Spring naar bijdragen

3 Zitplaatsen in JEEP XJ voor Lichte Vracht ??


David vB
 Share

Recommended Posts

Wie weet hier meer van?? Ik heb een XJ, die omgebouwd werd tot lichte vracht. Twee zitplaatsen, met direct achter deze zetels een 100L LPG tank.

Ik zou nu graag met deze bak tripjes willen maken met vrouw en dochter lief tijdens weekend. Momenteel rij ik er alleen mee in de week.

Vandaar mijn dubbele vraag:

- Is dit techniche mogenlijk?

- Is dit legaal en houdt de JEEP zijn statuut van lichte vracht?

Bedankt,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by David vB@Dec 8 2004, 20:10

Wie weet hier meer van?? Ik heb een XJ, die omgebouwd werd tot lichte vracht. Twee zitplaatsen, met direct achter deze zetels een 100L LPG tank.

Ik zou nu graag met deze bak tripjes willen maken met vrouw en dochter lief tijdens weekend. Momenteel rij ik er alleen mee in de week.

Vandaar mijn dubbele vraag:

- Is dit techniche mogenlijk?

- Is dit legaal en houdt de JEEP zijn statuut van lichte vracht?

Bedankt,

David

<div align="right">

Goeie vraag. Lichte vracht, oftewel bij ons 'grijs kenteken' zijn zover ik weet niet bedoeld om passagiers mee te nemen. Dus eigenlijk bouw je 'm weer om voor die functie...

Ik begeef me op terrein waar ik niks van weet. Belgische wetgeveing.. iemand anders die antwoord weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat je dat niet zal lukken, daar er - bij mijn weten - nooit XJs zijn op de markt gebracht met 3 zitjes en er dus geen PVG-nummer van bestaat. Teneinde toch "reglementair" te rijden met 3 zitjes, dien je dus jouw wagen als uniek te laten homologeren. Alleen laat men geen zitjes toe zonder drie-punts gordel.

De uitdaging is dus: centraal een 3-puntsgordel, een zitje en de wagen laten homologeren. Als je van plan bent ooit jouw wagen te verhogen, grotere bandenmaat, andere ophanging etc., dan kan je die best in ene keer mee laten doen. Bespaart je kopzorgen... Allez, een beetje minder kopzorgen dan toch smile.gif

Succes!

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je comments eL Tee ... op die manier zie ik het ook niet zitten.

Enkel schiet er me nu te binnen: Hoe krijgen die Defenders 90 het gedaan met hun dwarse opklapbare bankjes achteraan. Die hebben ook geen veiligheidsgordels.

Ik ga daar ook eens m'n vlieger opsteken ... keep you posted ...

eL Tee & Kameel ... bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Groeten,

DvB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by David vB@Dec 10 2004, 19:58

Bedankt voor je comments eL Tee ... op die manier zie ik het ook niet zitten.

Enkel schiet er me nu te binnen: Hoe krijgen die Defenders 90 het gedaan met hun dwarse opklapbare bankjes achteraan. Die hebben ook geen veiligheidsgordels.

Ik ga daar ook eens m'n vlieger opsteken ... keep you posted ...

eL Tee & Kameel ... bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Groeten,

DvB

<div align="right">

volgens mee zij het voor de keuring geen zitjes....

volgens de bepaling van lichte vracht kan het. men spreekt enkel van een voorste rij zetels, niet over het aantal plaatsen. maar je zal waarschijnlijk een pvg nm moeten aanvragen omdat een xj geen 3 plaatsen vanvoor heeft. verhoging en grotere banden is bij lichte vracht (nog ) geen probleem. je mag ook je spoorbreet to 5cm wijzigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

David,

De opklapbare zitbankjes achteraan van de LR Def 90 hebben een 2-puntsgordel. De 3-punts gordel is enkel vooraan verplicht... De middenste zitplaats achteraan bij personenwagens is meestal ook maar een 2-punts.

Je kan eens gaan luisteren bij een LROC-lid die ook in Heffen woont: Steven Vermeiren... Hij rijdt met een witte LR Def 110 Hard Top LV.

Groetjes,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...