ricardo Geplaatst September 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2008 ik heb nu al een poosje last van een schurend schavend geluid uit de achteras. ik verdenk de lagers het gekke is , dat het geluid met een bocht naar rechts in geluid afneemt,en met een bocht naar links juist toeneemt. ik snap er niks meer van ik heb al van alles geprobeerd om het geluid te lokaliseren , er zit nul speling op de wielen, en als ik de auto aan een kant op bokken zet en stationer laat lopen hoor ik niets ,dan lijkt het geluid weg. als lagers stuk zijn moet je dit toch voelen door middel van speling??? is er misschien iemand in de buurt van wateringen/den haag die eens kan luisteren???,en weet iemand wat het kost om lagers in je achteras te vernieuwen. wat trouwens ook vreemd is ,dat zodra ik remmen moet ,ik het schavende geluid ook in mn rempedaal voel. alsof mijn remmen krom zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2008 hoi ricardo, Ik zit met zoiets aan de voorkant, en nog een paar anderen hier op het forum ook. het is niet omdat er geen speling op je wielen zit, dat daarom er geen lagers kunnen versleten zijn in je differentieel. De wagen opkrikken en laten draaien is m.i. niet echt een goede manier om dit op te sporen, omdat je er wel een ton gewicht afhaalt en dan draaien alle lagers wat lichter... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst September 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2008 hoi frans weet jij hoe je dan kan checken of je lagers versleten zijn misschien als het diff deksel eraf is kan ik meer zien want daar zitten toch ook lagers onder de lagerschalen ? zo irritant om het geluid te lokaliseren ik denk dat er trouwens geen 1 jeep is die helemaal geruisloos is, dit omdat een jeep met 4x4 natuurlijk enorm veel draaiende delen heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2008 Hoi Ricardo, Ja, een goede vraag natuurlijk. We zitten hier al gans de zomer met verschillende mensen over dit probleem te praten. blijkbaar is het dit jaar het jaar van de lawaaiierige differentiëlen... Maar zomaar op het zicht zeggen of een lager defect is kan niemand. Ik heb mijn diff's al open gehaald en volledig uitgekuisd: je ziet alles wel zitten, maar met het blote oog kan je er niets aan zien. en dan aan de wielen draaien, of zelfs de auto laten rijden als hij op steuntjes staat levert niet veel op. Je haalt immers het gewicht eraf en dat veroorzaakt m.i. ook veel van het lawaai. Er zijn hier wel mensen op het forum met een getraind oor die misschien kunnen uitmaken wat er precies bij jouw scheelt hoor. Wacht maar een paar dagen af, er komt heus wel reactie op je vraag. Sterkte Frans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst September 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2008 Als het geen wiellagers zijn, kan het misschien iets met de remmen zijn. Uit eigen ervaring weet ik dat vuil en steentjes je het erg lasting kan maken. Zelfs een schokdemper die aan de bovenkant iets speeling op zit, maar krijg hem niet vast. Zijn dingen waar ik zelf veel tijd aan heb besteed om het geluid oorzaak te kunnen vinden. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst September 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2008 de lagers van mijn achteras waren volgens de keurmeester van de APK hoorbaar. Dat was reden tot afkeur. Mijn lagers zijn toen vervangen ( en daarna kon ik mijn beurs vervangen ! ggrr ). Zo constateerden dat, door gewoon aan het wiel te draaien en te luisteren. Bleek inderdaad na demontage een , volgens mij NIET noemenswaardige, doffe vlek op te zitten. Bijna met het blote oog niet te zien. Ze moesten hem op een bepaalde manier tegen het licht houden om het überhaupt te kunnen zien. Het was overigens ook een soort schurend geluid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2008 Hoi Theo, Dat is nou net wat ik bedoel met een 'getraind oor'... Maar misschien is het ook statistisch te verklaren. hier bij ons in België weten de keurmeesters van de technische controle aan de hand van bijscholingscursussen precies wat de zwakke punten zijn van alle automodellen. Ooit ben ik dit 's te weten gekomen door iemand die dit wist te vertellen. Van zodra je met automerk X model Y bouwjaar Z binnenkomt, weten ze al dat een bepaald percentage aan een bepaald mankement gaat lijden. Dan is het makkelijk om de diagnose te stellen