zino Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 zo zien de oude koppen er uit en wanneer hij nu 3minuten heeft gedaaid hangt er lichte olie aan de nieuwe bougies als hij gewoon stationair staat te draaien rookt hij niet wanneer ik wat gas geef begint hij terug te roken als een stoomboot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 (bewerkt) Carter beluchting, PCV en vacuum leidingen wel in orde? Lijkt wel of hij bij hoger toerental motorolie aanzuigt...... Of stiekum toch de "plenum gasket" March 13, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 daar sluit ik me helemaal bij aan, foto's waren een beetje klein om een oordeel over te vellen, maar de donkere kleur op je koppen is niet top. Het zou zo kunnen zijn dat je een hoge carterdruk hebt die de olie mee neemt om via de lucht inlaat aan het verbrandingsproces deel te nemen, maar het hiervoor geschreven verhaal is ook zeker een optie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 daar sluit ik me helemaal bij aan, foto's waren een beetje klein om een oordeel over te vellen, maar de donkere kleur op je koppen is niet top. Het zou zo kunnen zijn dat je een hoge carterdruk hebt die de olie mee neemt om via de lucht inlaat aan het verbrandingsproces deel te nemen, maar het hiervoor geschreven verhaal is ook zeker een optie heb je suggesties voor wat ik zeker moet nakijken dan alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2009 ff voor de duidelijkheid: Al je rijdt, heb je dan rook bij constante snelheid, bij gas los, of alleen bij optrekken/versnellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 ff voor de duidelijkheid: Al je rijdt, heb je dan rook bij constante snelheid, bij gas los, of alleen bij optrekken/versnellen? dat kan ik niet weten hé rijd er alleen mee op het terrein en heb sinds dien niet meer mee gereden ik vraag me af hoe ik de carter druk kan weg krijgen als het dat zou zijn de pcv valve die is er af bij mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 als je de olievuldop eraf haalt bij draaiende motor en er komt dan een hoop lucht en olie mee, dan is die redelijk tot veel te hoog. evt zelf even aan de gaskabel met de hand trekken om gas te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 neen komt niets uit heb ook de hoeveelheid olie gekontoleerd en deze was ook perfect 4.7 liter dus overvuld is hij ook niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepkid Geplaatst March 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 mischien even de uitlaat spruitstukken eraf schroeven en dan de motor starten (oordoppen !) dan kan je waarschijnlijk zien welke cilinder de rook veroorzaakt en dan kan je wat gerichter zoeken is wel wat werk maar heeft mij eens erg geholpen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2009 mischien even de uitlaat spruitstukken eraf schroeven en dan de motor starten (oordoppen !) dan kan je waarschijnlijk zien welke cilinder de rook veroorzaakt en dan kan je wat gerichter zoeken is wel wat werk maar heeft mij eens erg geholpen . alle cilinders hebben het behalve eentje wat minder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 alle cilinders hebben het behalve eentje wat minder uw carterverluchting zit toch zeker niet dicht hé Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepkid Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 als je dan verder alles hebt nagekeken zoals zuigerveren (compressietest ) en klepsteelrubbers ,carterontluchting enz enz .... is het dan mischien zo dat je verkeerde of te dunne olie gebruikt of slechte of vervuilde brandstof ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 als ik hem gewoon op relantie laat draaien heeft hij het niet na 2minuten te laten draaien en dan een bougie eruit te halen komt er rook langs het bougie gat is dat normaal of zijn dat nog steeds uitlaatgassen die blijven zitten wat ik wel vandaag ontedkt heb is dat wanneer ik de idle valve sensor stekker uittrek er niets veranderd aan het toerental of is dat normaal wanneer het blok koud staat volgens mij niet maar ik kan verkeerd zijn de olie heb ik reeds vervangen de carter ontluchting is toch die op de kleppendeksels hé of ben ik dan zo verkeerd en heb ik iets over het hoofd gezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.