Spring naar bijdragen

Advies gevraagd.


Recommended Posts

Om de Wagoneer een beetje strakker af te veren ben ik van plan andere bladveren (voor) te monteren.

De Wago is nu zo'n 4 à 5 inch verhoogd door verlengde Shackles. Op de verharde weg werkt dit prima maar mocht in de toekomst het idee ontstaan om er ook naast de weg mee te gaan rijden lijkt me deze oplossing niet optimaal.

Via het forum hier kwam ik op de volgende advertentie terecht.

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=RC-LS600F-FS&Category_Code=LEAF

Nu is mijn vraag of dit wordt aangeraden door jullie als kenners???

(Heel) Misschien dat er nog iemand is die zo'n setje heeft liggen, ooit verkeerd besteld welke nu liggen te verstoffen in een grote schuur???

bewerkt door Wagoneer76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de Wagoneer een beetje strakker af te veren ben ik van plan andere bladveren (voor) te monteren.

De Wago is nu zo'n 4 à 5 inch verhoogd door verlengde Shackles. Op de verharde weg werkt dit prima maar mocht in de toekomst het idee ontstaan om er ook naast de weg mee te gaan rijden lijkt me deze oplossing niet optimaal.

Via het forum hier kwam ik op de volgende advertentie terecht.

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=RC-LS600F-FS&Category_Code=LEAF

Nu is mijn vraag of dit wordt aangeraden door jullie als kenners???

(Heel) Misschien dat er nog iemand is die zo'n setje heeft liggen, ooit verkeerd besteld welke nu liggen te verstoffen in een grote schuur???

lees laatste tijd redelijk wat op IFSJA (International Full SIze Jeep Association) http://www.ifsja.org/

en daar zijn ze best enthousiast over BJ's Off-road http://www.bjsoffroad.com/

Groeten,

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

1 of 2 bijbladen voor en achter eruit, gaat dan goed veren, zelf al meerdere malen gedaan bij verschillende wagens, kost niks

Het is niet het veren zelf wat het probleem is, het is de constructie waarmee de voorveren nu bevestigd zijn.

lees laatste tijd redelijk wat op IFSJA (International Full SIze Jeep Association) http://www.ifsja.org/

en daar zijn ze best enthousiast over BJ's Off-road http://www.bjsoffroad.com/

Groeten,

Paul

Ooh maar dit is inderdaad ook erg goed om even door te nemen..

(off topic) de XJ doet het nog steeds erg goed..

Beetje vergelijken op andere onderdelen site's kan geen kwaad. Als je toch gaat vervangen, zou ik gelijk de veren achter ook doen. (en de shocks)

Alles is onlangs gedaan, zowel de wiebelplaten als de schokbrekers.

Ook de bladveren voor zijn eigenlijk nog nieuw alleen voorzie ik problemen als ik het terrein in wil gaan. Daarvoor is deze constructie net even iets te fragile.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet het veren zelf wat het probleem is, het is de constructie waarmee de voorveren nu bevestigd zijn.

Ooh maar dit is inderdaad ook erg goed om even door te nemen..

(off topic) de XJ doet het nog steeds erg goed..

Alles is onlangs gedaan, zowel de wiebelplaten als de schokbrekers.

Ook de bladveren voor zijn eigenlijk nog nieuw alleen voorzie ik problemen als ik het terrein in wil gaan. Daarvoor is deze constructie net even iets te fragile.

Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij :lol:

off -topic Had het er nog vaak over met Sanne dat we de XJ eigenlijk nooit weg hadden moeten doen.

nu mevrouw sinds een weekje in een ZJ mag rijden heb ik niks meer over de XJ gehoord :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij :lol:

Nog hoger en Florence moet echt een trapje gebruiken om er in te komen.. Nee ik geloof dat we qua hoogte nu wel aan de max zitten.

off -topic Had het er nog vaak over met Sanne dat we de XJ eigenlijk nooit weg hadden moeten doen.

nu mevrouw sinds een weekje in een ZJ mag rijden heb ik niks meer over de XJ gehoord :D

Oh jullie hebben er zeker goed aan gedaan om hem weg te doen hoor...:bye1:;)

Eind januari gaan we testen hoe hij zich in de Oostenrijkse Alpen gaat gedragen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere optie wordt de voorkant SOA en achter nog wat extra lift erbij :ph34r:

Heb alle vragen en adviezen op http://www.ifsja.org/ even doorgenomen maar... ik denk niet dat modiviseren naar SOA op straat even voor elkaar gemaakt kan worden. Of er moet natuurlijk iemand zijn die zo'n asje nog heeft liggen die al SOA voorbereid zijn, in dat geval is het het overdenken waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er mis met de constructie, hoe de veren vast zitten?

Klopt, nu zitten er verlengde shackles onder. Deze voldoen goed op de verharde weg maar al met al lijkt me dit niet afdoende voor in het terrein.

Ik denk er dus over om andere bladveren te bestellen of naar Heemskerk te rijden om daar de bladveren die er nu onder zitten door te laten zetten. Op deze manier kan ik de standaard shackles weer gebruiken en denk ik dat het een stuk steviger zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...