tammo007 Geplaatst August 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 Hallo, De situatie is als volgt. Ik heb nu al een hele tijd als ik tank de benzine na ongeveer 20 liter tanken aan het vulgat eruit komt. toen ik op zoek ging naar het probleem, zag ik dat de 2 ontluchtingsgaten aan elkaar gekoppelt zaten. die heb ik toen met een T-stukje aan elkaar gekoppelt en daaraan een stuk slang van 2 meter. Maar dit hielp niet. Als ik alles eraf haal kan ik wel normaal tanken, maar ik kan natuurlijk niet zo rijden, want dan loopt het eruit in een bocht. Verder heb ik ook het idee , dat dit alles invloed heeft op de toevoer van de benzine. Dit denk ik omdat ik een doorzichtige benzinefilter heb geplaatst, en die zit dan helemaal vol en dan weer alleen een bodem. Als ik in de haynes handleiding kijk, zie dat er aan die 2 ontluchtingsgaten normaal nog een behoorlijke installatie zit? heeft iemand hier ervaring mee, of tips??? alvast bedankt, Tammo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Omdat het geen ontluchtingsgaten zijn. Het ontluchtingsgat is het kleine buisje boven de vulnek, op deze foto rechts zichtbaar. Die 2 buisjes die iedereen afdopt zijn normaal voor de rollover check valve. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tammo007 Geplaatst August 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 dus ik kan ze gewoon afdoppen? maar ik vind het raar, als ik ze vrij laat kan ik gewoon tanken. dop ik ze af, dan loopt de benzine na 20 liter uit de vulslang? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Klein redeneringsvraagje: die ontluchting zat toch vroeger ook afgekoppeld ? ging het voorheen dan wèl goed om te tanken ? zo ja, wat is er veranderd waardoor het nu slechter gaat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tammo007 Geplaatst August 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 hij deed het slecht vanaf ik hem kocht, en toen zaten de 2 aan elkaar gekoppelt. als ik er niks aan doe dat komt er benzine uit als door bocht ga etc. en als ik aan beide gewoon een losse slang aan doe van zeg maar 30 cm, kan ik ook niet normaal tanken. hoe zit het dan bij jullie cj's?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Als ik van jou was, zou ik toch eens die vulslang controleren... Misschien zit daar een prop in of zo, of heeft er ooit eens iemand iets in die tank gegooid... Ik verdenk in eerste instantie de tank zelf... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Misschien een rare vraag..maar is het nog wel de originele tank? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tammo007 Geplaatst August 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 tank ziet eruit als de foto hierboven ik heb hem er al uit gehad, en door gespoeld. zal beide slangen nog eens checken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Die twee kun je idd afstoppen, de instalatie die er vroeger aan zat is tbv van milieu en veiligheid. Als ze open zijn gaat hierdoor de restlucht makkelijker uit de tank, dat is waarschijnlijk waarom je last met tanken hebt als je ze afdicht. De restlucht moet nu via de vulpijp de tank uit, als deze wat smal is zal dit niet fijn tanken. Je moet het zo zien, er moet evenveel lucht uit, als er benzine ingaat en met dezelfde snelheid. Is je slang tussen vulopening en tank ruim genoeg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Langs de weg: Linkje Een betere foto van het ontluchtingsgat: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Orancje Geplaatst August 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 de vulslang van de tank is aan de kleine kant.de benzine gaat er sneller in dan de slang doorloopt.heb het zelfde 'probleem'.ik doe de met tanken het vulpistool oomhoog laten richten,zo krijg je een kolk,werveling.kan de lucht er makkelijker uit en de benzine makkelijker erin.ook niet helemaal inknijpen,maar voor de helft.duurt iets langer,meer er komt niks terug. makkelijker is nog........ gas erin.benz is veel te duur..................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 Langs de weg: LinkjeEen betere foto van het ontluchtingsgat: Onderste grote tuut is de waar de vulslang op gaat, op kleine bovenste zit de ontluchtingsslang.....t zit niet toevallig andersom aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tammo007 Geplaatst August 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 makkelijker is nog........ gas erin.benz is veel te duur..................... dat is ook nog een optie. heb nog eens gekeken, alles lijkt prima. ik denk wat jullie ook gezegd hebben , dan de diameter slang te klein is. zou het veranderen, kan het pas alleen uitproberen als me jeep weer in elkaar zit. duurt nog een paar weekjes. bedankt voor jullie hulp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
japser007 Geplaatst August 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2008 Mijn Cj5 ligt ook uit elkaar en ik ben ook bij de bezine tank beland. Het grote (onderste) gat is inderdaad je vulslang, en de bovenste is voor de ontluchting:yes: Ik heb alleen problemen met de andere kleine slangetjes. Er lopen er 2 naar voren waarvan er maar 1 is aangesloten (op de benzinepomp). De andere hing zo maar los. Ik heb nog niet veel met de auto gereden en ook nog niet op benzine (wel op LPG) dus ik zou ook niet weten of het ooit gewerkt heeft. Iemand enig idee waar deze naartoe hoort te gaan? En dan nog een vraagje over het bakje met een vlottertje wat bij mijn CJ zomaar los hing achter mijn spatbord... Iemand een idee wat dit is en hoe alles hierop aangesloten hoort te zitten (zaten allerlei afgedichte en kapotte slangetjes aan ) Als het niet duidelijk is kan ik ook wel wat foto's plaatsen... Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.