Spring naar bijdragen

blower werkt niet


michel1975
 Share

Recommended Posts

Heb vanaf deze week het volgende probleem de blower werkt niet meer. Hij blaast nog heel zachtjes warme lucht. Heb de zekeringen al nagelopen en dat gaf geen oplossing. Weet iemand of je makkelijk het hele paneel kan vervangen heb zo'n vermoeden dat het aan het paneel ligt. Of waar het verder nog aan kan liggen.

Grtz Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Er zit een weerstanden unit onder in de dashboard/passagierskant,bijna op de vloer.Achter een afdekkap.(bij mij tenminste) Driehoekigafdekplaat met 2 boutjes.

(blower resistor). Misschien hier iets te zien? :unsure:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De weerstand kan inderdaad stuk zijn. Echter, dan werkt de hoogste snelheid nog.

Als de blower alleen nog op een lage snelheid loopt, is er dus iets anders aan de hand.<Een zwaar lopende blowermotor bijvoorbeeld... Of de schakelaar is stuk.

Ook de circuit breaker tbv de blower kan slecht kontakt maken.

´t Is wel zaak om de oorzaak SNEL op te sporen. Als er nl ergens een spanningsval is, zal daar veel warmte ontstaan. Zoveel, dat het een oorzaak van brand kan zijn!

Spanningen meten dus. Als eerste op de motor, met de keuzeschakelaar op de hoogste stand. Bij lopende automotor moet je daar toch wel minimaal 12V meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weerstanden zijn meestal heel (zijn draad-weerstanden) , vaak ik de thermo-zekering defect die ook bij de weerstanden zit.

En dan werkt hij alleen nog maar in de hoogste stand.

De weerstand kan inderdaad stuk zijn. Echter, dan werkt de hoogste snelheid nog.

Als de blower alleen nog op een lage snelheid loopt, is er dus iets anders aan de hand.<Een zwaar lopende blowermotor bijvoorbeeld... Of de schakelaar is stuk.

Ook de circuit breaker tbv de blower kan slecht kontakt maken.

´t Is wel zaak om de oorzaak SNEL op te sporen. Als er nl ergens een spanningsval is, zal daar veel warmte ontstaan. Zoveel, dat het een oorzaak van brand kan zijn!

Spanningen meten dus. Als eerste op de motor, met de keuzeschakelaar op de hoogste stand. Bij lopende automotor moet je daar toch wel minimaal 12V meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...