Spring naar bijdragen

Revisie van carburator


Recommended Posts

Ik heb vandaag mijne carburator eraf gehaald en deze dient zeker gereviseerd te worden. Allereerst is er de bovenste klep die niet sluit en nog van die prullen.

Ik ben zelf mechanieker maar van carburators heb ik echt geen kaas gegeten.

Het gaat hier om een 2Barrel BDD Carter carburator vanop een CJ met 258ci.

Of schaf ik mij beter een andere aan met betere prestaties? Zoja, welke?

Wie kan mij helpen of welk zijn de goede revisiebedrijven? Of beter wie komt er eens een piepje nemen of naar wie breng ik hem, indien niet te ver van bij mij thuis. Kwoon in Belgie iets boven Antwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Nov 12 2004, 19:16

Ik heb vandaag mijne carburator eraf gehaald en deze dient zeker gereviseerd te worden.  Allereerst is er de bovenste klep die niet sluit en nog van die prullen.

Ik ben zelf mechanieker maar van carburators heb ik echt geen kaas gegeten.

Het gaat hier om een 2Barrel BDD Carter carburator vanop een CJ met 258ci.

Of schaf ik mij beter een andere aan met betere prestaties? Zoja, welke?

Wie kan mij helpen of welk zijn de goede revisiebedrijven? Of beter wie komt er eens een piepje nemen of naar wie breng ik hem, indien niet te ver van bij mij thuis.  Kwoon in Belgie iets boven Antwerpen.

<div align="right">

geef mij maar ff een belletje....heb toevallig net de mijne gereviseerd en kan je er alles over vertellen.

06-24547938 (in nederland trouwens.. wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Nov 13 2004, 10:41

En loopt ie nu beter??

<div align="right">

zeker,hij loopt nu weer prima,voor weinig geld..desondanks is dit waarschijnlijk een tijdelijke oplossing dus toch maar uitkijken naar een nieuwe.

de choke werkt namelijk maar gedeeltelijk waardoor koude starts niet soepel verlopen...geen ramp maar wil het gewoon goed hebben.

leuk kerstkado... tongue.gif doe maar een weber of edelbrock santa.. smile.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

de weber staat er nog niet op, moet nu ergens ter hoogte van de atlantische oceaan bevinden.

Zijn er mensen die z'on WEBER hebben geplaatst dan wel degene met 2xDB38 en niet de "klein" geeft het echt zoveel meer vermogen?

Verzuipt de motor niet te snel en gebruiken jullie een drukregelaar?

Hoe verliep het afstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Dec 7 2004, 13:48

de weber staat er nog niet op, moet nu ergens ter hoogte van de atlantische oceaan bevinden.

Zijn er mensen die z'on WEBER hebben geplaatst dan wel degene met 2xDB38 en niet de "klein" geeft het echt zoveel meer vermogen?

Verzuipt de motor niet te snel en gebruiken jullie een drukregelaar?

Hoe verliep het afstellen?

<div align="right">

laugh.giflaugh.gif heb intussen toch maar een weber geinstalleerd en ja...het maakt verschil!!!

de motor verzuipt zeker niet en het afstellen is een fluitje van een cent.

ehm...drukregelaar?

moet wel zeggen dat voor een optimale performance van de weber 38 het aan te bevelen is om een verbeterde inlaat/uitlaat te gebruiken.

ben erg benieuwd naar het verbruik...het schijnt bij hetzelfde rijgedrag nl. dat een weber zuiniger is! blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ondertussen gearriveerd een van komende weken monteren biggrin.gif en

dan gaaaaaaaaaaaaassssssssssss geven met die 35" ers.

Interessant prijsverschil: bestelt in België € 650 nu rechtstreeks van quadratec € 430 gelevert voor de deur met alle BTW en invoerrechten incluis. Prijsverschil van € 220 dat toch al serieus de moeite om rechtstreeks te bestellen hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Juist getest, op ralenti draait hij, maar toch niet echt geweldig en wanneer ik volgas geef dan valt hij stil. Kga eerst eens kijken naar zijn ontsteking en een drukregelaar halen, want in de manuel van de weber staat dat hij 3.5 psi mag hebben en dat is dan iets teveel als de brandstofpomp 4 a 5 psi geeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PROBLEEM: hij start niet meer sinds vandaag. De bougiekabel van bobijn naar verdeler geeft bij Ohm-meting oneindig, dus deze is kapot denk ik en zal ik eerst moeten vervangen. Toch wel raar dat hij ineens niets meer doet en gisteren zonder echte problemen startte?

Nu heb ik nog wel wat vraagjes. Aan de + van de bobine staat slechts 6volt klopt dit? Ook heb ik nog wat vraagjes ivm aansluiting carburator: de Float vent bowl, wat is dit wat sluit ik hierop aan, deze aansluiting zit tegenover de benzineinlaat. Op de adapter op het inlaatspruitstuk zit een inlaat voor de EGR, mag ik deze gewoon afsluiten?

