robbie1 Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Hallo ,heb vraagje.Als ik met mijn wj2000 4.7 v8 rechts een bocht om ga dan hoor ik een gebrom alsof er een band tegen de carrosserie aankomt.Maar dat is niet zo.Stuur ik weer recht dan is het geluid weg. Links heb ik dat niet.Iemand een idee? Groetjes Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
menace Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Met hoge of lage snelheid? Misschien zit een van je plastic spatschermen voor je voorwielen los en komen deze in de bocht tegen je band aan, dit was bij mij namelijk het geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst September 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Hoi, nee die zitten vast.heb ik als gechekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst September 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Oja ,met lage en hoge snelheid maakt niets uit .Maar volgens mij is hier al eens een vraag over geweest maar ik vind het niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 de uitlaat kan verdraait zijn achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lumberjack Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 Off topic: als je rechts af wilt slaan zonder gebrom dan kun je: 1. links afslaan vervolgens een lus naar links maken, weer rechtdoor over de kruising en dan je weg vervolgen. (Heb deze manier van rechts af slaan gezien in de Emiraten waar een oude Mercedes vrachtwagen een defect aan de stuurinrichting had). 2. je vrouw niet meer in de auto meenemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 3 x linksafslaan dus:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lumberjack Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 3 x linksafslaan dus:wacko: YES, zoals mijn handtekening al aangeeft: Waar een wil is, is een weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 Klinkt een beetje alsof er een wiellager de geest heeft gegeven. Het kan ook nog in een band zitten. Wissel de voor en achterwielen eens.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HWP Geplaatst October 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2008 Zeker&vast wiellagers. Bij mijn WJ uit 2000 heb ik de voorwiellagers vorig jaar moeten vervangen (220.000 km) en dit jaar die van de achterwielen (250K). Het is weer lekker stil tijdens het rollen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst October 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Hmm... weet nog niet zo zeker of het de lagers zijn.82000km.het is meer een kermend geluid.en sorry het is als ik links draai als of er ergens iets tegenaankomt. moeilijk te omschrijven.maar ik kan het niet thuis brengen waar het vandaan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst October 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 hmm...... ben niet zeker of het de wiellagers zijn.het is meer een kermend geluid alsof er ergens iets tegenaan komt niet metaal geluid .moeilijk te omschrijven.het is trouwens alleen als ik links indraai of een rotonde neem.het gekerm houd aan totdat ik weer recht door rij. het is als of een band ergens langs gaat een dof kermend geluid maar aan de banden 245 70 16 niets te zien .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 controleer de speling op je homokeneten eens , en en kijk eens of er geen ijzervijlsel in de olie van je voor cardan zit, als dit ok is haal er de voorste aandrijfas eens onderuit en kijk eens wat hij dan doet . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst October 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 Hoi ,2daagjes geleden toch maar ff langs garage geweest.Wist meteen waar het geluid vandaan kwam.Tussenbak olie vervangen,achteras olie vervangen,en toevoeging limited slip.En jawel hoor het geluid is verdwenen Hopelijk blijft het zo. hoi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst October 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2008 Doordat de "R" weer in de maand is en de nachten weer kouder worden, vallen differentieelen waarvan de olie aan vervanging toe is, snel door de mand. De boel begint koud al snel te wringen. De dikke olie geeft meer druk en de Varilock in de assen van de WJ (4.7V8) sluit dan te snel. Ook de Gerotor in de tussenbak heeft hier last van. Sinds ik de olie van de diff's om de 25.000km ververs (full synthetic 75W140) heb ik nergens meer last van. Vergeet de Mopar Friction modifier toevoeging niet, want die zorgt ervoor dat in krappe bochten en rotondes de Vari-lock koppelingen (nog) niet aangrijpen of gaan slepen, want dat is niet de bedoeling. Zie ook: www.wjjeeps.com 1999-2004: SAE 75W-140 Synthetic Mopar® P/N 04874469 NOTE: Trac-lok and Vari-lok equipped axles require 2.5 ounces of Mopar Limited Slip Additive be added to the lubricant. Trac-lok for the front axle is available only with (and included with) all QuadraDrive systems Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst October 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 Hoi dank je voor je reactie.Kun je me ook zeggen op limitedslip en mopar friction modifier het zelfde zijn? groet rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst October 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2008 (bewerkt) Sorry voor de late reactie, maar ik zat in het buitenland. Limited slip vloeistof is in principe hetzelfde als Friction Modifier, maar schijn bedriegt. Ik heb een keer twee tubes uit de States meegenomen (zie foto), maar bij de kleine lettertjes las ik dat deze niet geschikt was voor Chrysler Jeep Quadra Trac's. Ik zou gewoon de originele Mopar kopen bij de dealer. Kost iets van 8 euri's per flesje (twee nodig voor twee diff's). Should be used in conjunction with conventional GL-5 or HP level gear oils. DO NOT USE IN AMC JEEPS WITH QUADRA-TRAC..................... Greetz, Ape October 30, 2008 bewerkt door Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst October 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2008 Sorry voor de late reactie, maar ik zat in het buitenland. Limited slip vloeistof is in principe hetzelfde als Friction Modifier, maar schijn bedriegt. Ik heb een keer twee tubes uit de States meegenomen, maar bij de kleine lettertjes las ik dat het niet geschikt was voor Chrysler Jeep Quadra Trac's. Ik zou gewoon de originele Mopar kopen bij de dealer. Kost iets van 8 euri's per flesje (twee nodig voor twee diff's).Should be used in conjunction with conventional GL-5 or HP level gear oils. DO NOT USE IN AMC JEEPS WITH QUADRA-TRAC..................... Greetz, Ape maar waarom 2 ???. zit er voor dan ook een ls in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst October 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2008 Jazeker! Bij een WJ (Quadra-drive) zit zowel achter als voor een limited slip. Alleen heet dit nu een Vari-lock. Een ander principe, waarbij het diff gelockt wordt m.b.v. koppelingsplaten in het differentieel, die sluiten door snelheids - verschil tussen de wielen aan dezelfde as. Dit terwijl een limited slip pas werkt bij verschil in draai-moment (en dus wat trager reageert). Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst October 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2008 oke dank je. ga ik snel maar eens een tubje bij halen voor de vooras:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst November 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2008 Hoi ,ja ok bedankt voor de uitleg .Ik neem aan dat ze het goede erin gedaan hebben.Maar tot nu toe is het goed en stil onder de wagen.FF afkloppen..... Er is altijd wel iets dat je kunt verbeteren. GroetjesRob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.