Spring naar bijdragen

Nieuwe Jiep


dezperado
 Share

Recommended Posts

Zo vanmiddag is het zover en ga ik bij Maasbach mn nieuwe aanwinst afhalen.1993 YJ zwarte wrangler. 4.0 HO

Gekocht via te koop aangeboden op dit forum.

Was wezen kijken en had verslag gedaan van de mankementen waarvan er een aantal zijn opgelost bij Maasbach.

Bouten en moeren vastgerot door rijden in zout water in Spanje dus bodylift wordt een probleem. Nu zitten er rancho 9000 rs shocks onder met veerschommels en heb buckshot mudders 31x10,5 eronder laten zetten.

Quick disconnects en nieuwe stuur stabilisator van rancho. Had een en ander al op voorraad om onder de blauwe wrangler van Marian te zetten.Die houden we nu van de modder vandaan. Sjikita had er net een perfecte lierplaat opgemaakt maar die plaat blijft zitten en komt bij mij een nieuwe op met bumper. Merk BB

Hoop dat achteras nog poosje houd want daar zat verkeerde olie in en maakte nogal lawaai.Verwacht volgende week nog een zendinkje uit usa met haken, amsteel blue lier touw, spiegels en motorkaphaken. Alles zwart. Dat vreselijke uitziende mintgroene softtopje heb ik hier liggen en inmiddels een zwarte aangeschaft die ik nog moet ophalen. Medelid had nog een softtopje dus begint er aardig op te lijken.Van de hardtopruitenwisser ontbreekt het kapje nog en heb er nog zat werk aan maar ik kan er in ieder geval mee in het terrein a.s weekend in Heerde. Helaas nog ff zonder lier. en ja zwart met modder is niet lelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Dec 7 2004, 13:00

Gefeliciteerd!

Heel veel plezier en zondag dus 'de doop'?

<div align="right">

nee zaterdag al Ga Rebel en Jos zaterdag helpen om terrein voor zondag in orde te maken.

Dank je. Voel me net klein jongetje al reed ik vaker in die blauwe dan Marian wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo weer stapje verder. echter slecht nieuws lagers van achteras niet best en koppeling ook nie best , dacht ik al. als ik het had geweten was ik hem niet op komen halen maar mn lift ging gelijk weer weg. Affijn na 3 uur Maasbach kon ik em meenemen maar niet met plezier koppeling en lagers gaat nog eens 1100 euris kosten dus na Heerde gaatie gelijk terug naar Amersfoort. Moet hem wel 100% goed hebben. Hij begint er aardig uit te zien met verhoging , shocks , quick disconnects en 31 banden. Kwam P een Rookie tegen die had ook een en ander verspijkerd aan zn 1999 TJ. Peter we gaan elkaar weer zien zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog gefeliciteerd.

Wist niet dat je bij maasbach was voor je eigen jeepie.

Anders was ik er zeker even naar gaan kijken. Maar zaterdag neem je hem dus al mee. Zie ik em dan wel.

P.S. op de baan in Heerde zijn veel mogelijkheden om proeven uit te zetten.

Heb sommige mensen dingen zien doen die eigenlijk onmogenlijk zijn, maar met een beetje hulp zeker te doen zijn zonder dat de boel kapot gaat.

Daar gaat het toch ook om "Samenwerking" en plezier.

Maar vooral vies thuiskomen!!!!

In ieder geval tot zaterdag alvast. biggrin.gif

Groeten P een rookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zondag is goed gegaan. Versnellingsbak lekte nl olie en lag een plasje van 10 cm doorsnee elke dag. Maar aangezien er 2,5 liter in hoort te zitten ging ik er vanuit dat het weekend nog wel zou lukken. Hij lekt niet meer dus misschien is ie leeg. Maar moet toch terug naar Maasbach voor nieuwe koppeling en achteras lagers. Voor het eerst de quick disconnects los en ja hoor na 100 meter zat mn voorscherm al inmekaar Wiel drukte scherm omhoog dus moet ik verder omhoog middels veren of bodylift. Heb van Edwin paar spatbord verbreders gehad dus kunnen de "geleende" terug naar eigenaar .Vond dat Marian overal perfect doorheen kwam maar gaan volgende keer toch maar met 1 jeep is wel gezelliger dan samen met Jack ( Russell) Als technisch in orde is ga ik nadenken over de bumbers waar lier op moet komen te zitten en evt achterbumber met trekhaak en natuurlijk de veren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by rookie@Dec 14 2004, 20:49

Gaaf bakkie.

He Hans gelukkig dat je zondag niet verder je speciaal gegraven parkeerplaats bent ingereden. Hadden we een mooi probleem gehad.

