Spring naar bijdragen

Softtop past met geen mogelijkheid @#$%$#@


msbox
 Share

Recommended Posts

Pas met veel gedoe de hardtop verwijderd, toch nog een lomp zwaar ding, en geprobeerd de softtop te monteren.

Alle strips en stangen gemonteerd en daarna begonnen met de softtop zelf.

Nou hij hoort dan wel bij de jeep maar het lukte me met geen mogelijkheid om hem aan te brengen. Hij lijkt wel een cm of 15 te kort. Heet gewassen is hij nooit dus daar kan de krimp niet aan liggen. Ik kom trekken wat ik wilde, het lukte niet.

Iemand tips of suggesties ?

Groet,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel de spanning van het frame afgehaald?

Is vaak met wat kouder weer een leuk weekend-vullertje de softtop.....maar als je spanning van het frame haalt, moet de softtop moeiteloos onder het frame te doen zijn, originele top of aftermarket top.

Het op spanning brengen van het frame daarna kan wel soms een krachttoertje zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit voorjaar ook een nieuwe supertop van besttop op onze cj5 gezet, en de kap MOET soepel en rekbaar worden van de warmte (zon kachel) voor de eerste montage.

Moest tevenes losjes alle bevestigingspunten vastzetten en dan het buizenframe pas op zijn uiteindelijke bevestiging klikken en dat is idd een krachttoer.

De volgende keren gaat het steeds soepeller en makkelijker in elkaar maar dat zal ook door de evaring komen<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas met veel gedoe de hardtop verwijderd, toch nog een lomp zwaar ding, en geprobeerd de softtop te monteren.

Alle strips en stangen gemonteerd en daarna begonnen met de softtop zelf.

Nou hij hoort dan wel bij de jeep maar het lukte me met geen mogelijkheid om hem aan te brengen. Hij lijkt wel een cm of 15 te kort. Heet gewassen is hij nooit dus daar kan de krimp niet aan liggen. Ik kom trekken wat ik wilde, het lukte niet.

Iemand tips of suggesties ?

Groet,

Maarten

uh Maarten, ben je niet een beetje met de seizoenen in de war? :B

Ik doe 's winters een hardtop erop en 's zomers de softtop.. dat werkt beter:yes: vanwege de warmte en de soepelheid van het materiaal..:yes:.

Leg de top eens even op de verwarming voordat je begint..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je wel de goede top bij de buizen ???

en heb je wel de top die bij je jeep past ???

Is moeilijk om hier te vertellen waarom het niet past.

Misschien kun je fotos maken en plaatsen WAT er niet past

Er zin verschillende tops en verschillende buizen systemen.

Je moet wat duidelijker omschrijven WAT niet past

47sl1.gif

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...