Spring naar bijdragen

benzinetank mysterie


Recommended Posts

Hallo,

De situatie is als volgt.

Ik heb nu al een hele tijd als ik tank de benzine na ongeveer 20 liter tanken aan het vulgat eruit komt.

toen ik op zoek ging naar het probleem, zag ik dat de 2 ontluchtingsgaten aan elkaar gekoppelt zaten.

die heb ik toen met een T-stukje aan elkaar gekoppelt en daaraan een stuk slang van 2 meter.

Maar dit hielp niet.

Als ik alles eraf haal kan ik wel normaal tanken, maar ik kan natuurlijk niet zo rijden, want dan loopt het eruit in een bocht.

Verder heb ik ook het idee , dat dit alles invloed heeft op de toevoer van de benzine. Dit denk ik omdat ik een doorzichtige benzinefilter heb geplaatst, en die zit dan helemaal vol en dan weer alleen een bodem.

Als ik in de haynes handleiding kijk, zie dat er aan die 2 ontluchtingsgaten normaal nog een behoorlijke installatie zit?

heeft iemand hier ervaring mee, of tips???

alvast bedankt,

Tammo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij deed het slecht vanaf ik hem kocht, en toen zaten de 2 aan elkaar gekoppelt.

als ik er niks aan doe dat komt er benzine uit als door bocht ga etc.

en als ik aan beide gewoon een losse slang aan doe van zeg maar 30 cm, kan ik ook niet normaal tanken.

hoe zit het dan bij jullie cj's??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die twee kun je idd afstoppen, de instalatie die er vroeger aan zat is tbv van milieu en veiligheid. Als ze open zijn gaat hierdoor de restlucht makkelijker uit de tank, dat is waarschijnlijk waarom je last met tanken hebt als je ze afdicht. De restlucht moet nu via de vulpijp de tank uit, als deze wat smal is zal dit niet fijn tanken. Je moet het zo zien, er moet evenveel lucht uit, als er benzine ingaat en met dezelfde snelheid.

Is je slang tussen vulopening en tank ruim genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vulslang van de tank is aan de kleine kant.de benzine gaat er sneller in dan de slang doorloopt.heb het zelfde 'probleem'.ik doe de met tanken het vulpistool oomhoog laten richten,zo krijg je een kolk,werveling.kan de lucht er makkelijker uit en de benzine makkelijker erin.ook niet helemaal inknijpen,maar voor de helft.duurt iets langer,meer er komt niks terug.

makkelijker is nog........

gas erin.benz is veel te duur.....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

makkelijker is nog........

gas erin.benz is veel te duur.....................

dat is ook nog een optie.

heb nog eens gekeken, alles lijkt prima.

ik denk wat jullie ook gezegd hebben , dan de diameter slang te klein is.

zou het veranderen, kan het pas alleen uitproberen als me jeep weer in elkaar zit.

duurt nog een paar weekjes.

bedankt voor jullie hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn Cj5 ligt ook uit elkaar en ik ben ook bij de bezine tank beland.

Het grote (onderste) gat is inderdaad je vulslang, en de bovenste is voor de ontluchting:yes:

Ik heb alleen problemen met de andere kleine slangetjes. Er lopen er 2 naar voren waarvan er maar 1 is aangesloten (op de benzinepomp). De andere hing zo maar los.

Ik heb nog niet veel met de auto gereden en ook nog niet op benzine (wel op LPG) dus ik zou ook niet weten of het ooit gewerkt heeft.

Iemand enig idee waar deze naartoe hoort te gaan?

En dan nog een vraagje over het bakje met een vlottertje wat bij mijn CJ zomaar los hing achter mijn spatbord... Iemand een idee wat dit is en hoe alles hierop aangesloten hoort te zitten (zaten allerlei afgedichte en kapotte slangetjes aan :blush:)

Als het niet duidelijk is kan ik ook wel wat foto's plaatsen...

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...