Spring naar bijdragen

vetnippels


Klaas&Heidi
 Share

Recommended Posts

Ik heb laats even de vetnippels van de gc gesmeerd, maar tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er in de kruiskoppellingen geen vetnippels zitten:unsure:

Weet iemand om de hoeveel tijd ze gesmeerd dienen te worden (wordt demonteren:whistle:) en of er kruisjes zijn met vetnippels. Hoe vaak moeten de andere nippels worden gesmeerd???:no:

binnenkort maar even een sleutel boek bestellen, wat raden jullie aan:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad wel kruisjes met vetnippels, maar de meningen of deze beter sterker zijn zijn verdeeld.

bij lagers met vetnippel is het zo dat er meer kapot gaan van te veel smeren dan van te weinig, bij te veel wordt de vuilkeerring eruit geduwd waarna er vuil en zand in kant komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke, ik kende ze nog niet zonder namelijk:blush:, mijn voorkeur gaat uit naar kruisjes met, vindt het niet zo erg om regelmatig met een vetspuit onder de auto door te kruipen:ph34r: dit deed ik ook bij de vrachtwagens van mijn vorige baas. maar ik ga ze niet vervangen voordat de oude kaduuk zijn

bewerkt door Klaas&Heidi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

in theorie zijn de kruisjes zonder vetnippel sterker en de kruisjes met ,zwakker omdat ze hol zijn.

Ik vertrouw op de vetnippel kruisjes

Ik zie vaak de ongesmeerde kruisjes eraf komen en de naaldlagers zijn dan net hagelslag

Er zijn hele sterke (dure) kruisjes die heel blijven en je as het begeeft.

Ik hou liever het goedkoopste onderdeel als breekpunt al hoewel vaak je yoke een opdonder krijgt en je alsnog een andere steekas nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke, ik kende ze nog niet zonder namelijk:blush:, mijn voorkeur gaat uit naar kruisjes met, vindt het niet zo erg om regelmatig met een vetspuit onder de auto door te kruipen:ph34r: dit deed ik ook bij de vrachtwagens van mijn vorige baas. maar ik ga ze niet vervangen voordat de oude kaduuk zijn

Controleer wel regelmatig op speling, teken van het 'einde'. :lol:

Speling = vervangen, kan 10 jaar duren of een half jaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...