niet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2009 toffe uitleg maar nu weten we nog steeds niet hoe je de achterwiellagers moet vervangen zou iemand dat eens kunnen uitleggen thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 misschien kan dit helpen? tis wel engels maar ja... http://www.jeepslimited.com/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 bedankt voor je reactie geld dit ook voor een zj zal wel ongeveer hetzelfde zijn ps weet jij ook hoe ik er achter kom of ik een limitid slip heb wilde er iets van dat spul ingooien omdat hij erg kraakt bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 Dat laatste is simpel: alle ZJ's hebben LS. Kijk even op kroonoil.nl voor de juiste toevoeging, want ik weet niet wat je met "dat spul" bedoelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 nou ik heb gelezen dat je er limitid slip in kunt gooien heb ook gelezen dat je er vari lock in kunt gooien hij kraakt achter dus wilde ik er iets ingooien dat dit minder werd wat kan ik het beste doen ik denk zelf olie vervangenmet eentje waar ls al inzit of denk jij dat zo een flesje vari lock ook goed is bedankt alvast groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 toen ik er LS in had gedaan en heel nieuw olie heeft het misschien een week geholpen daarna terug hetzelfde ik heb de silocone van de dif niet laten drogen heb alles er direct in gedaan want ik had de auto nodig .... mischien is het eruit gedrupt heb niet gekeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 wat bedoel je met laten drogen moet ik dit er in gooien en dan drogen laten of wat bedoel je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 ik had de voorste diff opengelegd alles laten wegdruppen... dan de oude silicone er af gescheurd en nieuwe gezet omdat hij lekte.... dus heb ik nieuwe silicone ertussen gezet(speciale van mopar) maar normaal moest het een hele nacht drogen ofzo... maar ik kon niet wachten dus het zal nog eens opnieuw moeten als je diff niet lekt ofzo kan je het er gewoon ingooien maar pas op dat het niet overloopt anders heeft het niet veel nut denk k... ben zelf geen expert hoor misschien een tweede mening iemand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 ik had de voorste diff opengelegd alles laten wegdruppen... en daar heb je ook de LS toevoeging in gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 en daar heb je ook de LS toevoeging in gedaan ? ja samen met ook de gewone oli heb ik iets fout gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2009 In je vooras zit geen LS, dus heeft het ook geen toevoeging nodig. Kan geen kwaad, is alleen niet nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 ah... maar het grommelt wel als ik kleine bochten wil nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst August 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 grommelt??? is het niet je homokineet die versleten is ??? is je ashoes nog heel ? ik had een paar weken ook (weer) een raar geluid in de auto . Alleen bij vlot wegtrekken ,bleek achteraf na de (apk) dat er een kruisje van de voorste as die in de tussenbak gaat voor 1/4 finaal afgebroken was. en dat schavende geluid wat ik rechtsachter constant heb ?????? ik weet het niet meer dacht eerst aan een lager maar nu zei de keurmeester dat het ook best het kroonwiel uit het achterste diff kan zijn.. ik neem het maar voor lief ik heb er nu 20.000 km met dit irritante geluid op zitten en het word niet erger, dus het zal wel meevallen Ik vraag mijn eigen af of er GC zj zijn die geruisloos zijn ik denk het niet:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst August 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 kheb een wj maar ik weet niet of mn ashoes nog heel is... kheb mn tandwielen in de diff toen bekeken ze zijn allemaal nog heel dus kweet niet tis bij mij echt in krappe bochten zoals op rotondes enzo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 kan iemand mij nu vertellen wat ik het beste kan doen vari lock of limitid slip thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst August 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 Ik heb er limited slip van mopar in gedaan en bij de de jeepdealer giva in den haag gehaald . ligt gewoon op voorraad . flesje koste dacht ik 10 euro ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2009 bedankt zal ik dit er eens ingooien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.