Iemand toevallig een service manual liggen? Zou geweldig zijn.

Alvast bedankt voor jullie bemerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 volt...

Klinkt idd laag! Maar er zit wel een weerstand voor de bobine, welke tijdens het starten wordt overbrugd. Tijdens het starten wordt zodoende de lagere accuspanning ( startmotor trekt nogal wat stroom) gecompenseerd!

Even niets aan doen dus ( wel aan de hoogspanningskabel natuurlijk, die is waarschijnlijk stuk) !

Als de motor loopt wordt de bobinespanning waarschijnlijk hoger, ik schat rond de 9 á 10 volt!

Succes!

( E-mail met drukmeting is onderweg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Jan 4 2005, 11:10

darkwolf kan je me even contacteren, want ik geraak er niet meer wijs uit, alvast bedankt.

<div align="right">

ik heb je gecontacteerd...mijn god wat een woord...dus als het goed is heb je mijn nummer...is het al gelukt?

aan de brandstof druk hoef je trouwens niets te doen hoor...die is prima voor de outlaw..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

OK hij rijd als een speer, maar toch een klein probleemtje.

Ik ben de carbu aan het afstellen voor de keuring en ik heb GEEN CO,

alles gemeten met een goede 4 gas tester en alles OK behalve het feit dat ik geen CO krijg. Op de carbu zijn 2 regelschroeven en alle mogelijke combinatie uitgeprobeert maar geen CO te krijgen. Enkel bij een stoot gas krijg ik een stoot CO maar op ralenti NIKSKE... Wat is er mis, dien ik een grotere sproeier te plaatsen.

Het gaat hier op een dubbele 38 WEBER Carburateur.

Auto rijdt als een speer, maar z'on auto moet toch een beetje CO krijgen om nog betere prestaties te hebben, ik heb ook geen katalysator.

Help...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@May 10 2005, 21:53

OK hij rijd als een speer, maar toch een klein probleemtje.

Ik ben de carbu aan het afstellen voor de keuring en ik heb GEEN CO,

alles gemeten met een goede 4 gas tester en alles OK behalve het feit dat ik geen CO krijg.  Op de carbu zijn 2 regelschroeven en alle mogelijke combinatie uitgeprobeert maar geen CO te krijgen.  Enkel bij een stoot gas krijg ik een stoot CO maar op ralenti NIKSKE...  Wat is er mis, dien ik een grotere sproeier te plaatsen.

Het gaat hier op een dubbele 38 WEBER Carburateur.

Auto rijdt als een speer, maar z'on auto moet toch een beetje CO krijgen om nog betere prestaties te hebben, ik heb ook geen katalysator.

Help...

<div align="right">

is je in en uitlaat systeem goed dicht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@May 11 2005, 22:03

Hey Darkwolf ik hoopte al dat je zou reageren,

geen lekken in in of uitlaat.

<div align="right">

dan durf ik er eigenlijk ook niet al teveel over te zeggen....

de sproeier lijkt mij niet het probleem hoor..de standaart sproeier moet het prima doen bij je motor,dit doet íe bij mij tenslotte ook...

ik heb de mijne af laten stellen door de jongens van b&s,dus ik weet ook niet wat een normaal co is met de weber...

mischien heeft het te maken met het hele twee-traps gebeuren van de weber...tenslotte is een weber zuiniger als een normale carburateur en gaat íe pas echt benzine storten als je je gas intrapt,dan springt namelijk die tweede trap pas bij...

bel ff met b&s..die weten wel hoe of wat. ik denk namelijk dat de situatie heel normaal is...

als je blok goed draait moet het verder goed zijn...

-te zuinig afgesteld en hij gaat slecht lopen....

-te rijk afgesteld en hij verzuipt als de tweede trap bijspringt..

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@May 12 2005, 21:41

Je maakt toch een foutje hoor, we hebben weldegelijk een dubblele carburator, maar de 2 gaskleppen gaan gelijktijdig open.

Ik denk dat de stationair sproeier te weinig opbrengst heeft.

<div align="right">

waar heb ik beweerd dat het een enkele is dan??? blink.gif

wat ik bedoel is dat het een twee traps ( vacuum-gestuurde) carburateur is...

lukt het al een beetje??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fout waarschijnlijk gevonden: zowel inlaatcollector als carburator pakken valse lucht, 2 maal nakijken kan toch helpen.

We hebben inderdaad een dubbele carburator maar de 2e gasklep wordt tesamen met de 1e geopend en niet door vacuum of bij vollast. Altijd tesamen en niet in 2 trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...