Japio Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 Hallo,van mijn GC 5.9 zijn er een paar brokjes uit het pinion tandwiel wat aan de bovenkant zit van het achterdifferentieel de rest lijkt onbeschadigd. Ik heb een aantal vragen: 1. Wat kan de oorzaak zijn geweest? 2. Kan ik volstaan met het vervangen van de tandwielen die elkaar raken d.w.z. de beide tandwielen direct op de assen en het onder en boven pinion tandwiel ? 3. Is het te doen voor iemand die behoorlijk kan sleutelen 4. Heb je er speciaal gereedschap voor nodig kalibers of meetapparatuur?? alvast bedankt voor jullie hulp en/of mededelingen. groet Jaap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 zou het zonder ervaring niet zelf doen anders heb je snel weer hetzelfde. en ja B&S gebruikt speciale apperatuur ervoor, bij Jeepspecialist betaal je al gauw eur 250 per as voor het monteren en afstellen. maar dan komen nog de kosten van r&p erbij. Zijn hier op forum enkelen die het wel zelf hebben gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Japio Geplaatst August 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 zou het zonder ervaring niet zelf doen anders heb je snel weer hetzelfde.en ja B&S gebruikt speciale apperatuur ervoor, bij Jeepspecialist betaal je al gauw eur 250 per as voor het monteren en afstellen. maar dan komen nog de kosten van r&p erbij. Zijn hier op forum enkelen die het wel zelf hebben gedaan. Hallo Dezperado, bedankt voor de snelle reactie, is er ook een oorzaak of is dit normaal bij ca 175dkm. groet Jaap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 (bewerkt) Vraag me af of je het nu over de r & p hebt of over de gear set........ De enige pinion die erin zit komt van je aandrijfas die de ring aandrijft (groot tandwiel op de buitenkant van 't diff. Gearset zijn de 4 kleintjes binnenin je diff. (Die zijn goed zelf te doen.) Wilde plaatje zetten maar paperclip 's kwijt. August 4, 2008 bewerkt door Yvan toevoeging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 Vraag me af of je het nu over de r & p hebt of over de gear set........De enige pinion die erin zit komt van je aandrijfas die de ring aandrijft (groot tandwiel op de buitenkant van 't diff. Gearset zijn de 4 kleintjes binnenin je diff. (Die zijn goed zelf te doen.) Wilde plaatje zetten maar paperclip 's kwijt. De 'spider gears' dan. Ik heb nog wel een paperclipje over. Spider: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 De 'spider gears' dan. Ik heb nog wel een paperclipje over. Spider: Thnx, zo noem ik ze ook maar bij de Crown-bestellijst noemen ze 't de gearset. Nu denk ik dat Japio deze set bedoeld endus wel aardig zelf te doen met behulp van ¼" sleuteltje voor de borgbout. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Japio Geplaatst August 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 Vraag me af of je het nu over de r & p hebt of over de gear set........De enige pinion die erin zit komt van je aandrijfas die de ring aandrijft (groot tandwiel op de buitenkant van 't diff. Gearset zijn de 4 kleintjes binnenin je diff. (Die zijn goed zelf te doen.) Wilde plaatje zetten maar paperclip 's kwijt. Yvan, dan bedoel ik inderdaad de 4 kleintjes, 2 stuks op het asje verticaal en 2 stuks op de as. bedankt zover groet Jaap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2008 (bewerkt) dus de sateliettandwielen ja kun je makkelijk zelf wel markeren welke beugels links en rechts zaten en precies hetzelfde terugzetten ( en boven en onder) ook hoe het kroonwiel gemonteerd zat. dus even een kras maken over kroonwiel en op de zelfde plaats terugzetten. R&P is andere koek August 4, 2008 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Japio Geplaatst September 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2008 dus de sateliettandwielenja kun je makkelijk zelf wel markeren welke beugels links en rechts zaten en precies hetzelfde terugzetten ( en boven en onder) ook hoe het kroonwiel gemonteerd zat. dus even een kras maken over kroonwiel en op de zelfde plaats terugzetten. R&P is andere koek Hallo Dezperado, ik heb inmiddels een complete nieuwe behuizing met gearset en lagers gekocht, kan ik het oudehuis door het nieuwe huis met lagers vervangen zonder afstellingen te moeten verrichten aan kroon en pignon, of andere afstellingen aan de lagers van de behuizing? alvast bedankt voor alle info groetjes Jaap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.