Spring naar bijdragen

Het is zover heb een TJ '99 gekocht, paar vragen


Recommended Posts

Hey ik heb dit weekend een TJ gekocht voor een prikje. Ik had wel wat vragen weet dat ik wel wat moet vervangen maar heb t gecompenseerd in aankoop prijs.

- In de radiator zie ik alleen maar roest, is de enige optie vervangen?

- Op de motorkap zit een deuk(voetbalgrote) is dit makkelijk uit te deuken of is er ergens een wrangler sloop waar je voor niet al te veel geld een nieuwe haalt?

- De kentekenplaatverlichting doet het niet, nieuw lampje geprobeerd geen geluk. Iemand een idee waar het meestal fout gaat?

- Stuur piept als je stuurt? Geen idee waaraan dat ligt?

Wel schone olie, lpg in onderbouw en motor loopt als een zonnetje! Ook hard en soft top die mooi zijn!

Alvast bedankt!

post-4096-12873021398883_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met de mooiste Jeep die er is.. ;)

Radiateur kun je eens proberen door te spoelen, daar is speciale vloeistof voor. Maar ik neem aan dat het de originele is en als er (blijkbaar) ooit water in heeft gezeten zou je hem het beste komende periode een keer vervangen.

Deuk laten zitten, vast een mooi litteken.

kentekenplaat verlichting zit op een groepje tussen de zekeringen onder je dashboard kastje. 10 tegen 1 dat er water in een lampenkapje kan etc etc

Je stuur gaat door de 'firewall' naar de motorruimte, daar zit soms wat rubber/schuim wat op den duur (vooral in de winter) gaat kraken/piepen. Motorkap open en op dat punt een klein beetje kruipolie o.i.d. waar de stuurkolom naar binnen gaat.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameel was me net voor :lol: gefeliciteerd!!

Gaaf een TJ!! Leuk een zwarte....top!

Radiateur zou ik goed spoelen, daar bestaat idd goed spul voor bijvoorbeeld een emulgeer wat de "modder" eruit spoelt. Als ie niet lekt kan je met goed spoelen hem zeker redden hoor. Ik zou pas vervangen als ie stevig lekt. Wat je ook kunt doen is hem loshalen en bij een lokale radiateurboer ff schoon laten maken. Kost je niet veel, soms doen ze het voor nop.

Deuk kan je redelijk makkelijk zelf uitdeuken, mits de deuk precies op je "balk" zit (die je ziet als je de kap open doet).

Maar wellicht moet je dan spuiten, probeer evt een lokale schadebedrijf die wat wil doen voor je.

Kentekenplaat verlichting idd checken wat Kameel aangeeft, ander even goed de bekabeling die in je achterbumper hangt nakijken.

Zitten stekkers tussen, wellicht dat die niet goed meer zijn, maar ik gok idd op meer zekering etc. Moet je even met de multimeter meten of je stroom hebt.

Stuur kan je evt ipv kruipolie wat siliconenspray in doen, omdat er veel plastic zit.

Heb je vragen horen we je wel! Veel plezier met de TJ!!

Jeepgroet Menno

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameel was me net voor ;) gefeliciteerd!!

Gaaf een TJ!! Leuk een zwarte....top!

Radiateur zou ik goed spoelen, daar bestaat idd goed spul voor bijvoorbeeld een emulgeer wat de "modder" eruit spoelt. Als ie neit lekt kan je met goed spoelen hem zeker redden hoor. Ik zou pas vervangen als ie stevig lekt. Wat je ook kunt doen is hem loshalen en bij een lokale radiateurboer ff schoon laten maken. Kost je niet veel, soms doen ze het voor nop.

...als je 'm dan toch los hebt... en je staat bij een radiateurenboer.. ach. :lol:

(straks in de zomer sta je met een verhitte motor of zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog een vraagje, past op het chassis alleen een TJ bumper of past er ook een YJ op of iets anders?

:lol:

Als je maar niet van plan bent om zo'n enorm dikke lelijke bullbar erop te zetten. :D

..ff serieus.

Een bumper van een YJ past niet zonder aanpassen, soms een paar gaatjes extra boren en soms wat lassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...