hkrant Geplaatst December 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 (bewerkt) ik heb mijn CJ nu 2x keer met de hogedruk spuit na het terreinrijden afgespoten en de lak bladdert eraf. De originele (lichtblauwe) lak komt er onder vandaan. De zwarte lak bladdert eraf. Dit gebeurt op alle delen van de auto. Blijkbaar is hij ooit gespoten op een waaibomenmanier. Wie heeft een goede tip ? - Ik wil niet veel geld uit geven want ik gebruik hem voor het terreinrijden, niet om mooi te zijn. Maar goed, het oog wil ook wat. - Als ik hem compleet afspuit, denk ik, dat ik de hele zwarte lak er wel af kan spuiten zodat ik de oude lichtblauw lak als basis heb. Die gaat er niet vanaf. - de lak moet ook het liefst repareerbaar zijn (na terreinrijden grove krassen wegwerken). - is het iets om de lak te rollen ? Ik heb wel eens gelezen dat ze Laro defenders gewoon met de roller doen... - is matte lak eventueel een optie ? Ik wil hem graag zwart houden. Ik hoor het graag ! Hartog December 21, 2008 bewerkt door hkrant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst December 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 Ik heb mensen bezig gezien die een golfje type 1 kaal hadden gemaakt om um vervolgens te gaan rollen in matzwart. Een paar dagen later kon ik niet geloven wat een resultaat dat op leverde! Het is dus kennelijk wel goed te doen. Daarbij, zo heb je wel een unieke auto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 Oude lak eraf schuren en overspuiten, of nooit weer met de hd reiniger afspuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Ik heb mensen bezig gezien die een golfje type 1 kaal hadden gemaakt om um vervolgens te gaan rollen in matzwart. Een paar dagen later kon ik niet geloven wat een resultaat dat op leverde! Het is dus kennelijk wel goed te doen. Daarbij, zo heb je wel een unieke auto Heb ie zulke auto's ook wel is een paar jaar later gezien. Maatje van me had een mini waar de auto erin gerold was, maar heb wel een paar meer auto's gezien. Allemaal waarbij de lak gecracked is(scheurtjes). Maar dat ligt deels denk ik toch aan de voorbehandeling maar ook zeker aan de aanbreng wijze. Te dik erop smeren is om ellende vragen. Denk idd dat Aitze z'n idee de duurdere vd 2 is, maar wel de betere. Maar ik moet ook op sommige plaatsen niet te hard spuiten met een Hoge druk. Zoals op de spatborden waar de blanke lak weg is. Ook daar heb ik al een beetje blauw weggespoten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 [quote - Als ik hem compleet afspuit, denk ik, dat ik de hele zwarte lak er wel af kan spuiten zodat ik de oude lichtblauw lak als basis heb. Die gaat er niet vanaf. Ik zou proberen om de oude verflaag te verwijderen zoals je aangeeft, pak je het schuurmachine, korreltje 220 aan schuurpapier, goed schuren, vergeet niet de hoekjes en kantjes goed te doen , die zijn het kwetsbaarst en inderdaad het geheel rollen in een matte verf. Matte verf heeft de eigenschap om niet zo strekt te zijn als een hoog of zijdeglans verf, dus zal je op zoek moeten gaan naar een profesioneel produkt, geen gamma of praxis. Het aller belangrijkste is het goed ontvetten voor het rollen. Maar het blijf een soort van noodoplossing. Lijkt erop dat de vorige eigenaar het zelfde probleem had. ik zou het gewoon doen, dan maar over 5 jaar nog een keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 [quote= - is matte lak eventueel een optie ? Ik moet zo naar mn verf leverancier en zal wel ff vragen wat voor een produkten hiervoor op de markt zijn. Mocht hij daar een mooi produkt voor hebben, laat ik je dat wel weten, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Ik heb mensen bezig gezien die een golfje type 1 kaal hadden gemaakt om um vervolgens te gaan rollen in matzwart. Een paar dagen later kon ik niet geloven wat een resultaat dat op leverde! Het is dus kennelijk wel goed te doen. Daarbij, zo heb je wel een unieke auto mijn buurman heeft het recentelijk ook gedaan, laat over paar jaar wel weten hoe het er dan uit ziet paar linkjes: http://www.neilslade.com/CarPainting/fiftydollarmyth.html http://board.moparts.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=2331682&page=0&fpart=1&vc=1 zit te overwegen ook te doen met de SJ, maar dan wel met een soort van hammerrite verf o.i.d. veel te vinden op "50 dollar paint job" op Google. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 mijn buurman heeft het recentelijk ook gedaan, laat over paar jaar wel weten hoe het er dan uit ziet Uiteraard, dat geloof ik ook wel. Ik ben er ook van overtuigd dat als je het op de juiste manier voorbehandeld je er best ff plezier van kan hebben. Jeep word immers alleen voor terrein gebruikt, dus om hem nou prof. over te spuiten lag niet in de bedoeling van hkrant. Het gaat hem ook niet om het mooie zoals gezegd. Bij beschadigingen dan ook weer makkelijk bij te werken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 IK heb goede ervaringen met industriele 2komponenten PU-lak. Zeer gemakkelijk te spuiten,snel droog,zeer goede hechting en sterke weerstand tegen takken,modder enz... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeebo Geplaatst May 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2010 ik heb mijn oude volkswagen ook een keer geschilderd met zwarte verf, je moet de verf rollen en dan nastrijken met een kwast. Je zal versteld staan van het resultaat, dit komt omdat de 2 komponenten verf een mooie vloeiing heeft. Hierna lak je het af met een 2K matte blanke lak. Ik heb de goedjes gehaald bij http://www.goedhuysverf.nl was niet duur ook en goede kwaliteit gr Frank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2010 Als ik de foto's bekijk van het project van Michel1972........... Heeft het ook met een roller gedaan (met botenlak). Zo op de foto's afgaand met een zeer mooi resultaat. Denk wel dat voorbehandeling en de kwaliteit van de verf van belang is. Zie: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=16923&page=7 Uiteraard zeer de moeite waard om het hele verhaal te lezen. Ik heb hier een ander achterdeurtje staan voor mijn YJ die ik ook op deze manier ga behandelen. Ben benieuwd naar het resultaat. Ben ook nog eens in het bezit van professionele poetsapparatuur waarmee ik de lak superglad kan polijsten. Zal jullie t.z.t. op de hoogte houden. Als dit succesvol wordt, ga ik meer delen van de auto doen te beginnen met de grll en motorkap i.v.m. steenslag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst May 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2010 what about Bedliner; dat mat zwarte spul dat yanks gebruiken om de bak van hun pick-up mee te behandelen. Volgens mij oersterk (taai) en in elk geval mat-zwart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2010 Maar Bedliner zit wel een structuur in. Moet je wel van houden natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.