Spring naar bijdragen

Trekhaak stekkerdoos


Recommended Posts

Hallo allemaal, nou zaterdag de trekhaak onder de JEEP gezet (wat is nu een trekauto zonder trekstang)

maar ik kwam een rare stekker met uitstekende polen tegen, na door meten van de polen kwam ik tot de conclusie dat dit een soort stekkerdoos is. Kan ik deze kabels gewoon afknippen en op een europese stekkerdoos plaatsen

ps ik heb een foto maar weet niet hoe ik deze moet plaatsen

Thanx

14112008351jf7.th.jpgthpix.gif

bewerkt door Rdh01
foto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de stekker afknipt kun je zelf bepalen welke draad je waar aansluit. Even meten dus.....

Een normale 7 polige stekker heeft de volgende codering en funties (kleuren ter referentie)

58L = licht links (zwart)

58R = licht rechts (bruin)

L = knipperlicht links (geel)

R = knipperlicht rechts (groen)

54 = remlicht (rood)

54G = mistachterlicht (wordt ook gebruikt tbv achteruirijlicht of constant +) (blauw)

31 = massa (wit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij action kost een stekkerdoos incl een stekker 7 polig 2,59 afgelopen zaterdag nog 2 setjes gekocht. en nog een adaptor voor europees naar 7 polig voor maar 2,59 . en ook nog goede kwaliteit ook.

en als je de draadjes gaat monteren in de stekker/doos . is het beter om draadjes eerst te solderen voordat het in de stekker/doos word gemonteerd. want dan maakt het namelijk beter contact. vooral in ons vochtige landje wil het blankekoper nog al eens gaan oxederen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie maar een stekkerdoos kopen of erop zetten is niet het probleem mijn vraag is of ik zo ongestraft de stekkerdoos kan vervangen (en eventueel aanpassen met of zonder rem/raw) zonder dat ik storingen ga krijgen (dit staat namelijk ook ergens op jeepforum)

MzzL

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh..... je gebruikt in dit geval toch alleen de kabelboom?:huh:

Je kan niet alles van de kabelboom gebruiken volgens mij.

De GC heeft volgens mij in de USA ook gewoon remlichten en knipperlichten separaat....

Dat wist ik niet.

....ongestraft de stekkerdoos kan vervangen zonder dat ik storingen ga krijgen (dit staat namelijk ook ergens op jeepforum)

Heb werkelijk geen idee, rij anders even langs bij een inbouwstation, die kunnen je vast meer info geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo er toch een europese stekerdoos op aangesloten.............

Dit is niet mogelijk zonderkabels te trekken

1 een amerikaan heeft maar 1 achterlicht aansluiting

2 een amerikaan heeft de remlicht stekker samen met de raw

dus mijn raw brand als ik moet remmen

in de kerst vakantie ga ik kabels trekken ik kijk dan wel verder....ik kan (ook al mag het niet) nu wel mijn trailer trekken, en zondag lekker gaan vissen

gr,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar hebben ze de remlichten van de aanhanger dan wél op z'n amerikaans aangesloten.

Nou én??

Dan gebruik je de remlichtaansluitng niet. Op je aanhanger werken dan de knipperlichten als gecombineerd remlicht/richtingaanwijzer.

Remlichten moeten oranje of rood zijn, en duidelijk feller dan de achterlichten: Daar voldoe je dan aan.

Knipperlichten moeten oranje of rood zijn: Bingo!

En de verlichting? Gewoon op de contactdoos doorverbinden: Klaar.

Het aanpassen van de bestaande aansluitingen kan ook, maar denk er wel om dat je dan de verlichting NIET van de achterlichten aftakt! Dat hebben er al meer geprobeerd, met totaal uitvallende verlichting en dat soort grappen als gevolg.

Oja: Draden vertinnen voordat je ze aansluit, zoals geopperd werd, niet doen! Dat geeft op termijn gegarandeerd problemen, omdat tin onder druk ahw vloeibaar wordt. Gebruik daarom altijd adereindhulsjes die je om het uiteinde van de draad schuift en met een speciale tang vastknijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het aantal draden in de originele kabelboom is 7 waarvan 1 constant spanning en 2 draden weet ik de functie niet van.

de draden heb ik los geschroeft uit de originele stekker en die waren al vertint.

de verlichting heb ik ook door gelust zodat ik 2 achterlicht draden heb.

maar wat gezegd wordt dat ik zo mag rijden betwijfel ik want mogen rem lichten ook geel zijn dan?

gr,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Post van mij over aanhangerverlichtingseisen : kleurtjes

Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg achter personenauto's, bedrijfsauto's en driewielige motorrijtuigen.

Artikel 5.13.53

1. De stadslichten mogen niet anders dan wit stralen.

2. De richtingaanwijzers en de remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

Aanhangwagens met een toegestane maximale massa van meer dan 750 kg achter personenauto's, bedrijfsauto's en driewielige motorrijtuigen

Artikel 5.12.53

2. De richtingaanwijzers en de remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...