Spring naar bijdragen

Vervangen Carter carburateur door een Weber 32/36 (K551)


FrankXJ
 Share

Recommended Posts

Vandaag samen met JeepEd mijn oude Carter carburateur vervangen door een nieuwe Weber. Ik had al ruim een jaar flink problemen als slecht starten, problemen met stationair en met 1 op 3 een verbruik dat zelfs voor een Jeep erg hoog was.

Als vervanger de Weber 32/36 K551 gekocht die bij 4WD te koop is voor $409 (klik) en op eBay bij Topend voor $329 (klik). Dankzij een douanevriendelijke waardeopgave had ik hem voor €340 thuis (inclusief $95 verzendkosten en €35 inklaring/invoer en btw)

Tijdens het sleutelen werden we moreel ondersteund dor Mitchell2.24v. Het ombouwen verliep vrijwel probleemloos en zelfs met een koude moter liep het stationair heel mooi. We liepen wel tegen een probleem aan waar ik al voor vreesde uitgaande van ervaringen van anderen op jeepforum.com: er is een andere brandstofpomp nodig die een constante druk aflevert. Tot 2000 toeren gaat alles goed, maar als je daar boven komt, dan begint de moter in te houden totdat je weer een stukje rustig rijdt en alles weer normaal wordt. Nog maar even uitzoeken welke pomp en drukregelaar het moeten worden (tips zijn zeker welkom!).

Een heel stuk verder gekomen vandaag en eindelijk weer eens gereden ook al regende het en er tot groot genoegen van Ed alleen een bikinitop op zat :)

Het ruimt wel lekker op onder de moterkap zo :D

Bedankt voor alle hulp Ed :rolleyes:

IMG_1108.jpg

IMG_1107.jpg

bewerkt door FrankXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb ooit eens een Golf GTI gehad waar ik later twee dubbele WEBERS op had gezet. Deze werden gevoed door een Hardy 12volt elektrische brandstofpomp die ik gekocht had bij Rijsbergen Automatrialen. Hij zette de carburateurs onder druk en stopte dan met pompen.Tijdens het pompen hoorde je hem tikken en naar mate de druk op liep ging dit steeds langzamer totdat hij helemaal stil was. Misschien heb je hier wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Frank, een paar vraagjes over de montage van de Weber. Hoe hebben jullie de carterontluchting op de carburateur aangesloten? En hoe de retourleiding van de brandstof?

Op onze CJ7 zit ook deze Weber, maar hoe de vorige eigenaar deze twee aangesloten heeft levert het problemen op.

Groeten, Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank, een paar vraagjes over de montage van de Weber. Hoe hebben jullie de carterontluchting op de carburateur aangesloten? En hoe de retourleiding van de brandstof?

Op onze CJ7 zit ook deze Weber, maar hoe de vorige eigenaar deze twee aangesloten heeft levert het problemen op.

Groeten, Ab

Inderdaad is montage heel belangrijk..

Als alles op de goede plek zit moet hij eigenlijk meteen al starten bij de standaard instelling.

Kijk alles even goed na, een andere pomp als de standaard van een cj heb je niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze plaatjes hebben me geholpen:

dgxv_parts_labled.gif

vaclines.jpg

Het vacuumpotje was bij mij al buiten gebruik. De voorste op het kleppendeksel is direct aangesloten op de 'vapor vent to canister'; de achterste op de aansluiting op het luchtfilter.

Het brandstofsysteem is ongewijzigd, met uitzondering van een drukregelaar. Vanaf de pomp gaat de leiding naar het filter. Dat filter is ook aangesloten op de retourleiding. In de uitgaande benzineleiding heb ik een drukregelaar geplaatst (volgens de beschrijving hier (klik)). Ik merk echter geen verschil met of zonder.

Het oude filter zit er nog op en is ook aangesloten op de retourleiding.

Op deze site (klik) is ook veel te vinden.

bewerkt door FrankXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...