Spring naar bijdragen

Snel tanken?


Recommended Posts

Ik rij meestal op gas dus tank weinig nu vroeg ik me af hoe je sneller benzine kan tanken, hij heeft namelijk de neiging om elke keer afteslaan. Ik ben ongeveer 15min aant tanken voor 30 liter.

Wat is de truc? Benzine blijft naar boven komen.

;)

enige wat ik mij kan bedenken is het pistool (zo heet dat officieel) niet tever in de vulopening te drukken. dus net een stukje erin. Ik heb er geen last van met DarkGreen, ik kan hem er geheel indrukken en tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

hoi, ik heb dit probleem ook altijd. Helaas is mij de benzinepomp kapot gegaan en den deze op het ogenblik aan het vervangen. om mijn tank probleem op te lossen heb ik het klepje in de hals (vulopening) eruit gehaald! toen ik echter in de tank voelde bleek er een pingpong bal of zoiets in de tank te zitten op iets meer dan de helft van de tank. deze sluit de slang af zodra de tank ca. 3/4 vol is. de benzine moet dan door de soortelijke massa in de tank afzakken. ik dacht eerst om deze ook maar meteen eruit te vissen maar durf het toch niet goed te doen dit i.v.m. lekken of zo!

groetjes Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • 5 weeks later...

Beter laat dan nooit :P

 

 

Klopt dat er een balletje of klepje in een slang zit, is om de terugslag van de benzine tegen te gaan.

Heb zelf een 2005 TJ met precies zelfde ''probleem''.

De vulhals-slang is gebogen met daarin dat ''balletje'', waarschijnlijk krijgt de benzine geen tijd genoeg om te stromen waardoor het pistool elke keer afslaat.

Oplossing bij een TJ is om deze slang te vervangen door een recht exemplaar.

 

Zou er wat tijd moeten insteken, maar heb ergens een product/partnummer gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...