Spring naar bijdragen

Speciale sleutel steekas nodig.


Recommended Posts

Goedenavond heren,

volgende week ga ik beginnen met het demonteren van me rechter wiel/remmen etc.etc.etc om een kromme steekas te vervangen(komt van boris als hij terug is van vakantie) nou is mijn vraag... ik heb een speciale sleutel nodig om een borgpen los te krijgen zodat ik me as eruit kan trekken weet iemand waar ik zo'n sleutel kan halen of iemand die er 1 heeft?

heb er geen foto van op het moment ik zit op werk. in mijn technisch handboek wrangler is er nog wel een vage foto als iemand die wil zien.

gr yorn

ps waar kan je een sticker bestellen met www.jeepforum.nl???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe maar ff een foto.

Een sleutel om een borgpen los te maken?:D

Of bedoel je dat asje achter in je diff zodat je de steekassen naar binnen kan schuiven om de c-clpis te verwijderen??

Dacht dat met een kleine 12 kant sleutel ook ging?

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond heren,

het heeft een tijdje geduurt maar hier zijn de foto's het is volgens mij idd die 1/4 sleutel waar jullie het over hebben.

HPIM1002.jpg

HPIM1003.jpg

heb ik nog wat speciale gereedschappen nodig... internal puller?

ik kies een beetje de makkelijkste weg want ben eventjes verrot van het werk om nog te gaan lezen.

gr yorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee,verders niets nodig. Dat verhaal met de internal puller slaat op de Dana 35 zonder C-clips. Degene die onder jou Jeep (hoort te) zit(ten) is daar de opvolger van.

Je begint dus te lezen vanaf pag. 8-14 Bij Models with a C-clip.:no:

Die clips voorkomen dat je steekassen uit de buis komen.

Bij 't voorgaande model waren er geen C-clips maar retaining plates die 't spul op hun plek hielden. Voor jou niet van toepassing dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Goedenavond heren,

De steekas is binnengekomen met dank aan Boris! nou is mijn vraag waar er winkels(internet) zijn in nederland die die dana 35c 1/4" sleutel verkopen? heb hier in de buurt gekeken en geen zaak gevonden die zo'n sleutel heeft.

greetz

Ik koop ze hier bij een automaterialen zaak b.v. (AD-groep , Brezan etc.etc.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...