Spring naar bijdragen

Wat is de maat van het priesaslager?


Mark
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wie weet wat de maat is van het priesaslager van een nekaf? Ik neem aan in inches? Zelf kwam ik uit op 18,7 mm wat wel wat lijkt op 11/15 inch...

Ik heb er een ford v6 er in gezet alleen het lager moet nog. Kan dat spul op maat bestellen dus dat is wel heel makkelijk als ik de maat weet:P

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3326069687_14abd37721.jpg?v=0

Huis pasgemaakt (gaten verboord en getapt met m10x1,25 en gat geslepen) De bouten ga ik nog aflassen in het huis zodat ik alleen de moeren nog aan de bak kant er op hoef te draaien.

3326070007_803d537b61.jpg?v=0

3326069827_0dbaa65b2e.jpg?v=0

Flens opgelast en afgedraaid. Ook een nieuw druklagergeleiding er op geperst.

3326907436_850e77f6b1.jpg?v=0

3326070283_60a44c56e5.jpg?v=0

3326907756_ac8010ab73.jpg?v=0

Het lager ben ik uitgekomen. Heb een stukje staf lagerbrons. Dat draai ik wel op maat.

Als die gekeurd is met de nieuwe motor komen er patrol assen onder met 35 BFG. Deze heb ik al SOA op maat gemaakt... Moet haast wel hoog worden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi! Ik heb mijn uitlaatspruitstuk omgelast zodat de stuurpen er langs kan. Maar het stuurhuis past niet omdat de motorsteun in de weg zit. Daarom zet ik er een scorpio stuurhuis in, gelijk stuurbekrachtiging. De rempomp paste ook niet meer. Nu zit er een patrol pomp in met bekrachtiging!

De motorsteunen van 5 dik strip een u profiel gelast en haaks daarop ook weer u naar binnen met nekaf motorrubbers(duidelijk? haha ik maak er wel een foto van).

Het blok zit horizontaal in de auto. Het inlaatspruistuk vertekent het beeld ook door dat hij zo naar beneden afloopt. Jij hebt denk ik ook je vin half op je radiateur staan?

Heb je nou ook stuurbekrachtiging of is dat een stuurdemper op de foto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mark,

Ik heb geen stuurbekrachtiging, maar gewoone en dempertje van mijn werk. Verder heb ik geen fan aan me blok. Maar heb ik voor een elektische fan gekozen. Ik kan je wel al vertellen dat het vermogen met 50% steeg bij mij, dit zal bij jouw niet anders wezen. Wat voor inhoud heeft het Ford v6je?

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij neemt het vermogen met meer dan 100 procent toe, 72 naar 150 pk. Het is een 2900i. Zelf rij ik een scorpio met precies het zelfde blok en dat sleurt wel en dat is ook nog eens een automaat! Handbak hou je toch iets meer over..!!

Ik zet er ook een radiateur voor met elektrische vinnen want anders gaat het echt niet koelen denk ik.

Met het Pinkstertreffen van hannibal moet het zoiezo rijden!! Liefst daarvoor nog met pasen maarja dat wordt misschien krap met alle ander verplichingen tussendoor..:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark,

Wat voor radiator gebruiken? Ik zelf heb een GM dwarsflow gebruikt. En bij mij slaat de fan alleen aan bij terrein rijden. Voor de v6 kan je ook de oude radiator gebruiken. Aangezien een v6 niet echt warm word. Ga je hem ook ombouwen naar 12volt? Dit is heel simpel te doen!

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er een gebruiken van een sierra 2.0 dohc. Die heeft 2 elektrische vinnen. Hoe ik het ga aansluiten weet ik nog niet. Of een sersor op het blok, die heb ik nog ergens nieuw liggen van een sierra, of anders gewoon altijd aan op het contact. Mn oude radiateur is nog wel ok maar niet je van het... En die dingen zijn goed nogal schaars(duur)..

Zekerweten en ook echt zeker 12 volt! Elke keer die oplossingen verzinnen om dingen er op aan te sluiten wanneer de auto zelf 24 volt is...:)

Kan je dan de originele hoofschakelaar vd verlichting gebruiken? Daar zitten als het goed is van die hitte zekeringen in maar werkt dat op 12v?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tijdje niet meer gekeken.... Hij is af! En met succes getest in heerde! Koste me een aandrijfas, twee vrijloopnaven, en de motorrubbers maar wel spektakel!

Op de site van Hannibal: www.hannibal-offroad.nl sta ik tussen de foto's ook in de waterbak!

Zaterdag moet ik m nog gaan afspuiten en op zoek naar eventuele meerdere mankementen.

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...