.

Heeft iemand een handige (en veilige ) tip om de pedalen aan te passen na deze verhoging ?

En hoe kan ik de stand van het stuur aanpassen, zodat deze weer tegen de onderkant van het dashboard vastgezet kan worden ?

Ben benieuwd...

Jeepdude

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh....... AMC heeft hangende pedaalset, '66 CJ/Nekaf een staande set.

Staande set zit op chassis gemonteerd, gaat dus niet met bodylift mee. Hangende set gaat wel met de body mee.

<_<

Bij mijn CJ7 zit 1 kant van de koppelingsas aan de body, andere kant aan het drukgroephuis. Dus bij bodylift komt die as scheeft te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh....... AMC heeft hangende pedaalset, '66 CJ/Nekaf een staande set.

Staande set zit op chassis gemonteerd, gaat dus niet met bodylift mee. Hangende set gaat wel met de body mee.

:huh:

ik heb die van mij ook verlengd. dan gaat schakelen beter. want tandjes poetsen vind de bak ook niet fijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, als Jeepdude een AMC set in z'n early CJ monteert, zitten er geen stangetjes, deze zal hij dus zelf moeten maken.....

Jullie hebben gelijk bij een bodylift van een AMC CJ, in dit geval gaat het niet op.

Voordeel van het monteren van een AMC pedaalset is dat je ook gelijk de hoofremcilinder boven kan monteren, deze zit namelijk erg lastig op het chassis gemonteerd.

remmen BrakePedal.jpg

koppeling ClutchLinkage.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...