Spring naar bijdragen

Jeep Goes Nordic 2009


Black Moose
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 208
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mogguh,

Half 9 wakker rustig bakkie koffie en zit nu aan een bammetje roerei á la Mavin.

De noren die gisteren aangekomen zijn gaan nu op pad dus 't is hier een komen en gaan van noorse Jeeps. Zit overigens mooi spul tussen, paar Willy's (1 met een 350ci chevy V8)

Weer ziet er goed uit, zonnetje brak door, nu wat wolkjes. Gaan straks op pad, Tour Noorwegen-Zweden.

Gisteren hier weer in het terrein gezeten (5000 ha bos, berg en wat moeras). Geen grote stukken bij ons allen. De 'budget' XJ houdt zich verbazend goed, alles gereden wat de rest ook reed en geen stukken.

Vanavond een foto update.....

Hilsener fra Norge :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Noren komen eraan. Bij terugkomst van de Jeeptour blijkt de camping te zijn volgestroomd met leden van Jeep Club Norway (ook JCN) voor hun jaarlijkse meting. Het is lang onduidelijk geweest waar deze gehouden zou worden. Uiteindelijk is dit toch Rena geworden en diverse van ons (Dez & Charlie) maken hiervan gebruik om nogmaals het terrein in te gaan, maar nu onder licentie van de Noren.

Jacco heeft een trilling tijdens het rijden op asfalt en gaat nader onderzoeken, zo nodig repararen. Gedacht wordt aan een kruisje achter.

Voor vanmiddag staat het zoeken naar een "doorwading op het programma. Volgens Mark, de camping baas, moet het mogelijk zijn om de rivier door te rijden. Jacco heeft z'n lieslaarzen bij zich, zodat voor kan lopen. Afwachten dus maar ....

Hierbij nog wat foto's

post-15-12873023111015_thumb.jpg

post-15-12873023117897_thumb.jpg

post-15-12873023120828_thumb.jpg

post-15-12873023123975_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook weer thuis.

Laatste wat ik hoorde was dat Hans (Kick) met een kapot wiellager in Denemarken stond met Charly, die het eerder deze week moest doen zonder stuur/.

Riep in de bak dat zn CJ de bocht niet wilde nemen.

Stuurstang eruit geschoten. Terplaatse gefixed en verder.

EJG kapotte remcylinder en is een dag op zoek geweest naar een cylinder met stofkapje. Had ook een lekke benzinetankdop die we hebben gevonden heb bij een CJ liefhebber in Lillestrom Dop zat op- het vulstuk zonder sleutel. Effe rammen met een vuistje en schroevedraaier en elke sleutel past er nu op.Hier kregen we ook een set veerbladen voor Willem van de Haar die 3 veerbladen had gebroken. (Noodreparatie gelukt en is thuis.)

Stofkapje niet gevonden. Frank en Charles hadden bange momenten of ze thuis zouden komen met een kapotte drukgroep van de koppeling.

Tjerck en Yolande hadden geen problemen met de net aangekochtte Cherokee. Deze standaard Cherokee is overal doorheen gefietst.

Tjerck (MAV) stapte echter in een plasje modder met aan wijzingen geven en stond tot zijn middel in de zwarte drap. Voor ons errug leuk.

Ik had alleen miniscule probleempjes. Deadwobble.... erg heftig

voorwiellager vernieuwd maar dat was het niet. Lager was 100%

Bleken de moeren los te zitten van de veer straps die net voor vertrek los waren gemaakt om 2 extra veerbladen te monteren en andere shackles voor.

Met olie bijvullen dop vergeten erop te schroeven. 4 dagen met een prop

fleece erin gereden tot Evert bij een dealer een dop vond.

Ik vond 2 x een dop maar die bleek van een 4.0 low output en dat past niet. Ook niet na half uur vijlen. Gelijk bij aankomst lag meteen de voorste aandrijfas los op de versnellingsbak beschermingsplaat. Beugeltjes los getrild.

Ik had 2 reservesetjes bij me dus was na 10 minuten gefixt.

Heb de fotos hier staan http://www.flickr.com/photos/dezperado/show/

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als vorig jaar, een fantastische vakantie in Noorwegen en Zweden gehad.

Een kort verslagje van de trip, de foto's staan eerdaags op m'n website.

De heenreis via Denemarken is goed verlopen.

We (Richard, Tim en ik) waren een paar dagen eerder in Noorwegen en hebben deze tijd benut om wat mooie routes te rijden en leuke plaatsjes te bezoeken.

Zondag aangesloten bij de groep die via Kiel-Gotenburg zijn gereisd.

Gezamenlijk op weg naar Rena.

Terrein Wolfroad in Rena was weer geweldig om te rijden.

Deze keer ook de klimmen overwonnen waar ik vorig jaar niet boven kwam.

Het moeras was behoorlijk sompig en het koste heel wat moeite om er door te komen.

Via diverse lierpunten toch weer aan de droge overkant gekomen.

Terrein Gledeslia in Svinndal was ook weer geweldig.

Knalde weer op het zelfde punt met m'n diff op de rotspunt.

Bij de tweede passage lukte het wel om er zonder lieren overheen te komen.

