ericmichel Geplaatst August 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2008 hallo ik heb een Wrangler 4.0 van 1991, en daar staat de oliedruk vanaf het moment dat ik de auto start altijd op maximaal, dus klopt er iets niet, wie weet wat dit kan zijn? Groetjes Eric. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2008 Met kontact aan (zonder draaiende motor) blijft ie op 0? Als ie dan ook al omhoogschiet zit 't in de bedrading (slechte massa eventueel) Als 't alleen met draaiende motor is kan de sensor nog verkeerde waarden doorgeven en dat kun je (laten) testen met losse oliedrukmeter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ericmichel Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 weet jij waar die aansluiting van de oliedrukmeter zit? Groetjes Eric. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 (bewerkt) 'k Meen naast het oliefilter. August 7, 2008 bewerkt door Yvan Wilde ff gaan kijken voor de zekerheid maar word binnen 1 seconde drijfnat buiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ericmichel Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 ok thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ericmichel Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 de drukmeter staat al maximaal als ik hem op het contact zet, dus de motor staat dan nog uit, wat kan de oorzaak zijn?, slechte massa van de kabels van de sensor, of van de totale electrische bekabeling vanaf accu?kan ik dit meten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 Als de meter volledig uitslaat betekent dit dat hij de volle meuk stroom krijgt. Lijkt op een onderbroken kabel, of een sluiting. Best even schema erbij pakken, kan best ingewikkeld worden. Weetje: die meters op je klokken zijn in feite allemaal volt of amp meters. Dus als een voltmeter volledig uitslaat, krijgt ie dus teveel. Met je oliedruk is misschien niets aan de hand, wel met je klokkenhuis of met je sensoren. En in het slechte geval, met je PCM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ericmichel Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 bedankt voor je reactie, kan het zijn dat er slechte massa is, en kan ik dat meten, heb je toevallig electrisch schema van deze auto? groetjes Eric. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst August 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 trek eerst even stekker los van oliedruk censor als hij dan nog vol uitslaat heb je ergens sluiting of meter kapot zo niet zou ik als eerst olie druk censor vernieuwen die gaan inwendig ook wel eens verot die zou ik eerst vernieuwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 Je kunt de bedrading simpel testen: Strek de stekker van de oliedruksensor (inderdaad: Bij het oliefilter) en kijk wat de meter doet als je het contact inschakeld. ( Afhankelijk van de gebruikte meter slaat hij vol uit of valt op 0) Druk nu de draad van de sensor tegen de massa van je motorblok (zoek ff een blank stukje op, een bout bijvoorbeeld. Als er een stekker met 2 draden op de sensor zit, verbind deze dan door met een opengebogen paperclip oid. De meter moet nu de tegengestelde waarde van daarnet aangeven. Doettie dat, dan is vrijwel zeker de oliedruksensor RIP. Bij de sensor met 2 draden kun je nog even de paperclip tegen de massa houden, en nogmaals kijken. Veranderd de aanduiding van de meter alsnog, dan is de massa naar de sensor onderbroken. Kortom: jij hebt een leuk zondagmiddagklusje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.