Spring naar bijdragen

kraken auto bij sturen


michel1972
 Share

Recommended Posts

Toen ik vannacht in mijn cherokee stapte en naar huis ging merkte ik op dat mijn cherokee kraakte bij elke stuurbeweging die ik maakte.

Als ik al begin te draaien aan het stuur naar links of naar recht begint hij hard te kraken. Vandaag dus op de put gezet en eerst even gekeken of alles wel goed vast zit. Trackbar en bracket zitten goed vast , stuurstangen zitten goed vast , controll arms zitten goed vast. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij. Toen ben ik samen met mijn vader gaan kijken waar het aan zou liggen. Ik ging sturen en eerst ging hij kijken. later draaide wij het om en ging hij draaien en ik kijken. We hebben allebei dezelfde bevinden. Het gekraak komt ergens tussen stuurhuis en stuur vandaan. We kunnen niet precies zeggen waar het vandaan komt maar het lijkt het stuurhuis of steering shaft te zijn maar niks wringt zo te zien.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie checken van je ( stuur bekrachtiging ) pomp, zit er nog genoeg in ?

Gaan ze raar geluid van maken als het te kort is.

Om te weten of het geluid uit je pomp komt , bij eventueel defect.

Neem een metaal buisje en hou die er tegen aan, oor tegen de andere kant houden.

( en een ander aan het stuur laten draaien )

Kan je die ook elimineren of juist de schuld geven van de herrie.

Mvg, Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie checken van je ( stuur bekrachtiging ) pomp, zit er nog genoeg in ?

Gaan ze raar geluid van maken als het te kort is.

Om te weten of het geluid uit je pomp komt , bij eventueel defect.

Neem een metaal buisje en hou die er tegen aan, oor tegen de andere kant houden.

( en een ander aan het stuur laten draaien )

Kan je die ook elimineren of juist de schuld geven van de herrie.

Mvg, Stefan

Bedankt voor je reactie.

Reservoir van de stuurpomp zit vol en de stuurpomp werkt gewoon nog. Hij stuurt nog net zo licht als maanden geleden. Het geluid is echt een hard krakend / knakkend geluid wat heel goed binnen en buiten de auto hoorbaar is. Het komt wel ergens tussen stuur en stuurpomp vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

check je trackbar eens.. (panhardstang)

Heb net de trackbar gecontroleerd en die zit goed vast. Tevens als ik luister voor onder mijn auto komt het geluid uit de hoek van het stuurhuis tot het stuur vandaan.

Ik ga zometeen nog even de longarms bekijken. Misschien dat ik daar wat kan vinden als ik die iets verstel. Er blijft zo weinig over , dat ik dat maar eens ga proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de trackbar gecontroleerd en die zit goed vast. Tevens als ik luister voor onder mijn auto komt het geluid uit de hoek van het stuurhuis tot het stuur vandaan.

Ik ga zometeen nog even de longarms bekijken. Misschien dat ik daar wat kan vinden als ik die iets verstel. Er blijft zo weinig over , dat ik dat maar eens ga proberen.

Hoe heb je je trackbar gecontroleerd? Niet met de hand hoop ik. ;)

ff natrekken met momentsleutel is de enige manier.

..en anders zit er volgens mij bij jou ook een kruiskoppeling op de stuuras. Misschien zit het 'm daarin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je je trackbar gecontroleerd? Niet met de hand hoop ik. ;)

ff natrekken met momentsleutel is de enige manier.

..en anders zit er volgens mij bij jou ook een kruiskoppeling op de stuuras. Misschien zit het 'm daarin.

Je zat heel dicht in de buurt met je aanwijzingen voor het oplossen van het probleem ;)

Vandaag met mijn vader opnieuw gaan kijken wat het zou kunnen zijn. Toen ik aan het sturen was zag mijn vader dat de Heavy Duty Trac-bar Frame Mount licht heen en weer bewoog als ik aan het sturen was. Elke keer als je een knak / kraak hoorde zag je de Trac-bar Frame Mount bewegen. Door de verhoging heb ik een extra lange frame mount die met 4 dikke bouten vast zit aan het chassis. Dit blijkt dus niet genoeg te zijn want er ontstaat door de krachten speling op de frame mount waardoor dus dat geluid ontstaat. We hebben nu de bouten zo vast als mogelijk gezet en het geluid is weg. Morgen gaan we deze frame mount extra verstevigen dmv een paar lassen zodat hij niet meer kan bewegen in de toekomst. Tis namelijk niet zo veilig lijkt mij als de frame mount zo snel speling krijgt.

Berdankt voor je advies en hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice. ;)

Nu kan het zo zijn dat door het sturen de bouten wat los gaan zitten. dat gebeurd wel vaker nadat je een andere trackbar monteert.

Die moet je om de zoveel tijd natrekken, staat ook altijd in de beschrijving.

Klopt dat had ik ook gelezen maar heb ze 200 km terug vast gezet met 110 nm wat ze opgaven. Dus dan is dat wel snel als je ze elke 200 km moet natrekken. Hoop niet dat dat voor heel de auto geldt. Dan mag ik elke week 1 dag gaan natrekken:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...