Spring naar bijdragen

Stoterig stationar lopen


Recommended Posts

Mijn Grand Cherokee loopt (volgens mij voornamelijk bij koude motor, maar ik heb 'm nog niet zo lang)nogal stoterig stationar, als ik de automaat in de D-stand heb en stil sta, met mijn voet op de rem. Ik heb het idee dat als ie warmer is het probleem weg is. Helemaal zeker ben ik er niet van, omdat ik nog geen lange(re) ritjes heb gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Het probleem is nog niet over, maar hij doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Het zou ook een cylinder kunnen zijn die af en toe uitvalt.

Kreeg gisteren een reactie die dacht dat ik een spelfout gemaakt had, maar er staat echt stoterig en niet stotterig. Ik kan het ook omschrijven als bonkerig lopen.

Vind het wel jammer dat er na bijna een maand maar 1 reactie binnenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motorolie aan de voorkant komt door de achterste krukaskering, niet door de pakkingen of keringen van de bak!

Aan de achterzijde van de bak is een ander verhaal, waar lekt het precies....

Je hebt je automaat, en daarachter zit de tussenbak ( waar de as naar de voorwielen uitkomt), die tussenbak zit er los tegenaan geschroefd! Geef maar eens aan waar de lekkage precies zit.

De achterste krukaskering is goed te vervangen, een beetje monteur ( met een brug) kan dat in een paar uur doen. Bij de 4.0i hoeft namelijk de bak niet gedemonteerd te worden, de carterpan en een hoofdlager is genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oorzaak van het "stoterig" lopen is hoogstwaarschijnlijk gevonden toen ik mijn LPG-installatie af ging laten stellen, hij had de kwaal dus alleen als ie op LPG liep. Het is volgens de monteur de pakking van het inlaatspuitstuk waar ie valse lucht aanzuigt en er 1 cylinder uitvalt. Daardoor was de uitstoot van de uitlaatgassen ook niet APK-waardig te krijgen.

Er valt dus nog wel ff wat te sleutelen. Is dit goed zelf te doen of kan ik het beter door de garage laten doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gas heeft de nare eigenschap gevoeliger te zijn als benzine. dat betekent dat de motor direct minder strak loopt als het barndstof/zuurstofmengsel niet correct is. Ik heb een halfjaar geleden hetzelfde gehad. Een Prince-leverancier begon zonder ernaar te kijken of luisteren alvast een boodschappenlijstje voor me op te stellen. Vervolgens maar eens wat rondgevraagd. De raad om het gasklephuis en luchtkanaal eens goed schoon te maken opgevolgd: hij loopt weer als een zonnetje. Aanslag in het gasklephuis was e boosdoener.

Het kost je niets en je hebt het in een kwartier gefikst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor de motor staat, zie je aan de bestuurderszijde, achter de koplamp een zwarte doos. Vandaar loopt een brede buis naar het midden van de motor. Deze buis maakt een knik naar beneden. Onder deze knik zit een zilverkleurige buis van ongeveer 8 cm doorsnede. Deze zit met een paar boutjes vast. Deze maak je los: gasklephuis.

Let wel, ik doe dit soort zaken weliswaar zelf, maar altijd met een kennis erbij die er echte verstand van heeft. Als andere Jeepers vinden dat ik secuurder moet zijn in mijn uitleg, of aanvullende tips hebben, wees welkom. Daar leer ik ook weer van, als beginnende klusser zijnde.

Wat ik maar bedoelde: het kan zijn dat je stotterende motor lijdt onder een vervuild mengsel gas/zuurstof. Ik dacht hieraan omdat je zei dat ie bij benzineverbruik normaal liep.

Het kan echter zijn dat je monteur gelijk heeft en het aan een pakking ligt. Maar: ik begrijp dat je een monteur hebt, dus doe hem mijn suggestie eens aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Originally posted by Doctor Love@Jan 31 2005, 11:28

Als je voor de motor staat, zie je aan de bestuurderszijde, achter de koplamp een zwarte doos. Vandaar loopt een brede buis naar het midden van de motor. Deze buis maakt een knik naar beneden. Onder deze knik zit een zilverkleurige buis van ongeveer 8 cm doorsnede. Deze zit met een paar boutjes vast. Deze maak je los: gasklephuis.

Let wel, ik doe dit soort zaken weliswaar zelf, maar altijd met een kennis erbij die er echte verstand van heeft. Als andere Jeepers vinden dat ik secuurder moet zijn in mijn uitleg, of aanvullende tips hebben, wees welkom. Daar leer ik ook weer van, als beginnende klusser zijnde.

Wat ik maar bedoelde: het kan zijn dat je stotterende motor lijdt onder een vervuild mengsel gas/zuurstof. Ik dacht hieraan omdat je zei dat ie bij benzineverbruik normaal liep.

Het kan echter zijn dat je monteur gelijk heeft en het aan een pakking ligt. Maar: ik begrijp dat je een monteur hebt, dus doe hem mijn suggestie eens aan de hand.

<div align="right">

hoi ik had ongeveer hetzelfde probleem slecht lopen en zelfs afslaan mijn gc had op gas gelopen ik heb uiteindelijk alle bedrading en elektronica verwijdert en het probleem nu opgelostwaar je even naar kan kijken is de elektronica die de stand van de gasklep regelt

groeten Daffieduck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het probleem is verholpen, alle lof aan Cyril, een mede-Jeeper.

Inlaat/uitlaatspruitstuk helemaal los gehad, meteen ff wat haarscheurtjes in het uitlaatspruitstuk gelast (was niet de oorzaak), alles een beetje gereinigd, nieuwe pakking ertussen en monteren maar.

Was dus een lekkend inlaatspruitstuk, zoog valse lucht aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...