Ape Geplaatst November 9, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Hoi, Misschien kan iemand helpen. Het lichterlampje van de kentekenplaatverlichting was doorgebrand. Na het wisselen branden ze nog steeds niet. Er staat geen spanning op de sockets. Weet iemand iets van een storingsgevoelige connector of een andere plek waar de storing kan zitten? Vast bedankt, Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 9, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Ik had dat ook met achterlicht maar na een beetje heen en weer sjorren en reinigen van de contacten deed hij het weer. Heb je de spanning gemeten in de draad naar de lamp??? Over wat voor auto hebben we het ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst November 9, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Tis een GC 5.2 uit '93. Heb spanning gemeten bij de lampjes maar die is "0". Kennelijk zit er dus ergens anders een onderbreking. Ik zie net trouwens dat ik verkeerd gepost heb. Had in het GC gedeelte gemoeten........... Groeten uut Loo, Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jankra Geplaatst November 9, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Hans, Er is volgens Haynes een aparte connector om de licence lamp te verbinden met de "body" connector bij de liftgate (achterklep). Om snel te weten of de connector los is, kan je de weerstand tussen de (-) van het lampje en de (-) van het chassis meten. Is deze oneindig, dan is de connector los. Een andere optie is het opzoeken van de bodyconnector (heb ik zelf nog niet naar gekeken) om daar te meten op de aanvoer van de nummerplaat verlichting. Succes ermee! JPK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst November 9, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Sorry, misgeklikt........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst November 9, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2004 Ik zal morgen even de weerstand meten. Ik heb trouwens geen idee waar die "liftgate to body"connector zit bij een GC '93. Hopen dat ik wat verder kom. Bedankt voor de info, Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst November 12, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2004 Weerstand is groot maar niet oneindig. Waarschijnlijk slecht contact door corrosie. Nu nog even vinden waar dat slechte contact zit (zucht). Weet nog steeds niet waar die body to tailgate-connector zit.......HELP Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst November 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2004 Originally posted by Ape@Nov 9 2004, 21:51 Sorry, misgeklikt........ <div align="right">← [Tip:] Daar kun je dit knopje voor misbruiken --> Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst January 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2005 Problem solved! Bekleding achterklep losgeschroefd. Eerste de beste connector stond nog 12 volt op dus het probleem kon nooit verder weg zitten dan de laatste 30cm draad. De voeding werd nog gesplitst i.v.m. de twee kentekenlampjes en daar zat het em. Vocht en corrosie had de voedingsdraad bij de splitsing doorlaten rotten. Koper was nu koperoxide en praktisch gebroken. Doorgeknipt, opnieuw gestript en gesoldeerd e voila! Het werkt weer...... Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2005 Ook bij een Jeep is het soms helemaal niet moeilijk.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.