Spring naar bijdragen

Vervangen kabelboom


FrankXJ
 Share

Recommended Posts

Ik heb korstluiting gehad in de kabelboom. Alles bleek met schilderstape aan elkaar te hangen en er zitten restanten van minstens één alarm in. Kortom een dikke bende en er zit al veel te veel tijd in het draadje voor draadje uitkammen. Het helpt niet dat bijna alle draadjes rood of zwart zijn.

Ik zit er over te denken om het nu maar meteen goed te doen. Painless maakt vervangende kabelbomen en die zijn met 20% korting nu wel aantrekkelijk geprijsd:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=58&plID=621&partID=3491#

Is dit een goed idee voor een 86-er CJ? Zijn er andere alternatieven? Heeft iemand ervaring met een dergelijke operatie?

bewerkt door FrankXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Repareren is geen optie, neem ik aan?

Painless staat in US bekend om zijn eenvoudig, betrouwbaar en vlot te monteren bedradings sets.

Zelf een nieuwe installatie aanleggen is goedkoper, maar kost wel wat meer tijd. Heb t zelf bij de CJ5 ook een kompeet nieuwe bedrading met zekeringhouders en relais gedaan, was ongeveer een dag bezig. Is wel iets simpelere installatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mischien een idee om ´t met een spijker bord te doen

de bedrading die er nu in zit er in z´n geheel uit halen dit op een grote plaat hout leggen hier en daar een spijker om het geheel goed uit elkaar te houden en de draden een voor een te vervangen.

is niet echt veel werk en scheelt een hoop kosten

label wel ff de draden waar ze af komen scheelt een hoop gezoek achteraf

een paar foto´s er van is ook altijd makelijk.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor m'n restauratieproject ook 'n painless kabelboom klaarliggen.

Moet goed te doen zijn, alles is duidelijk gelabeld. en alle relais e.d. zijn er weer bijgeleverd.

Mocht je een keertje in de buurt zijn en e.e.a. live te bekijken voor je het uit de US laat komen hoor ik 't wel.

Ik heb 'm overigens bij quadratec vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Repareren is geen optie, neem ik aan?

Ik ben al een paar weken bezig en hoe verder je komt, hoe meer ellende je tegenkomt. Ik ben begonnen met repareren, maar er zit zoveel mis dat ik het liever goed doe. Ik ben het ook zat - ik wil er mee rijden en niet naar een Jeep in een garage kijken.

mischien een idee om ´t met een spijker bord te doen

de bedrading die er nu in zit er in z´n geheel uit halen dit op een grote plaat hout leggen hier en daar een spijker om het geheel goed uit elkaar te houden en de draden een voor een te vervangen.

Ik heb het niet op een spijkerbord gedaan, maar heb in de afgelopen weken wel het grootste deel gevolgd en in kaart gebracht. Het grootste probleem is dat er heel veel veranderingen in zijn doorgevoerd en de afwijkingen vinden is veel lastiger dan een enkel probleem opsporen heb ik gemerkt.

Ik heb voor m'n restauratieproject ook 'n painless kabelboom klaarliggen.

Moet goed te doen zijn, alles is duidelijk gelabeld. en alle relais e.d. zijn er weer bijgeleverd.

Mocht je een keertje in de buurt zijn en e.e.a. live te bekijken voor je het uit de US laat komen hoor ik 't wel.

Thnx! Dat is zo geruststellend dat ik op de bestelknop heb gedrukt. Het mooie weer komt er weer aan en ik wil het dan klaarhebben.

bewerkt door FrankXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt mij een mooie set, maar zit nog wel een nadeeltje aan:

NOTE: Harness #10110 is NOT equipped for computer controls nor is it engine specific. Water temp sender, oil gauge sender, alternator, starter solenoid, tach lead, ballast resistor and fuel tank sender are NOT pre-terminated.

Je zult dus zelf nog wel een aantal draden moeten trekken, dus bewaren oude kabelboom kan nog handig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij bestaat die uit min of meer twee delen (er lopen ook twee min of meer gescheiden kabelbomen onder de motorkap). Het problematische deel is het deel dat bij de bestuurderskant door het schutbord heengaat en dat stuk zit zeker in deze set.

De computer is toch al voor het grootste deel uitgeschakeld (andere carburateur, geen kat, uitlaatgassenretoursysteem is al uitgeschakeld enz), dus voor dat stuk ben ik minder bang. Bovendien ben ik daar bijna mee klaar om alles weer netjes te maken.

Het ws inderdaad niet goedkoop, maar ik heb nog de stille hoop dat ik de ongebruikte delen als de kabelboom naar de achterkant wel weer kwijt raak :yes:

bewerkt door FrankXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Not Pre-terminated" betekend volgens mij dat er geen stekkertjes aan deze draden zitten.

Dat klopt, de stekkertjes zijn hier niet voorgemonteerd, zitten er wel los bijgeleverd. Wel zijn deze kabels allemaal netjes gelabeld waarvoor ze bedoeld zijn. (toerenteller, ontsteking, starter enz.)

De kabelboom die naar de verlichting loopt is overigens wel volledig aangesloten en op maat gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...