Spring naar bijdragen

verlichting CJ


Recommended Posts

Ik ben in het hoofdstuk van de verlichting beland, nu ik mijn CJ5 weer aan het opbouwen ben.

Ik wil namelijk de "stadsverlichting" van het spatbord hebben, maar ik zou niet weten waar ik deze dan kan plaatsen.

De kleine lampjes onder mijn koplampen zijn nu nog oranje en dienen als richting aanwijzers. Misschien laat ik deze wel vervallen en doe ik daar het stadslicht in (met blanke glaasjes uiteraard).

Ik weet niet hoe het bij jullie/andere CJ's zit aangesloten?

En ik weet niet precies hoe het zit met wettelijke verplichtingen en apk over de verlichting...?

:wub:

bewerkt door japser007
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stadslichten in de koplampen, mits deze binnen de 40cm v.a. buitenzijde jeep zitten.

precies en daarom diende op mijn CJ7 de koplampen op de bumper gezet te worden omdat buitenkant banden tot buitenkant koplamp meer dan 40 cm was. Dus vandaar onderstaande oplossing:

post-970-12873021652578_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40cm verhaal heb ik nog geen last van gehad, ik moest wel wat aanpassen vanwege de bumper, die zat voor de stads/knipperlichten.

Stadslichten in de koplampen erbij, en van een motorfiets losse knipperlichten op de bumper.

lichtjes.jpg

Gaan we nog een keer netjes maken met een afneembare beugel voor kentekenplaat en Nekaf knipperlichten.

Stadslichten in de koplamp erbij is een kwestie van gat in lamphuis boren, doorvoerthule erin:

470-0033.gif

en daarin een kleine fitting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zit er in de "originele stads-/knipperlichten" maar 1 lampje. De schakeling weet ik niet precies meer, maar volgens mij zat de aarde van de stadslicht op de voeding van de knipperlicht. Dus als je stadlicht aan stond en je ging knipperen werd het spanningsverschil 0V en ging het lampje uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasper heeft een CJ5 uit '66. Heeft smalspoor assen, zal er dus om hangen met die 40 cm. De onze uit '68, ook smalspoor is ruim binnen de 40 cm.

Alles valt of staat met hoe breed je banden en spatbord verbreders zijn.

De body is altijd 150cm met een CJ. Maat van de lampen tot buitenzijde body is ongeveer 34cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen voor jullie reacties!

Ik ben van plan om voor de apk mijn 'smalle apk wieltjes' eronder te doen, en de fender flairs er af te halen. Dan is het jeepje gelijk een centimeter of 5 á 10 smaller, waardoor je eigenlijk altijd binnen de 40 cm blijft.

Ik denk dat ik de stadslichtjes in mijn gewone verlichting ga proberen te doen. Heb hier verder geen vervaring mee... iemand nog tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de stadslichtjes in mijn gewone verlichting ga proberen te doen. Heb hier verder geen vervaring mee... iemand nog tips?

Methode van ThomVis is een goeie. Voorzichtig boren, elke keer een paar mm groter of trappenboor gebruiken.

465.jpg

Stukje schilderstape plakken voor eerste gaatje, glijd de boor niet weg.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...