Spring naar bijdragen

gebrom


Recommended Posts

Off topic: als je rechts af wilt slaan zonder gebrom dan kun je:

1. links afslaan vervolgens een lus naar links maken, weer rechtdoor over de kruising en dan je weg vervolgen. (Heb deze manier van rechts af slaan gezien in de Emiraten waar een oude Mercedes vrachtwagen een defect aan de stuurinrichting had).:wacko:

2. je vrouw niet meer in de auto meenemen.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hmm...... ben niet zeker of het de wiellagers zijn.het is meer een kermend geluid alsof er ergens iets tegenaan komt niet metaal geluid .moeilijk te omschrijven.het is trouwens alleen als ik links indraai of een rotonde neem.het gekerm houd aan totdat ik weer recht door rij. het is als of een band ergens langs gaat een dof kermend geluid maar aan de banden 245 70 16 niets te zien ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat de "R" weer in de maand is en de nachten weer kouder worden, vallen differentieelen waarvan de olie aan vervanging toe is, snel door de mand. De boel begint koud al snel te wringen. De dikke olie geeft meer druk en de Varilock in de assen van de WJ (4.7V8) sluit dan te snel. Ook de Gerotor in de tussenbak heeft hier last van. Sinds ik de olie van de diff's om de 25.000km ververs (full synthetic 75W140) heb ik nergens meer last van. Vergeet de Mopar Friction modifier toevoeging niet, want die zorgt ervoor dat in krappe bochten en rotondes de Vari-lock koppelingen (nog) niet aangrijpen of gaan slepen, want dat is niet de bedoeling.

Zie ook: www.wjjeeps.com

1999-2004:

SAE 75W-140 Synthetic

Mopar® P/N 04874469 NOTE: Trac-lok and Vari-lok equipped axles require 2.5 ounces of Mopar Limited Slip Additive be added to the lubricant.

Trac-lok for the front axle is available only with (and included with) all QuadraDrive systems

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de late reactie, maar ik zat in het buitenland. Limited slip vloeistof is in principe hetzelfde als Friction Modifier, maar schijn bedriegt. Ik heb een keer twee tubes uit de States meegenomen (zie foto), maar bij de kleine lettertjes las ik dat deze niet geschikt was voor Chrysler Jeep Quadra Trac's. Ik zou gewoon de originele Mopar kopen bij de dealer. Kost iets van 8 euri's per flesje (twee nodig voor twee diff's).

SL2411.jpgShould be used in conjunction with conventional GL-5 or HP level gear oils. DO NOT USE IN AMC JEEPS WITH QUADRA-TRAC.....................

Greetz,

Ape

bewerkt door Ape
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de late reactie, maar ik zat in het buitenland. Limited slip vloeistof is in principe hetzelfde als Friction Modifier, maar schijn bedriegt. Ik heb een keer twee tubes uit de States meegenomen, maar bij de kleine lettertjes las ik dat het niet geschikt was voor Chrysler Jeep Quadra Trac's. Ik zou gewoon de originele Mopar kopen bij de dealer. Kost iets van 8 euri's per flesje (twee nodig voor twee diff's).

SL2411.jpgShould be used in conjunction with conventional GL-5 or HP level gear oils. DO NOT USE IN AMC JEEPS WITH QUADRA-TRAC.....................

Greetz,

Ape

maar waarom 2 ???.

zit er voor dan ook een ls in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker! Bij een WJ (Quadra-drive) zit zowel achter als voor een limited slip. Alleen heet dit nu een Vari-lock. Een ander principe, waarbij het diff gelockt wordt m.b.v. koppelingsplaten in het differentieel, die sluiten door snelheids - verschil tussen de wielen aan dezelfde as. Dit terwijl een limited slip pas werkt bij verschil in draai-moment (en dus wat trager reageert).

Ape :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...