Spring naar bijdragen

accu bijna eeg, motor loopt niet stationair


Recommended Posts

Ik heb een jeep en de accu is bijna leeg, ik kan de auto wel starten maar moet bijven gas geven anders blijft de motor niet stationair lopen.

Hoe kan dit?

Ten tweede, de auto heeft 2 weken niet gelopen en nu is dit gebeurd, er is niks blijven branden.

Hoe kan ik testen of de accu wel oplaad, en ten tweede hoe kan ik testen of de accu wel genoeg vol is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik testen of de accu wel oplaad, en ten tweede hoe kan ik testen of de accu wel genoeg vol is.

Meet de accuspanning zonder dat de motor draait, dit moet ruim 12 Volt zijn.

Start de auto en meet de spanning met draaiende motor, de spanning op de polen moet oplopen naar ruim 13,5 Volt. Loopt de spanning niet op, dan is er iets mis met de dynamo of het laadcircuit.

Hoe vol een accu precies is kun je alleen eenvoudig bepalen met een accucapaciteitsmeter, maar als je startmotor soepeltjes ronddraait kun je er vanuit gaan dat de accu vol genoeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met een bijna lege accu kan het zijn dat de PCM z'n "geheugen" kwijt is.

Na een flinke rit, zeg een km of 50, zou de PCM zich weer moeten hebben ingeleerd, en alles weer werken.

Ook de eerder genoemde "stappenmotor" ( stationairsteller ) kan vast zitten door koolaanslag oid.

Maar ik zou eerst eens ff gaan rijden... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...