Spring naar bijdragen

OBDII diagnose voor een GC uit 95?


Gast Kleine Indiaan
 Share

Recommended Posts

Gast Kleine Indiaan

Wie weet of een GC uit 1995 OBDII compatible is?;) De boordcomputer heb ik redelijk door via een andere discussie op het forum, maar er blijven nu nog steeds een aantal storingen staan in de PCM. Overigens geeft de boordcomputer de storing "check oil level", terwijl ik deze optie niet op mijn GC heb! rara..politiepet!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Beste Stefke,...in mijn berichtje heb ik aangegeven dat ik deze optie niet op mijn GC heb zitten. Deze sensor hoort normaal gesproken in het diepe gedeelte van de carterpan te zitten. Hij zit er bij mij niet en dus kan hij,(aangezien ik net van deze week de olie incl.filter heb vervangen), niet aangeven dat het oliepeil te laag is? Ik heb al vernomen dat alle boordcompu's hetzelfde zijn en dus een link hebben naar een eventuele optie voor het oil level. Wat ik dus wil weten is: hoe krijg ik die:wacko: storing er uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Precies..het gaat mij er vooral om, om die storingen te kunnen resetten. Ik zit dan alleen nog met het probleem van mijn boordcompu. Hij blijft zeggen dat ik mijn oliepeil moet checken, terwijl er bij mij geen sensor in de bak zit?;) Ik hoop niet dat mijn computer naar de haaien is.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Heren, luister! IK HEB DEZE SENSOR NIET! echt niet! Deze optie zit volgens mij alleen op de 5.2 en 5.9 liter en niet op mijn 4.0 limited. Hij zit normaal gesproken rechts in het diepe gedeelte van het olie carter. Daar zit bij mij echt niets! Het is dus een storing in de boordcomputer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Ja, sorry hoor:blush: Maar het is echt een vreemde story! Hij heeft geen sensor en toch geeft 'ie een storing?:frusty: Ik heb hem zojuist een half uur van de prik afgehad en na het starten geeft hij gelijk weer check oil level. Ook geeft hij nog storing 27, 21 en natuurlijk 12 zoals altijd eigelijk. Ik zal ook van de week eens het complete elektrisch circuit nalopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Heb ik gelezen en ook gelijk geprobeerd. Maar je kunt daarmee volgens mij alleen de service interval resetten. Dat is me wel gelukt vandaag.:frusty: Maar morgen moet ik toch nog even naar Jee-Bee's, daar zal ik het probleem ook nog eens voorleggen.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Heb ik ook nog aan gedacht Ab, mar dan zou er nog ergens een spoor moeten zijn van een steker of resten daarvan. Ik heb er nog naar gezocht maar ze niet gevonden!

Bovendien zou dan de hele carterpan vervangen moeten zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook nog aan gedacht Ab, mar dan zou er nog ergens een spoor moeten zijn van een steker of resten daarvan. Ik heb er nog naar gezocht maar ze niet gevonden!

Bovendien zou dan de hele carterpan vervangen moeten zijn?

Zou best kunnen zijn, keertje schade gehad ofzo...... Heb je geen schema of FSM?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ook wel Factory Service Manual.

De FSM van '95 heb ik wel voor je. Zal 'm straks even online zetten...

Je kunt de codes resetten door de accu los te halen en de kabels een seconde of 10 tegen elkaar te houden. Andere optie is resetten via de scanner. Ik heb zo'n ding waarmee je de codes kunt uitlezen, en daarmee kun je ook de codes verwijderen.

Als je eens in de buurt van Amsterdam bent (Watergraafsmeer, dus het zuiden van A'Dam, dus relatief dicht bij Utrecht).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kleine Indiaan

Kijk!:D Hier kan ik wat mee! Bedankt Mitchell, als ik hier niet uitkom, dan weet ik het ook niet meer. Vanavond ben ik nog bij JeeBees, die zullen er ook wel wat van vinden. Maar deze FSM's zijn zeer welkom:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...