Spring naar bijdragen

Newbie hier - versnellingsbakolie vervangen?


wjs78
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Net twee weken geleden een Jeep Cherokee 4.0 handschakel uit 95 gekocht. Een mooie jongen, met het luttele aantal van 220.000 op de teller :no:

Vanzelfsprekend heeft het beestje wat zorg en toewijding nodig. Laat ik vooropstellen dat ik wel handig ben, maar relatief weinig ervaring heb met het sleutelen aan auto's.

Vandaar even mijn vraag aan jullie. Volgens de Haynes manual is het vervangen van de versnellingsbakolie een koud kunstje. Ik wil echter even aan jullie vragen of dat in de praktijk ook echt zo is.

De reden dat ik dit uberhaupt wil doen, is omdat hij wat kraakt bij het in zijn achteruit zetten.

Welke olie moet ik hebben? En is het te doen zonder hem op een brug te zetten? Welk gereedschap heb je er allemaal voor nodig?

Ik hoop dat jullie me willen helpen. Ik zie uit naar wat ervaren hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, versnellingsbak olie vervangen is simpel.

Het is ook een prima ding om te doen als je 'm net hebt gekocht, dan weet je ook dat dat zeker goed is.

...alleen, het kraken zal er niet mee weg gaan. Of in ieder geval niet helemaal, misschien wordt het iets minder.

De achteruit is niet gesynchroniseerd en zal soms wel en soms niet een beetje kraken. Hoort erbij.

(Ik neem aan dat je een handbak hebt)

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wjs78

Ik gebruik altijd een stuk tuinslang (1.5m) en een trechter. (ook bij diff’s)

Gaat het beste met z’n tweeën, maar alleen kan ook.

Als je toch met olie gaat spelen ververs dan alle oliën en loop alle smeerpunten na.

(vergeet het schuifstuk op je voorste aandrijfas niet)

type olie kan je hier vinden:

http://www.kroon-oil.com/nl/

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...