Tof bakkie in ieder geval.

Groeten P een Rookie

<div align="right">

tanx blij dat alles heel bleef op voorscherm na

Zit weer een aantal kerstkadootjes voor mezelf te bestellen bij 4wd

oa de afstandsbediening van de ranchos rs9000x usd 159 incl. de compressor

dual action remote control

verschillende van jullie hadden liertouwtjes besteld bij me maar ze zijn tijdelijk uitverkocht...

wat moet ik nou doen nieuwe veren of bodylift ????

eur 600 of eur 100 ???

Ga denk ik maar PolyUrethaan flares bestellen van Xenon 6 1/2 inch

Edwin je krijgt de jouwe terug dan. Bedankt.

wat een zooi fotos zijn er zondag gemaakt... heel leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo probleem van de vieze mint kleur softtop is ook opgelost.

Heb zwarte softtop van Bestop zo goed als nieuw gekocht van een Jeep die total loss is gereden zonder dat de kap eropzat. Hoop dat ie past

omdat ik niet weet wat voor stangenstelsel erop zat. Zat op een YJ van 89 en moet op mn YJ van 93 Duimen dus maar anders is ie zo verkocht.

Over die veren ben ik nog niet uit gedacht is toch weer hele investering

eerst de koppeling en de lagers van de achteras maar eens nieuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gert je hebt helemaal gelijk maar de kosten van een slip yoke eliminator zijn ook pittig. Ik ben uitgedacht en neem de veren ( Black Diamond 3'5"'lift)

van MAV over. Die zijn 2,5 jaar oud en staan nog helemaal krom en ik heb al verlengde veerschommels dus we gaan aardig de lucht in. Utah waarschuwde me dat ik misschien probleem kon krijgen met de hoek van de aandrijving en dan een slip yoke eliminator moest in bouwen maar MAV heeft dit ook niet en geen problemen dus we zien wel. Dat ik nu Amsteel blue liertouw heb scheelt ook lekker gewicht op de lier. Sjikita gaat nog een voorbumper maken waar de lier inpast. Dus iets zal die wel zakken voor.

Kan er altijd nog een rij ballonnen aanvastmaken om hem omhoog te trekken. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Dec 24 2004, 11:26

Afstandsbediening voor de verstelbare Ranchos RS 9000x werden me afgeraden.  De lucht loopt er steeds uit dus dan kun je steeds ze weer op druk zetten.  Je mot het ff weten

<div align="right">

Da's handige info. Blij dat ik ze ook niet heb aangeschaft toen. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Dec 24 2004, 10:31

Ja Gert je hebt helemaal gelijk maar de kosten van een slip yoke eliminator zijn ook pittig.  Ik ben uitgedacht en  neem de veren  ( Black Diamond 3'5"'lift)

van MAV over. Die zijn 2,5 jaar oud en staan nog helemaal krom en ik heb al verlengde veerschommels dus we gaan aardig de lucht in. Utah waarschuwde me dat ik misschien probleem kon krijgen met de hoek van de aandrijving en dan een slip yoke eliminator moest in bouwen maar MAV heeft dit ook niet en geen problemen dus we zien wel. Dat ik nu Amsteel blue liertouw heb scheelt ook lekker gewicht op de lier. Sjikita gaat nog een voorbumper maken waar de lier inpast. Dus iets zal die wel zakken voor.

Kan er altijd nog een rij ballonnen aanvastmaken om hem omhoog te trekken. wink.gif <div align="right">

Ik denk dat je de goede keus maakt door die veren van mav over te nemen, en dat met die aandrijfas zal wel loslopen. Ik heb zelf 3 jaar met de orginele as gereden voordat ik een sye-kit monteerde en op af en toe wat lekkage uit de tussenbak omdat de as eigenlijk te kort was (dus niet ver genoeg de tussenbak inschoof) nooit problemen gehad).

Veel suucces smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht het niet helemaal goed gaan met die as, dan heb ik over een maandje ofsow, er nog wel eentje over.(kratje Coca-Cola biggrin.gif )

Keb zelf het zekere voor het onzekere gekozen om toch een SYE met drive shaft er onder te zetten aangezien ik toch nooit geluk heb als om de aandrijflijn gaat. sad.gif

Maar verder is het een goede keuze Hans wat andere ook over BDS zeggen wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Dec 25 2004, 00:02

Ff een plaatje met  "Drink-Shaft" ofsow, erop maken. biggrin.gif <div align="right">

Zolang het een kratje cola of bier is is het prima

Moet nog een hoop gebeuren aan die zwarte maar wie weet gaat het allemaal een beetje voorspoedig en kan ik de 16 e mee naae Heerde

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...