Spring naar bijdragen

Coilover springs is dat wat?


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik had vandaag een vertegenwoordiger bij mij die onder zijn Grand WJ Coilover springs heeft geplaatst. Hij was daar zeer tevreden over.

Ik ben toen gaan zoeken op het internet maar kan er niet veel over vinden. Is het zo dat deze coilover springs de oude shocks en spiraalveren in zijn geheel vervangen en dan ook nog eens zorgen voor een beter rijdgedrag?

Zijn coilover springs de toekomst of moet je dat anders zien.

Want mocht het met de verkoop van de cherokee niks worden dan ga ik hem gewoon verder verbouwen en dan zit ik te denken om de shocks voor met de spiraalveren te vervangen door coilover shocks. Ik kan dan makkelijker mijn high steer gebruiken en de swaybar verplaatsen. Nu gaat dat niet omdat de spiraalveren in de weg zitten.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coilovers bestaan al lang en is mijn inziens gewoon een toepassing. Vele 'normale' auto's hebben het. Meestal als gevolg van ruimtegebrek.

Of het de toekomst voor Jeep is? Geen idee, een schokbreker vervangen die los is gemonteerd gaat natuurlijk een stuk eenvoudiger dan met coilovers. Maar hoe vaak doe je zoiets...

Of de rij eigenschappen nou zoveel beter zijn weet ik niet, nieuwe veren+shocks is altijd weer ff lekker in het begin.

Het voordeel is natuurlijk dat je maar 2 bevestigingspunten per wiel hebt, dus wat meer kan schuiven i.v.m. verhoging en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coilovers worden voornamelijk gebruikt op het circuit en rally omdat je vaak vele mogelijkheden van instellingen hebt. Dan praat ik over de rijhoogte en mate van demping. Als je op internet wat zoekt over jeepspeed en de baja 500 zie je dat hier ook veel gebruik gemaakt wordt van coilovers.

In de gewone autoindustrie zie ik dit niet als de toekomst omdat het vrij prijzige dingen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de verkoop van de cherokee op marktplaats niet zo soepel verloopt en ik toch wat te doen moet hebben vroeg ik mij af of er mensen zijn hier op het forum die mij kunnen adviseren over het volgende.

Achter kan ik kiezen uit 2 opties.

Rear coil conversie ( foto 1 )

Rear coilover conversie ( foto 2 )

Deze zijn allebij van het merk Rock Krawler.

De 1 is dus op basis van een spiraal veer achter met apart een shock en de ander is op basis van een coilover.

Nu wil ik dus weten welke set meer flex zal geven of zal dat niet uitmaken?

set foto 1 kost 1500 dollar maar mist de shocks en TJ spiraalveren en de set op foto 2 heeft dus de coilovers en kost 2100 dollar. Wel lijkt mij de set op foto 1 stevig maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn. Bij de set op foto 1 kan je de hoogte instellen door langere TJ veren te gebruiken met shocks. bij de set op foto 2 is de hoogte al gegeven en die kan je niet veranderen zo makkelijk. Alleen door de aankoop van andere coilovers.

Kan iemand mij hierin advies geven?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij kun je de rijhoogte van CO's wel degelijk instellen door de stelknop boven de veer lager of hoger te draaien.

Bij CO's moet je alleen al goed van te voren kijken wat je rijhoogte moet worden en je veerweg in en uit. en aan de hand van die getallen de montage positie kiezen.

ALs je goed leest op pirate zie je dat RK (RockKrawler) niet bepaald goed te boek staat in de VS http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=599234&highlight=rk

Kijk eens bij PolyPerformance daar hebben ze voor $1375 een zeer complete 4-link kit met en voor $400 16" Fox 2.5" Coilovers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij kun je de rijhoogte van CO's wel degelijk instellen door de stelknop boven de veer lager of hoger te draaien.

Bij CO's moet je alleen al goed van te voren kijken wat je rijhoogte moet worden en je veerweg in en uit. en aan de hand van die getallen de montage positie kiezen.

ALs je goed leest op pirate zie je dat RK (RockKrawler) niet bepaald goed te boek staat in de VS http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=599234&highlight=rk

Kijk eens bij PolyPerformance daar hebben ze voor $1375 een zeer complete 4-link kit met en voor $400 16" Fox 2.5" Coilovers.

Bedankt voor de tip. Ik had er eerst ook clayton bij staan maar die werd mij afgeraden maar als ik dit lees van pirate kan ik beter wel naar clayton gaan. Over rock krawler had ik nog niks gelezen. Ik ga ook gelijk even bij Polyperformance kijken.

Mvg

Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb bijna nog nooit wat slechts gehoord over Clayton, behalve dan de prijs.

Prijs vond ik meevallen tov RK. Net zo duur als de set op foto 1 van rock krawler dus 1500 dollar. Alleen vind ik het volgende minder. Bij RK las je hem aan het chassis vast. Bij Clayton moet je gaan zagen in het chassis. Zie foto hoe de upper mount geplaatst zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goed leest op pirate zie je dat RK (RockKrawler) niet bepaald goed te boek staat in de VS [/quote]

Ik heb alles goed gelezen en kwam ook achter de zwakke punten van de RK set. Dat zijn er best wel veel maar in mijn ogen goed aan te pakken. De zwakke punten zijn vooral de axle truss en de mount voor de armen aan het chassis. Deze kunnen bij extreem gebruik buigen of afbreken. Als ik deze dus verstevig heb ik dat probleem aangepakt. Dat las ik namelijk op www.jeepforum.com Daar was de RK set bij iemand verbogen en na de aanpassingen gaat het al 2 jaar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...