De routes door Noorwegen en Zweden waren erg mooi om te rijden.

Erg veel elanden gezien (op de waarschuwingsborden).

De terugreis via Denemarken verliep iets anders dan gepland.

Bij aankomst op de camping in Denemarken bleek er erg veel speling op het linker voorwiel te zitten en de remdruk was minimaal geworden.

De volgende ochtend het lager wat opgesteld, in de hoop dat ik weer wat rijden kon want lagers voor het voorwiel had ik niet op voorraad bij me.

Bij Kiel, omweg vanwege de files, ging het mis met het voorwiel.

Direkt een parkeerplaats opgezocht.

Ik moest behoorlijk afremmen bij de afslag en voelde dat de remdruk bijna weg was.

Pompend remmen via de vluchtstrook geprobeerd om de auto's voor mij te ontwijken.

Pfff, had het wel ff beetje benauwd maar gelukkig niks en niemand geraakt.

Contact met de ANWB en ADAC gehad maar zonder resultaat om verder te kunnen rijden.

Besloten om m'n Jeep op de trailer van Richard te zetten en ik in zijn Jeep verder te rijden.

Al met al heeft ons erg veel tijd gekost, waardoor we 's nachts om 03.00 uur in Rosmalen arriveerden.

Heb daar de nacht doorgebracht en hebben de volgende dag het lager gerepareerd.

Nou, er viel eigenlijk niks meer te repareren, alles was naar de klote.

Lagers hebben we niet meer kunnen vinden, alleen nog wat gruis en stukjes metaal.

Bij B&S compleet nieuwe schijf met lagers gehaald en gemonteerd.

Remprobleem ook opgelost, bleek verbrande remvloeistof in de remcilinder te zijn.

Dus het is daar behoorlijk heet geweest, want de remschijf was ook zo krom als een hoepel.

Richard bedankt voor het gebruik van de trailer en de hulp bij het sleutelen.

Ondanks het "lager-probleempje" voor mij een fantastische Nordic 2009 !!!!!

Totaal zo'n 4900 kilometertjes getuft met de Jeep, incl de rit op de trailer.

Dank aan Frank, Charles en Jacco (hopelijk niemand vergeten) voor het mooie programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WIST JE DAT ...

... ze in Denemarken hele grote pizza's verkopen

... er een campingbaas is die graag het restant van die pizza lust

... we samen met een paard en een pony naar Noorwegen zijn gevaren

... je een doppenset mee moet nemen als je een huisje huurt in Noorwegen

... Spiderman sjans had met een bus vol met kroepoek

... er op Hvaler een tunnel van 3.7km is met een daling van 10%

... het in die tunnel verrekte koud is

... het de moeite waard is om eens naar Hvaler te gaan als je in de buurt bent

... we weer hartelijk door Mark werden ontvangen op de camping in Rena

... de Jeeps van de Noorse Jeep Club heeeeeel erg breed zijn

... deze allemaal een dikke V8 in het vooronder hebben

... er hele mooie routes vanaf Rena te rijden zijn

... je dan ook nog in de sneeuw kan rijden

... het in de Noorse bergen behoorlijk koud kan zijn in een open Jeepie

... de benzinepomphouder in Rena nu aan het rentenieren is

... je in Svinndal ook met halve veerbladen kunt rijden

... sommige moerrassen in Svinndal erg diep zijn

... het een trend is om daar in je onderbroekie Jeep te rijden

... opgedroogde hummus behoorlijk kan fikken op de skitplate van een groene CJ-7

... stukken hout op de uitlaat van een gele CJ-7 ook best willen branden

... er geen restaurants maar alleen pizza-tenten zijn in Noorwegen

... ze in Noorwegen zwembroeken hebben waar de laarzen aan vast zitten

... deze handig zijn om de diepte van doorwadingen te testen

... er imposante stuwdammen in Noorwegen zijn

... de meeste elanden op vakantie naar de Costa Del Sol waren

... Nordic 2009 weer een TOPPIE JEEP EVENEMENT was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto's, komt me grotendeels bekend voor. Dat van die voorwiellagers ook trouwens.;)

Heb gehoord dat er redelijk wat mankementjes aan diverse auto's waren, maar allemaal weer thuis gekomen.

Ik wist al dat ik een keer terug zou gaan naar Noorwegen en elke foto en verslag maakt dat alleen maar erger.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto's, komt me grotendeels bekend voor. Dat van die voorwiellagers ook trouwens.:)

Heb gehoord dat er redelijk wat mankementjes aan diverse auto's waren, maar allemaal weer thuis gekomen.

Ik wist al dat ik een keer terug zou gaan naar Noorwegen en elke foto en verslag maakt dat alleen maar erger.:yes:

Ik kan me helemaal vinden in je gedachtegang. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bekennen dat ik nog niet aan mn filmpje ben begonnen

Heb een hoop pech gehad nadat ik terug was en moet weer werken

Heb netwerkje opgezet voor de laptop van mn werk maar dat stort steeds in en kan probleem niet vinden. Moet in de router zitten, Via de router heb ik mn desktop aangesloten maar ben steeds internet kwijt.

Ga vandaag eerst was probleempjes aan de jeep oplossen zodat ik vrijdag naar Gevenich kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...