Spring naar bijdragen

rokende 5.2


Recommended Posts

zo zien de oude koppen er uit en wanneer hij nu 3minuten heeft gedaaid hangt er lichte olie aan de nieuwe bougies

als hij gewoon stationair staat te draaien rookt hij niet wanneer ik wat gas geef begint hij terug te roken als een stoomboot ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar sluit ik me helemaal bij aan, foto's waren een beetje klein om een oordeel over te vellen, maar de donkere kleur op je koppen is niet top. Het zou zo kunnen zijn dat je een hoge carterdruk hebt die de olie mee neemt om via de lucht inlaat aan het verbrandingsproces deel te nemen, maar het hiervoor geschreven verhaal is ook zeker een optie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar sluit ik me helemaal bij aan, foto's waren een beetje klein om een oordeel over te vellen, maar de donkere kleur op je koppen is niet top. Het zou zo kunnen zijn dat je een hoge carterdruk hebt die de olie mee neemt om via de lucht inlaat aan het verbrandingsproces deel te nemen, maar het hiervoor geschreven verhaal is ook zeker een optie

heb je suggesties voor wat ik zeker moet nakijken dan

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff voor de duidelijkheid: Al je rijdt, heb je dan rook bij constante snelheid, bij gas los, of alleen bij optrekken/versnellen?

dat kan ik niet weten hé rijd er alleen mee op het terrein en heb sinds dien niet meer mee gereden

ik vraag me af hoe ik de carter druk kan weg krijgen als het dat zou zijn

de pcv valve die is er af bij mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mischien even de uitlaat spruitstukken eraf schroeven en dan de motor starten (oordoppen !) dan kan je waarschijnlijk zien welke cilinder de rook veroorzaakt en dan kan je wat gerichter zoeken

is wel wat werk maar heeft mij eens erg geholpen .

alle cilinders hebben het behalve eentje wat minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik hem gewoon op relantie laat draaien heeft hij het niet

na 2minuten te laten draaien

en dan een bougie eruit te halen komt er rook langs het bougie gat

is dat normaal of zijn dat nog steeds uitlaatgassen die blijven zitten

wat ik wel vandaag ontedkt heb is dat wanneer ik de idle valve sensor stekker uittrek er niets veranderd aan het toerental of is dat normaal wanneer het blok koud staat volgens mij niet maar ik kan verkeerd zijn

de olie heb ik reeds vervangen

de carter ontluchting is toch die op de kleppendeksels hé of ben ik dan zo verkeerd en heb ik iets over het hoofd gezien :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...