michel1975 Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 Heb vanaf deze week het volgende probleem de blower werkt niet meer. Hij blaast nog heel zachtjes warme lucht. Heb de zekeringen al nagelopen en dat gaf geen oplossing. Weet iemand of je makkelijk het hele paneel kan vervangen heb zo'n vermoeden dat het aan het paneel ligt. Of waar het verder nog aan kan liggen. Grtz Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 zit er een knop op je paneel om hem traploos trager en sneller te doen draaien ? of is het een knop met standen: 0-1-2-3-4 ? Kan zijn dat de regelelectronica defect is. Meestal een overleden transistor of IC door een oververhitte weerstand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper. Er zit een weerstanden unit onder in de dashboard/passagierskant,bijna op de vloer.Achter een afdekkap.(bij mij tenminste) Driehoekigafdekplaat met 2 boutjes. (blower resistor). Misschien hier iets te zien? December 12, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2008 De weerstand kan inderdaad stuk zijn. Echter, dan werkt de hoogste snelheid nog. Als de blower alleen nog op een lage snelheid loopt, is er dus iets anders aan de hand.<Een zwaar lopende blowermotor bijvoorbeeld... Of de schakelaar is stuk. Ook de circuit breaker tbv de blower kan slecht kontakt maken. ´t Is wel zaak om de oorzaak SNEL op te sporen. Als er nl ergens een spanningsval is, zal daar veel warmte ontstaan. Zoveel, dat het een oorzaak van brand kan zijn! Spanningen meten dus. Als eerste op de motor, met de keuzeschakelaar op de hoogste stand. Bij lopende automotor moet je daar toch wel minimaal 12V meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2008 Weerstanden zijn meestal heel (zijn draad-weerstanden) , vaak ik de thermo-zekering defect die ook bij de weerstanden zit. En dan werkt hij alleen nog maar in de hoogste stand. De weerstand kan inderdaad stuk zijn. Echter, dan werkt de hoogste snelheid nog.Als de blower alleen nog op een lage snelheid loopt, is er dus iets anders aan de hand.<Een zwaar lopende blowermotor bijvoorbeeld... Of de schakelaar is stuk. Ook de circuit breaker tbv de blower kan slecht kontakt maken. ´t Is wel zaak om de oorzaak SNEL op te sporen. Als er nl ergens een spanningsval is, zal daar veel warmte ontstaan. Zoveel, dat het een oorzaak van brand kan zijn! Spanningen meten dus. Als eerste op de motor, met de keuzeschakelaar op de hoogste stand. Bij lopende automotor moet je daar toch wel minimaal 12V meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.