Black Moose Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Wat meer info over hoe en wat over oxygen sensor. http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst December 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2010 mijn GC geeft ook sinds kort code 21 aan, waar kun je een o2 sensor halen? zie namelijk veel verschil tussen de bosch die hier leverbaar is van ongeveer 120,- en de amerikaanse oxygen sensor voor 40 dollar.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2010 Gewoon bij de dealer halen..... altijd de juiste! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2011 Ik heb een vraag: hoe zit dat nu: Stel ik wil bij een 4.0 HO uitlaatspruitstuk vlak voor de flens het zaakje slitsen naar 2 aparte pijpen, waar zou ik dan de oxygen sensor moeten plaatsen? Maakt het dan uit of ik een aansluiting maak op één van de twee pijpen of moet ik er op elke pijp 'n sensor plaatsen? wie weet dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2011 Twee sensors plaatsen lijkt me niet nodig, je kan ook niet twee signalen aanbieden. In serie of paralel schakelen levert een verkeerde waarde. Makkelijkste is in één van beide pijpen plaatsen. De PCM zal immers voor alle cilinders bijregelen. In extreme omstandigheden (erg veel verschil in verbranding tussen de cilinders onderling) zal de PCM niet goed meer regelen, maar dan loopt je motor toch al op z'n laatste benen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2011 Twee sensors plaatsen lijkt me niet nodig, je kan ook niet twee signalen aanbieden. In serie of paralel schakelen levert een verkeerde waarde. Makkelijkste is in één van beide pijpen plaatsen. De PCM zal immers voor alle cilinders bijregelen. In extreme omstandigheden (erg veel verschil in verbranding tussen de cilinders onderling) zal de PCM niet goed meer regelen, maar dan loopt je motor toch al op z'n laatste benen. Heeft de luchtstroom (van 3 ipv 6 cyoinders) geen invloed op de meting dan? Als het geen invloed heeft dan is het redelijk eenvoudig.. thnx Ab! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.