Spring naar bijdragen

lak bladdert: wat te doen ?


hkrant
 Share

Recommended Posts

ik heb mijn CJ nu 2x keer met de hogedruk spuit na het terreinrijden afgespoten en de lak bladdert eraf.

De originele (lichtblauwe) lak komt er onder vandaan. De zwarte lak bladdert eraf. Dit gebeurt op alle delen van de auto.

Blijkbaar is hij ooit gespoten op een waaibomenmanier.

Wie heeft een goede tip ?

- Ik wil niet veel geld uit geven want ik gebruik hem voor het terreinrijden, niet om mooi te zijn. Maar goed, het oog wil ook wat.

- Als ik hem compleet afspuit, denk ik, dat ik de hele zwarte lak er wel af kan spuiten zodat ik de oude lichtblauw lak als basis heb. Die gaat er niet vanaf.

- de lak moet ook het liefst repareerbaar zijn (na terreinrijden grove krassen wegwerken).

- is het iets om de lak te rollen ? Ik heb wel eens gelezen dat ze Laro defenders gewoon met de roller doen...

- is matte lak eventueel een optie ?

Ik wil hem graag zwart houden.

Ik hoor het graag !

Hartog

bewerkt door hkrant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mensen bezig gezien die een golfje type 1 kaal hadden gemaakt om um vervolgens te gaan rollen in matzwart. Een paar dagen later kon ik niet geloven wat een resultaat dat op leverde! Het is dus kennelijk wel goed te doen. Daarbij, zo heb je wel een unieke auto :whistle:

Heb ie zulke auto's ook wel is een paar jaar later gezien. Maatje van me had een mini waar de auto erin gerold was, maar heb wel een paar meer auto's gezien. Allemaal waarbij de lak gecracked is(scheurtjes). Maar dat ligt deels denk ik toch aan de voorbehandeling maar ook zeker aan de aanbreng wijze. Te dik erop smeren is om ellende vragen.

Denk idd dat Aitze z'n idee de duurdere vd 2 is, maar wel de betere.

Maar ik moet ook op sommige plaatsen niet te hard spuiten met een Hoge druk. Zoals op de spatborden waar de blanke lak weg is. Ook daar heb ik al een beetje blauw weggespoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote

- Als ik hem compleet afspuit, denk ik, dat ik de hele zwarte lak er wel af kan spuiten zodat ik de oude lichtblauw lak als basis heb. Die gaat er niet vanaf.

Ik zou proberen om de oude verflaag te verwijderen zoals je aangeeft, pak je het schuurmachine, korreltje 220 aan schuurpapier, goed schuren, vergeet niet de hoekjes en kantjes goed te doen , die zijn het kwetsbaarst en inderdaad het geheel rollen in een matte verf.

Matte verf heeft de eigenschap om niet zo strekt te zijn als een hoog of zijdeglans verf, dus zal je op zoek moeten gaan naar een profesioneel produkt, geen gamma of praxis.

Het aller belangrijkste is het goed ontvetten voor het rollen. Maar het blijf een soort van noodoplossing.

Lijkt erop dat de vorige eigenaar het zelfde probleem had.

ik zou het gewoon doen, dan maar over 5 jaar nog een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mensen bezig gezien die een golfje type 1 kaal hadden gemaakt om um vervolgens te gaan rollen in matzwart. Een paar dagen later kon ik niet geloven wat een resultaat dat op leverde! Het is dus kennelijk wel goed te doen. Daarbij, zo heb je wel een unieke auto :D

mijn buurman heeft het recentelijk ook gedaan, laat over paar jaar wel weten hoe het er dan uit ziet :lol:

paar linkjes:

http://www.neilslade.com/CarPainting/fiftydollarmyth.html

http://board.moparts.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=2331682&page=0&fpart=1&vc=1

zit te overwegen ook te doen met de SJ, maar dan wel met een soort van hammerrite verf o.i.d.

veel te vinden op "50 dollar paint job" op Google.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn buurman heeft het recentelijk ook gedaan, laat over paar jaar wel weten hoe het er dan uit ziet :D

Uiteraard, dat geloof ik ook wel. Ik ben er ook van overtuigd dat als je het op de juiste manier voorbehandeld je er best ff plezier van kan hebben. Jeep word immers alleen voor terrein gebruikt, dus om hem nou prof. over te spuiten lag niet in de bedoeling van hkrant.

Het gaat hem ook niet om het mooie zoals gezegd. Bij beschadigingen dan ook weer makkelijk bij te werken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

ik heb mijn oude volkswagen ook een keer geschilderd met zwarte verf, je moet de verf rollen en dan nastrijken met een kwast. Je zal versteld staan van het resultaat, dit komt omdat de 2 komponenten verf een mooie vloeiing heeft. Hierna lak je het af met een 2K matte blanke lak. Ik heb de goedjes gehaald bij http://www.goedhuysverf.nl was niet duur ook en goede kwaliteit

gr

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de foto's bekijk van het project van Michel1972...........:lol: Heeft het ook met een roller gedaan (met botenlak). Zo op de foto's afgaand met een zeer mooi resultaat. Denk wel dat voorbehandeling en de kwaliteit van de verf van belang is.

Zie: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=16923&page=7

Uiteraard zeer de moeite waard om het hele verhaal te lezen.

Ik heb hier een ander achterdeurtje staan voor mijn YJ die ik ook op deze manier ga behandelen. Ben benieuwd naar het resultaat. Ben ook nog eens in het bezit van professionele poetsapparatuur waarmee ik de lak superglad kan polijsten. Zal jullie t.z.t. op de hoogte houden. Als dit succesvol wordt, ga ik meer delen van de auto doen te beginnen met de grll en motorkap i.v.m. steenslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...