Klaas&Heidi Geplaatst August 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 Ik heb laats even de vetnippels van de gc gesmeerd, maar tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er in de kruiskoppellingen geen vetnippels zitten:unsure: Weet iemand om de hoeveel tijd ze gesmeerd dienen te worden (wordt demonteren:whistle:) en of er kruisjes zijn met vetnippels. Hoe vaak moeten de andere nippels worden gesmeerd??? binnenkort maar even een sleutel boek bestellen, wat raden jullie aan:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 Kruisjes zonder nippels hoeven niet gesmeerd te worden, dus demonteren is ook niet noodzakelijk tenzij er 1 beschadigd of zelfs helemaal defect is. Er zijn inderdaad wel kruisjes met vetnippels, maar de meningen of deze beter sterker zijn zijn verdeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst August 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 Er zijn inderdaad wel kruisjes met vetnippels, maar de meningen of deze beter sterker zijn zijn verdeeld. bij lagers met vetnippel is het zo dat er meer kapot gaan van te veel smeren dan van te weinig, bij te veel wordt de vuilkeerring eruit geduwd waarna er vuil en zand in kant komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst August 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 (bewerkt) oke, ik kende ze nog niet zonder namelijk:blush:, mijn voorkeur gaat uit naar kruisjes met, vindt het niet zo erg om regelmatig met een vetspuit onder de auto door te kruipen:ph34r: dit deed ik ook bij de vrachtwagens van mijn vorige baas. maar ik ga ze niet vervangen voordat de oude kaduuk zijn August 20, 2008 bewerkt door Klaas&Heidi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 in theorie zijn de kruisjes zonder vetnippel sterker en de kruisjes met ,zwakker omdat ze hol zijn. Ik vertrouw op de vetnippel kruisjes Ik zie vaak de ongesmeerde kruisjes eraf komen en de naaldlagers zijn dan net hagelslag Er zijn hele sterke (dure) kruisjes die heel blijven en je as het begeeft. Ik hou liever het goedkoopste onderdeel als breekpunt al hoewel vaak je yoke een opdonder krijgt en je alsnog een andere steekas nodig hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 oke, ik kende ze nog niet zonder namelijk:blush:, mijn voorkeur gaat uit naar kruisjes met, vindt het niet zo erg om regelmatig met een vetspuit onder de auto door te kruipen:ph34r: dit deed ik ook bij de vrachtwagens van mijn vorige baas. maar ik ga ze niet vervangen voordat de oude kaduuk zijn Controleer wel regelmatig op speling, teken van het 'einde'. Speling = vervangen, kan 10 jaar duren of een half jaar.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst August 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst October 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2008 als sleutelboek heb ik net haynes besteld. gewoon bij bol.com gedaan,daar was ie goedkoper dan bij alle autosites e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.