Spring naar bijdragen

compressie 4.2 liter motor per cilinder


hubertus
 Share

Recommended Posts

Klinkt in ieder geval nog niet versleten. De compressie kan wel wat hoger zijn als fabrieksopgave door eventueel eerder uitgevoerde modificaties (kop vlakken, dunnere koppakking, andere zuigers) maar dat hoeft geen probleem te zijn. Let er wel op dat je motor met hogere compressie sneller geneigd is te gaan pingelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijkste is de gelijkheid tussen de cilinders. Dat zit wel snor dus...

Een hogere compressieeinddruk kan ook veroorzaakt worden door een andere carburateur en/of spruitstuk. De waarden die JeePee aangaf zijn standaard.

Wat is de reden voor de meting? Problemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het dan goed. Compressieverhouding is van een 4.2 is 9.2:1(volgens de boeken).

Maar omdat de lucht tijdens het samenpersen warmer word kom je op een hogere druk uit. Kwam op 1 of andere klasieker site een tabel tegen waar iemand het voorgerekend had. http://www.oldtimerrestauratie.com/website/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=41

In zijn tabel zou het zo'n beetje 12bar moeten zijn bij een compressieverhouding van 9,2:1. Dus als ik jou was zou ik me nergens zorgen over maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...