Spring naar bijdragen

op zoek naar cherokee chief 1982


eekorech
 Share

Recommended Posts

Hoi Rob,

Misschien is dit een mooie voor jou ? --> klik

Alvast veel succes met je zoektocht, en vergeet niet dat die dingen oud zijn, dus slijtage kan overal zitten...

Oogjes open dus...:yes:

Volgens mij is dat zelfs de Jeep waar hij in geïnteresseerd is.. :P

Magneetje mee, polyester is gemeengoed geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier eekorech.

Het verbruik van een cherokee zal op gas zo rond de 1:5 zijn bij gemiddeld gebruik.Onderbouw is bij een cherokee-chief goed mogelijk.

Let bij de aanschaf van een Cherokee-Chief goed op roest,er wil nl vaak nogal verborgen roest aan de wagen zitten.

De dorpels zijn nogal roestgevoelig,haal bij de achterbank de vloerbedekking ook opzij want bij de bodem vallen spontaan de gaten erin(flinstone effect).Onder de motorkap goed op de spatborden letten en vooral aan de voorzijde bij de grill want daar leeft het roestmonster ook vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo'n Cherokee Chief, wij hebben het bij de Wagoneer gehouden vanwege de 4 deuren. De rest is toch hetzelfde, ok buitenkant is wat ruiger bij de Chief.

Let erg goed op de pakkingen van de motor en de automaat en alle roestplekken welke al genoemd zijn.

Hoe oud is de motor, al gereviseerd (en hoe, verven schijnt tegenwoordig ook al gerevis...) en is de automaat ook zo oud. Als je schakelt vanuit P naar D of R hoor je dan iets of gaat het soepel? Soepel is goed een harde tik/knal is minder.

Indien mogelijk spuit de motor goed schoon (van onderen) en ga er dan 100 km mee rijden als proefrit en bekijk wat de pakkingen doen, zweten is 1 maar lekken is 2, kortom vervangen en een hoop meerwerk (ik weet ervan, ben het nu zelf aan 't doen).

Let op alle lucht, olie en brandstofleidingen, deze zijn gemakkelijk te vervangen maar worden ook uit makkelijkheid vergeten en kunnen dus poreus zijn (lekkage).

Airco zit vaak in dit soort auto's maar doet het zelden, de elektrische achterruit is van binnen te bedienen maar hoort dat ook vanaf de achterklep te doen (is ook vaak kapot).

Regengoten van het dak lopen af naar voren, let goed op of aan het begin/eind van de goot geen roest(-gat) zit. Zo ja dan loopt het water zo de auto in en dan zal de bodemplaat ook niet denderend zijn (kweet ervan ;-( ).

mwaa meer kan ik in een paar minuten niet ff zo snel bedenken maar ga vooral overal kijken en rijden, de 1e lijkt altijd goed te rijden tot je die andere ook allemaal heb gereden.

Liever dan maar 1 laten schieten dan het risico dat je straks veel werk moet (laten) doen. Het zijn toch auto's van 25 jaar of ouder en daar is (hoe?) mee gereden en de historie is vaak ver te zoeken laat staan de km die worden opgegeven.

oh ja, uitlaat rechtsachter aan de zijkant van de auto ? Scheelt een hoop stank als je met de achterruit open wil rijden.

Ook onze Wagoneer hebben we direct op LPG gezet (zonder voorbereiding van de kleppen) en de hele installatie (ca €1650,00) was er al snel uit tov benzine. De auto rijdt nu ca 1 op 5,5 op vakantie zelfs 1 op 6 (tel uit je

winst).

Ben momenteel bezig onze Wagoneer van een (echt) gereviseerde motor te voorzien en alle bijbehorende onderdelen schoon te maken en opnieuw op te bouwen (veel maar leuk werk).

Toch nog een oh ja, let in het bochten werk ook op eventuele speling in het sturen, als je onregelmatigheden merkt dan moet je de stuurberachtiging ook goed bekijken qua oliedruk en pakkingen( deze zitten meestal bedekt onder een laag olie en/of tectyl)

Over Tectyl gesproken, dit is soms een verkooppraatje om zodoende laswerkzaamheden of lekkages te verdoezelen, liefst tectyleren na zelf te hebben beoordeeld.

Ach al met al moet je dus overal op letten .....

Ik ben nog altijd blij met onze Wagoneer terwijl ik wist dat ik ongeveer nu echt bezig zou gaan met het vervangen van 't een en ander.

Zoek en je zult vinden (naar je budget of course)

greetz Wagoneer Only (met bypass Ford F ;-) )

Als je in de buurt van IJsselstein (UT) bent mag je komen kijken (laat ff weten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alweer een hoop tips erbij.

Zaterdagochtend a.s gaan we naar Oud-Beijerland om een Cherokee Chief 1981 te bekijken.

We gaan voor het eerst ervaren hoe zo'n wagen rijdt.

Als ons dat bevalt kruip ik er onder- en overheen of ie hard en goed is.

Iemand van Jeepforum in de buurt die mee wil beoordelen? Heel graag!

Morgen ga ik bij mijn LPG-garage naar zijn Wagoneer kijken. Daar steek ook weer iets van op.

Hij heeft een onderbouw LPG-tank van 102 ltr.

Hij beveelt me een impco installatie aan.

Jullie horen nog van me.

groeten, eekorech

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...