Spring naar bijdragen

Cruise control werkt niet


Masis
 Share

Recommended Posts

Zijn er net achter gekomen dat de cruise control van de KJ niet meer werkt :no:

Systeem is weinig gebruikt, en voor de grote beurt bij de dealer werkte het nog wel.....

Het probleem is als volgt: Het lampje 'Cruise' brand niet, en het systeem werkt niet. Ik dacht aan een zekering, maar in de schema dat in de handleiding staat, staat niks over CC.... ;)

Iemand tips?

Alvast bedankt

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab's bericht is weg, maar deze had ik wel gelezen. Toen ik hierop reageerde, ging JF offline.

@Ab, bedankt voor je reactie.

Ik las op het XJ gedeelte dat het spuiten van contactspray in de schakelaar het probleem kan oplossen. Gaat de elektronica in het stuur (radiobediening, airbag) daar niet kapot van? Weer iets aan de KJ slopen lijkt me nl. een heeel slecht plan :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even herhaling van eerdere reactie: Zekering is onwaarschijnlijk, de CC is geintergreerd in de PCM, slecht contact is waarschijnlijker.

Contactspay voorzichtig gebruiken, het kan vlekken geven op leer/kunststof. Geen idee hoe het met de airbag zit. FSM al geraadpleegd hierover?

Bedenk me net...... zat er niet een soort oprolding (clockspring) voor de elektrische verbindingen in het stuur??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond met Ab gesproken, was er nl. achter gekomen dat de lampjes van de 4WD ook niet meer branden :no: Vroeg me af of dat met elkaar te maken kon hebben...

Waarschijnlijk niet, de 4WD loopt nl. via een sensor, en de CC via de PCM vertelde Ab. Dus waarschijnlijk toch de CC schakelaar.

Vandaag contactspray gespoten in de schakelaar, dit heeft niet geholpen :no:

Dus ga denk ik maar op zoek naar een nieuwe schakelaar... Ab heeft me gewezen op een schema waar het duidelijk in staat, dus het moet lukken!

Iemand tips van dingen dat ik niet moet doen (airbag enzo :frusty::yes:)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond met Ab gesproken, was er nl. achter gekomen dat de lampjes van de 4WD ook niet meer branden :no: Vroeg me af of dat met elkaar te maken kon hebben...

Waarschijnlijk niet, de 4WD loopt nl. via een sensor, en de CC via de PCM vertelde Ab. Dus waarschijnlijk toch de CC schakelaar.

Vandaag contactspray gespoten in de schakelaar, dit heeft niet geholpen :no:

Dus ga denk ik maar op zoek naar een nieuwe schakelaar... Ab heeft me gewezen op een schema waar het duidelijk in staat, dus het moet lukken!

Iemand tips van dingen dat ik niet moet doen (airbag enzo :frusty::yes:)?

Even de zekeringen van de airbag uithalen.

De schakelaar kun je ook meten als hij werkt, of niet.

Ik denk dat je de hele bedraading na moet meten. Zal me niks verbazen als het een massa probleem is.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Black Moose, bedankt voor je reactie.

@Ab, dat weten we niet zeker, maar dat is wel het simpelste om mee te beginnen. Heb geen idee hoe je zo'n schakelaar door moet meten, 't is nl. een best raar ding...

post-2262-12873021513903_thumb.jpg

Daarbij, als het wat anders is, bedrading ofzo, dan durf ik het toch niet meer zelf te doen :wacko:;)

Het open maken van het stuur moet lukken, foto van het stuur is van een WJ, maar dit is bijna hetzelfde als een KJ.

post-2262-12873021516885_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

masis

anders toch naar de dealer en de computer er aan en doormeten in het wilde weg schakelaars vervangen heeft geen nut, en iedere stekker die je los maakt kan weer een extra fout code geven in je systeem.

toch maar langs dealer en uit laten lezen met hun computer

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...