Spring naar bijdragen

schakelprobleem WJ 47 van 1999, help...


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb sinds kort schakelproblemen met mijn wj 47. Op een morgen wil ik wegrijden met mijn auto, maar wat opviel was dat de auto niet meteen in zijn versnelling sprong nadat ik m in zijn 'D' gezet had. Na een beetje gasgeven gebeurde dat alsnog (maar met een 'klong'-geluid) waarna de auto langzaam wegreed. Na 100 meter ging het lampje 'check engine' branden..... Wat me redelijk snel opviel was dat de auto niet meer schakelde. Hij bleef in zijn 3 staan. Na werktijd weer naar huis en toen was het probleem verdwenen:huh::no:... Een week later 's morgens weer hetzelfde verhaal. 's avonds de automaatvloeistof gecontroleerd en die leek wat laag (trouwens een radsel hoe je dat moet aflezen) en daarom 100 ml bijgevuld. Shakelprobleem was weer uit de wereld. Sinds gisteren is het probleem echter weer terug. Onder het rijden merk je dat de auto soms raar schakelt. Ik durf er nu geen vloeistof meer bij te schudden en wil naar de garage gaan om de auto uit te laten lezen.

Wie heeft dit probleem al een keer aan de hand gehad of weet wat er aan de hand is???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foutcodes kan je zelf ook prima uitlezen, doe de forum zoekfuntie eens gebruiken met "foutcode"

Voor w.b.t. de automaat, oliepeil checken, met draaiende motor en met warme! bak, de pook een paar keer van R naar D en dan in N zetten en peilen. Gezien de leeftijd van je Jeep kan een olie en filterwissel van de automaatbak geen kwaad.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foutcodes kan je zelf ook prima uitlezen, doe de forum zoekfuntie eens gebruiken met "foutcode"

Voor w.b.t. de automaat, oliepeil checken, met draaiende motor en met warme! bak, de pook een paar keer van R naar D en dan in N zetten en peilen. Gezien de leeftijd van je Jeep kan een olie en filterwissel van de automaatbak geen kwaad.

Succes

Hallo Ab,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je raad opgevolgd 15 96 07 00 zijn de codes

dat staat voor:

1596 Speed control switch always high

0700 The automatic transmission computer or Aisin computer has a problem - ask it what's going on. I don't know.

dus???

bewerkt door jeepje99
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst de PCM resetten, stukje rijden, dan nog eens uitlezen.

Resetten door accupolen los te maken en kabels een seconde of tien tegen elkaar te houden. That's all....

Owja.... je radiocode opnieuw invoeren;)

OK

Gaan we doen!

Bedankt voor de tips!

En die radiocodes liggen natuurlijk bij de autopapieren, die liggen in de sleurhut en die, jawel, staat in de winterstalling... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet van de V8 symphony :lol:

En oliepeil gelijk ff controleren na je proefrit! (naar de winterstalling)

ik heb de klemmen eraf gehaald en met een startkabel gekoppeld. Je krijgt ze zo namelijk niet tegen elkaar geduwd. Daarna het spul weer gekoppeld en gaan rijden. lampje check engine ging overigens ongeveer 5 seconden nadat ik gestart had al branden.

Dat rijden is niet ok op het moment. de bak slipt... Automaatvloeistof staat volgens mij redelijk goed. Misschien zit er iets te veel in. Ik heb vervolgens de foutcode nogmaals gecheckt. Ik heb nu alleen nog de 0700 over en die is lekker vaag. Ben ik de enige die dit aan de hand heeft of heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P0700 (M)

Check Transmission DTC's

This code indicates that the EATX (Transmission controller) has an active fault and has illuminated the MIL via a BUS message. The specific fault must be acquired from the EATX via a DRBIII tool. (Input or Output Speed Sensor failures often cause this code and are a common failure part on WJ Grand Cherokees).

Alstu...... bron: http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P0700 (M)

Check Transmission DTC's

This code indicates that the EATX (Transmission controller) has an active fault and has illuminated the MIL via a BUS message. The specific fault must be acquired from the EATX via a DRBIII tool. (Input or Output Speed Sensor failures often cause this code and are a common failure part on WJ Grand Cherokees).

Alstu...... bron: http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm

Bedankt voor je hulp Ab,

We moeten maar eens richting de garage...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn naar de garage geweest met mijn 'jeepje'.

De heren kwamen tot het oordeel dat er een mechanisch probleem is en dat het niet electronisch is. Uitlezen van de computer geeft aan dat de automaat op 'limp in' staat en dat betekent mechanische schade.

De heren geven aan dat er 1,5 (jaja) liter teveel atf in de bak zat! Er zou overdruk zijn geweest waardoor de bak kapot is. Ik kon al niet volgen hoe ik die peilstok moest uitlezen, maar nu weet ik ook waarom.....:):(;) Verklaart waarschijnlijk ook waarom de keerring van de automaat richting de tussenbak vorige jaar lekte. Het vervangen van het filter is geen optie volgens de heren, heeft geen zin geeft men aan...

Het echt goede nieuws is vervolgens de prijs die men noemt voor de reparatie. Ik wil jullie niet te veel schokkeren maar laten we zeggen dat ik die pieken niet in een week bij elkaar verdien!

Vraag is dus of jullie iemand weten die voor een redelijke prijs een goede automaatbak onder mijn jeep kan bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een diverse automaten liggen die we ook voor je kunnen monteren en aanleren , en maastricht ?? is niet zo,n probleem want ik moet het weekend of begin volgende week wat spullen ophalen in geulle voor de watersport , en volgens mij ligt dat maar een klein stukje van elkaar. dus als je wil hang ik de aanhangwagen achter de jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...