Spring naar bijdragen

Japio

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Japio

  • Verjaardag 24/09/1961

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Japio's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, ik heb een 5.9 uit 98 met 210000 op de teller, deze doet hetzelfde, alleen duurt het een fractie van een seconde. Het wordt niet erger en dit is zeker 40000km al zo. Of het wel of niet zo hoort weet ik niet. groet Jaap
  2. Hallo Pedro, volgens mij zit deze slang aan de zijkant van de luchtfilterkast aan de kant van de stuurinrichting in halfopen beugels gedrukt en gaat nergens naar toe.
  3. Hallo, is het hondenrek ook los te koop? Ik neem aan dat het ook pas in GC van 1998? Groet Jaap
  4. Hallo Dezperado, ik heb inmiddels een complete nieuwe behuizing met gearset en lagers gekocht, kan ik het oudehuis door het nieuwe huis met lagers vervangen zonder afstellingen te moeten verrichten aan kroon en pignon, of andere afstellingen aan de lagers van de behuizing? alvast bedankt voor alle info groetjes Jaap
  5. Yvan, dan bedoel ik inderdaad de 4 kleintjes, 2 stuks op het asje verticaal en 2 stuks op de as. bedankt zover groet Jaap
  6. Hallo Dezperado, bedankt voor de snelle reactie, is er ook een oorzaak of is dit normaal bij ca 175dkm. groet Jaap
  7. Hallo,van mijn GC 5.9 zijn er een paar brokjes uit het pinion tandwiel wat aan de bovenkant zit van het achterdifferentieel de rest lijkt onbeschadigd. Ik heb een aantal vragen: 1. Wat kan de oorzaak zijn geweest? 2. Kan ik volstaan met het vervangen van de tandwielen die elkaar raken d.w.z. de beide tandwielen direct op de assen en het onder en boven pinion tandwiel ? 3. Is het te doen voor iemand die behoorlijk kan sleutelen 4. Heb je er speciaal gereedschap voor nodig kalibers of meetapparatuur?? alvast bedankt voor jullie hulp en/of mededelingen. groet Jaap
  8. Marthy, als je een G3 installatie neemt valt de houderschapsbelasting erg mee. Ik heb een 5.9 op LPG met een G3 installatie gemonteerd bij Pouls autotechniek, geen Prins installatie maar een aangepaste Impco, deze doet het perfekt hoewel ik vermoed dat een Prins installatie iets minder of geen vermogensverlies heeft t.o.v. de Impco, van het temperatuurverschil merk ik niets. Als je een GC hebt waarbij het achterwiel nog rechtop in de achterbak staat kun je tegenwoordig een staande ringtank kopen van 88 liter bruto inhoud op de plek van je reservewiel, deze tank is groter dan een onderbouw (ca.75 L) en neemt minder ruimte in dan een cilindrische tank achter de achterbank. groet Jaap
  9. hallo, nog niet zolang geleden de olie + filter gewisseld en de rembanden volgens de voorschriften afgesteld met een goede momentsleutel en het juiste aantal slagen retour, nu heb ik na een peiling van de olie geconstateerd dat er aan de olie een brandlucht zit. Aan de olie die eruit kwam zat geen brandlucht dus het heeft volgens mij met de afstelling van de rembanden te maken. Mijn vraag is: wat is het meest schadelijk i.v.m. de brandlucht, de rembanden te strak of juist te slap. Het betreft een GC 5.9 uit 98 met zo'n 180 dkm. alvast bedankt voor de reacties. groet Jaap
×
×
  • Nieuwe aanmaken...