Spring naar bijdragen

oxygen sensor


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Ik heb een vraag:

hoe zit dat nu: Stel ik wil bij een 4.0 HO uitlaatspruitstuk vlak voor de flens het zaakje slitsen naar 2 aparte pijpen, waar zou ik dan de oxygen sensor moeten plaatsen? Maakt het dan uit of ik een aansluiting maak op één van de twee pijpen of moet ik er op elke pijp 'n sensor plaatsen?

wie weet dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee sensors plaatsen lijkt me niet nodig, je kan ook niet twee signalen aanbieden. In serie of paralel schakelen levert een verkeerde waarde.

Makkelijkste is in één van beide pijpen plaatsen. De PCM zal immers voor alle cilinders bijregelen. In extreme omstandigheden (erg veel verschil in verbranding tussen de cilinders onderling) zal de PCM niet goed meer regelen, maar dan loopt je motor toch al op z'n laatste benen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee sensors plaatsen lijkt me niet nodig, je kan ook niet twee signalen aanbieden. In serie of paralel schakelen levert een verkeerde waarde.

Makkelijkste is in één van beide pijpen plaatsen. De PCM zal immers voor alle cilinders bijregelen. In extreme omstandigheden (erg veel verschil in verbranding tussen de cilinders onderling) zal de PCM niet goed meer regelen, maar dan loopt je motor toch al op z'n laatste benen.

Heeft de luchtstroom (van 3 ipv 6 cyoinders) geen invloed op de meting dan? Als het geen invloed heeft dan is het redelijk eenvoudig.. thnx Ab!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...