Wagoneer76 Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 (bewerkt) Om de Wagoneer een beetje strakker af te veren ben ik van plan andere bladveren (voor) te monteren. De Wago is nu zo'n 4 à 5 inch verhoogd door verlengde Shackles. Op de verharde weg werkt dit prima maar mocht in de toekomst het idee ontstaan om er ook naast de weg mee te gaan rijden lijkt me deze oplossing niet optimaal. Via het forum hier kwam ik op de volgende advertentie terecht. http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=RC-LS600F-FS&Category_Code=LEAF Nu is mijn vraag of dit wordt aangeraden door jullie als kenners??? (Heel) Misschien dat er nog iemand is die zo'n setje heeft liggen, ooit verkeerd besteld welke nu liggen te verstoffen in een grote schuur??? December 23, 2008 bewerkt door Wagoneer76 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Beetje vergelijken op andere onderdelen site's kan geen kwaad. Als je toch gaat vervangen, zou ik gelijk de veren achter ook doen. (en de shocks) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Om de Wagoneer een beetje strakker af te veren ben ik van plan andere bladveren (voor) te monteren. De Wago is nu zo'n 4 à 5 inch verhoogd door verlengde Shackles. Op de verharde weg werkt dit prima maar mocht in de toekomst het idee ontstaan om er ook naast de weg mee te gaan rijden lijkt me deze oplossing niet optimaal. Via het forum hier kwam ik op de volgende advertentie terecht. http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=RC-LS600F-FS&Category_Code=LEAF Nu is mijn vraag of dit wordt aangeraden door jullie als kenners??? (Heel) Misschien dat er nog iemand is die zo'n setje heeft liggen, ooit verkeerd besteld welke nu liggen te verstoffen in een grote schuur??? lees laatste tijd redelijk wat op IFSJA (International Full SIze Jeep Association) http://www.ifsja.org/ en daar zijn ze best enthousiast over BJ's Off-road http://www.bjsoffroad.com/ Groeten, Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 hallo 1 of 2 bijbladen voor en achter eruit, gaat dan goed veren, zelf al meerdere malen gedaan bij verschillende wagens, kost niks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 hallo1 of 2 bijbladen voor en achter eruit, gaat dan goed veren, zelf al meerdere malen gedaan bij verschillende wagens, kost niks Het is niet het veren zelf wat het probleem is, het is de constructie waarmee de voorveren nu bevestigd zijn. lees laatste tijd redelijk wat op IFSJA (International Full SIze Jeep Association) http://www.ifsja.org/en daar zijn ze best enthousiast over BJ's Off-road http://www.bjsoffroad.com/ Groeten, Paul Ooh maar dit is inderdaad ook erg goed om even door te nemen.. (off topic) de XJ doet het nog steeds erg goed.. Beetje vergelijken op andere onderdelen site's kan geen kwaad. Als je toch gaat vervangen, zou ik gelijk de veren achter ook doen. (en de shocks) Alles is onlangs gedaan, zowel de wiebelplaten als de schokbrekers. Ook de bladveren voor zijn eigenlijk nog nieuw alleen voorzie ik problemen als ik het terrein in wil gaan. Daarvoor is deze constructie net even iets te fragile. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Het is niet het veren zelf wat het probleem is, het is de constructie waarmee de voorveren nu bevestigd zijn.Ooh maar dit is inderdaad ook erg goed om even door te nemen.. (off topic) de XJ doet het nog steeds erg goed.. Alles is onlangs gedaan, zowel de wiebelplaten als de schokbrekers. Ook de bladveren voor zijn eigenlijk nog nieuw alleen voorzie ik problemen als ik het terrein in wil gaan. Daarvoor is deze constructie net even iets te fragile. Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij off -topic Had het er nog vaak over met Sanne dat we de XJ eigenlijk nooit weg hadden moeten doen. nu mevrouw sinds een weekje in een ZJ mag rijden heb ik niks meer over de XJ gehoord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst December 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij Nog hoger en Florence moet echt een trapje gebruiken om er in te komen.. Nee ik geloof dat we qua hoogte nu wel aan de max zitten. off -topic Had het er nog vaak over met Sanne dat we de XJ eigenlijk nooit weg hadden moeten doen. nu mevrouw sinds een weekje in een ZJ mag rijden heb ik niks meer over de XJ gehoord Oh jullie hebben er zeker goed aan gedaan om hem weg te doen hoor... Eind januari gaan we testen hoe hij zich in de Oostenrijkse Alpen gaat gedragen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst December 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2008 Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij Heb alle vragen en adviezen op http://www.ifsja.org/ even doorgenomen maar... ik denk niet dat modiviseren naar SOA op straat even voor elkaar gemaakt kan worden. Of er moet natuurlijk iemand zijn die zo'n asje nog heeft liggen die al SOA voorbereid zijn, in dat geval is het het overdenken waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2008 Wat is er mis met de constructie, hoe de veren vast zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst December 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2008 Wat is er mis met de constructie, hoe de veren vast zitten? Klopt, nu zitten er verlengde shackles onder. Deze voldoen goed op de verharde weg maar al met al lijkt me dit niet afdoende voor in het terrein. Ik denk er dus over om andere bladveren te bestellen of naar Heemskerk te rijden om daar de bladveren die er nu onder zitten door te laten zetten. Op deze manier kan ik de standaard shackles weer gebruiken en denk ik dat het een stuk steviger zal zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.