Spring naar bijdragen

achterste olie keering vervangen


Jeep cj7
 Share

Recommended Posts

en als je de carterpanpakking terug monteerd alles goed vetvrij maken. ikzelf lijm de pakking vast. ik laat dan om de paar cm een druppel sekonden lijm vallen op de pakking. en plak de pakking onder tegen het blok aan. dit voorkomt verschuiven van de pakking als je carterpan terug plaatst. behalve de zwarte halve manen pakking die plak ik in de carterpan vast. en over de rand van de carterpan daar smeer ik vloeibarepakking overheen. en als de carterpan op zijn plaats zit dan monteer ik eerst de bouten die in de hoeken zitten en draai ze bijna handvast aan. en zet daarna de overige bouten erin. ook bijna handvast wacht daarna ff een uurtje of 2 met aandraaien. want dan kan de vloeibarepakking zijn werking doen namelijk uitzetten. draai daarna de bouten vast aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je de carterpanpakking terug monteerd alles goed vetvrij maken. ikzelf lijm de pakking vast. ik laat dan om de paar cm een druppel sekonden lijm vallen op de pakking. en plak de pakking onder tegen het blok aan. dit voorkomt verschuiven van de pakking als je carterpan terug plaatst. behalve de zwarte halve manen pakking die plak ik in de carterpan vast. en over de rand van de carterpan daar smeer ik vloeibarepakking overheen. en als de carterpan op zijn plaats zit dan monteer ik eerst de bouten die in de hoeken zitten en draai ze bijna handvast aan. en zet daarna de overige bouten erin. ook bijna handvast wacht daarna ff een uurtje of 2 met aandraaien. want dan kan de vloeibarepakking zijn werking doen namelijk uitzetten. draai daarna de bouten vast aan

waarom die xtra pakking??

wij smeren meestal het blok en carter in met vet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet ook mijn achterste krukas keering vervangen. Ik heb voor het carter een nieuwe pakking besteld bij B&S in Tiel. Normaal bestaat de pakking vor het carter uit 2 stukken kurk en 2 keer een stuk van ruber. Dit is erg moeilijk lekdicht te krijgen. Ik heb nu een pakking uit een stuk besteld van siliconen en deze hoeft niet iedere keer vervangen te worden als je het carter er onderweg haalt. Is wel een stuk duurder maar was op aanraden van B&S dus zal wel goed zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...