Spring naar bijdragen

Chassis XJ


Rookie-XJ
 Share

Recommended Posts

Ruudvd: ok, alvast bedankt voor deze reactie, maar waar het mij om ging was of het dan mogelijk is om dezelfde versnellingsbak van een wrangler bv om te zetten in een cherokee uit hetzelfde bouwjaar? Ongeveer '91 - '94?

Misschien kun je wat meer info geven.

Om welke motoren gaat het, is het handgeschakeld of automaat etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de soms iets wat latere reactie, maar het gaat sowieso om een schakel uitvoering 4.0L - 6cilinder.

Willen namenlijk er verzekerd van zijn dat als 1 van de 2 auto's een belangrijk technisch onderdeel het begeeft het een en ander te vervangen is dmv de andere uit elkaar te trekken als het ware......(hopelijk hoeft dit niet, maar ja tijdens een rally weet je maar nooit.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dat is al 1 goed bericht dat dat matcht met elkaar mits hetzelfde bouwjaar cq type motor begrijp ik. Kan ik er dan ook vanuit gaan dat als de versnellingsbak past bij elkander dat de rest van de motorische onderdelen ook passen, maar dat het bij de Cherokee iets moeilijker weggewerkt zit ivm de Unibody??:bye1:

En dan nog de aandrijfstangen en al dat nog meer. In mijn ogen als leek tot nu toe lijkt de Cherokee een langere wielbasis te hebben als de Wrangler, dus bedenk ik mijzelf dat dit soort onderdelen misschien ook langer zijn?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok. Maar betekend dat dus dat we dan toch zowel voor de yj als xj eigen aandrijf-assen moeten aanschaffen en dus niet gebruik kunnen maken van het gemak dat als 1 van de 2 breekt je het over kan plaatsen als het ware? En hoe zit dit dan met de 3-deurs uitvoering van de xj? is die misschien ook korter qua wielbasis?

sorry dat ik zoveel vraag hoor voor diegene die dit leest of antwoord, maar wil gewoon HEEEL VEEEL weten ivm het feit dat ik een hekel heb aan verrassingen.......als u begrijpt wat ik bedoel.....??;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok. Maar betekend dat dus dat we dan toch zowel voor de yj als xj eigen aandrijf-assen moeten aanschaffen en dus niet gebruik kunnen maken van het gemak dat als 1 van de 2 breekt je het over kan plaatsen als het ware?

inderdaad

En hoe zit dit dan met de 3-deurs uitvoering van de xj? is die misschien ook korter qua wielbasis?

nee, wielbasis 3 deurs en 5 deurs is gelijk

sorry dat ik zoveel vraag hoor voor diegene die dit leest of antwoord, maar wil gewoon HEEEL VEEEL weten ivm het feit dat ik een hekel heb aan verrassingen.......als u begrijpt wat ik bedoel.....??;)

vragen staat vrij hier ;)

oja, met een Jeep heb je altijd verassingen:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er trouwens iemand is die een goede tip heeft waar ik dit allemaal op na kan slaan dan ontvang ik die tip graag!!??

Het Hayes handleidings-boek is al besteld, maar dat blijft toch technisch-engels.........

Vertalingkje zou soms geen kwaad kunnen, haha...;)

Laat dat nou 1 van de hoofdredenen zijn waarom dit forum bestaat. ;)

...en gewoon blijven vragen. Niemand weet alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...