Spring naar bijdragen

Banden


Recommended Posts

Even een korte samenvatting:whistle::Een ZJ

-2 inch verhoging aanwezig.

-3cm p/knt. wielspacer aanwezig.

Is het mogelijk om bij bovenstaande ook 285/75/16 te monteren?, of moet ik dan hoger(aanpassen bumper, no problemo)? en zo ja hoeveel minimaal?

Alvast bedankt voor de info:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een korte samenvatting:whistle::Een ZJ

-2 inch verhoging aanwezig.

-3cm p/knt. wielspacer aanwezig.

Is het mogelijk om bij bovenstaande ook 285/75/16 te monteren?, of moet ik dan hoger(aanpassen bumper, no problemo)? en zo ja hoeveel minimaal?

Alvast bedankt voor de info:)

De banden die jij er onder wil hebben zijn omgerekend 33 inch en dat is onmogelijk zonder heeeeeeeel veel trimwerk. 31 inch is prima te doen maar om met 33 inch banden te rijden moet je echt naar een verhoging van minimaal 3.5 tot 4.5 inch toe gaan.

Er is hier al veel over geschreven en niet eens zo lang geleden. Ga even zoeken en je komt genoeg tegen.

Tevens zie de bijgevoegde foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het even te nuanceren, niets is onmogelijk.

Kan me herinneren dat ik met 33" heb gereden met een lift van ongeveer 5.5", met alleen maar trimwerk aan mijn arb voorbumper. Gaat er even om dat er veel meer factoren mee spelen dan alleen maar bandenmaat en lifthoogte.

En omdat allemaal uit te "vlooien" moet je je huiswerk doen, lezen dus erg veel lezen op de diverse amerikaanse forums, en dan niet alleen de jeep gerelateerde forums, daarbij is "google" je grootste vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het even te nuanceren, niets is onmogelijk.

Kan me herinneren dat ik met 33" heb gereden met een lift van ongeveer 5.5", met alleen maar trimwerk aan mijn arb voorbumper. Gaat er even om dat er veel meer factoren mee spelen dan alleen maar bandenmaat en lifthoogte.

En omdat allemaal uit te "vlooien" moet je je huiswerk doen, lezen dus erg veel lezen op de diverse amerikaanse forums, en dan niet alleen de jeep gerelateerde forums, daarbij is "google" je grootste vriend.

Voor een Rotterdammer vond ik mijn uitleg nog redelijk genuanceerd. ;)

Je hebt gelijk dat het wel mogelijk is maar ik bedoelde dus dat het met zijn 2 inch verhoging onmogelijk zou zijn om 33 ers te plaatsen zonder problemen. Daarom had ik ook een tabel toegevoegd aan mijn verhaal om hem inzage te geven in wat nodig is om met 33 ers te gaan rijden zonder problemen.

Ik zag dat hij interesse had getoond in de 4.5 inch rubicon set van Zino. Dan komt het helemaal goed met de 33 ers.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...