Spring naar bijdragen

Jeep Wrangler Repair.


Border Patrol
 Share

Recommended Posts

Goeden morge,

3 weken geleden een klein ongeval gehad en dat was het moment om de jeep goed onderhanden te nemen.

redelijk veel schade maar aantal spullen had ik al in me schuurtje liggen om eronder te gooien.

aan het ongeluk heb ik verbogen en 1 geknapte bladveer overgehouden, 2 lekke banden en verotte velgen, uitgewipte cardan as, wat blik en verf schade, kapot plastic werk( spatbord verbreders etc)

wat is er nu vervangen?: bladveren achter en schokbrekers achter, schokbreker beugels op het chassis. rotte plekken achter in het chassis, parkeer rem kabels( handrem / Voetrem ) nieuwe wielen.

verder wordt de jeep opgeleukt met andere toelies en wordt het een echte border patrol.

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=12352

Wel een klein probleempje tegen gekomen waar ik niet uit kan komen. De hoek van de cardan as is te klein om in het differentieel te komen dus moet de versnellingsbak verlaagd worden alleen hoe moet dat precies worden aangepakt..

Hier nog enkele foto's.

HPIM0920.jpg

HPIM0927.jpg

HPIM0928.jpg

HPIM0929.jpg

HPIM0919.jpg

HPIM0964.jpg

HPIM0961-1.jpg

HPIM0953.jpg

HPIM0956.jpg

HPIM0965.jpg

HPIM0970.jpg

HPIM0982.jpg

HPIM0980.jpg

HPIM0979.jpg

En zo staat hij er nu bij! heerlijk! de opstapjes op de zijkanten gaan eraf en komen sidebars op alleen me voor spatborden hebben een lelijk doorlopend plastic stuk waar eigenlijk de stukjes op horen die naar de opstapjes gaan heeft er iemand van die mooie uitloop stukjes voor ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey yorn,

:ohmy: Hoe heb je het voor elkaar gekregen om op de kant te eindigen??

ja stond er ook van te kijken maargoed. ik reed rechtdoor op een kruising en een andere auto kwam mij tegemoet en wou voor mij langs afslaan maar had mij niet gezien waardoor hij een beetje achter in mijn zijkant knalde. vervolgens brak me achterkant uit en greep me velg een stuk verder op een stoeprand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien tijd voor een bril!? Hoe kan je een Wrangler nou niet zien, zeker een rode!

ja die vraagteken heb ik nog steeds boven mijn hoofd hangen hoewel hij al een bril op had dus er mankeerde zeker het 1 en ander aan zn ogen mjaa die van hem was total los en met een beetje geluk rijd deze weer eind van de week :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een klein probleempje tegen gekomen waar ik niet uit kan komen. De hoek van de cardan as is te klein om in het differentieel te komen dus moet de versnellingsbak verlaagd worden alleen hoe moet dat precies worden aangepakt..

Daar zijn kits voor, je hebt deze:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14652 of deze http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=15333

Je kunt ze ook zelf maken.... zorg er wel voor bij het installeren dat je de plaat en dus versnellingsbak blijft ondersteunen.

Misschien heeft iemand bij je in de buurt nog een kit liggen!

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat ijzerwerk niet vreemd voor je is zo opde foto,s tezien, heb ff de lower kit opgemeten voor je om de versnellingbak te laten zakken.

je heb nodig bij een 2 1/2 lift 2x een koker van 40x60x500mm neem het gatenpatroon over en 6x 1/2 Dums x 90mm lang bouten er bij en je bent klaar.

Rij anders ff naar Job van der Velde op ZUIDLAND daar kan je per Mrt kopen.

groete ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nog zo'n lowering setje op zolder leggen :yes: (met van die busjes) misschien is het wat voor je? stuur maar een mailtje als je intresse hebt.;)

Bedankt voor het aanbod maar ik heb toevallig in de doos bij de ophoog set een setje procomp lowering busjes gevonden dus die zitten er nu onder! wel lekker soepel allemaal!

Maargoed maargoed heren vandaag is de auto officieel rijdbaar, test ritje gedaan heerlijk!

alle olien en vloeistoffen zijn vervangen, dif olien, versnellingsbak, tussen bak etcetcetc.

voelt wel raar aan rijd heel anders allemaal maar een kwestie van wennen. toch voelt het aan alsof hij in zijn kont nu wel heel makkelijk "dwijlt" over de weg zonder stang er tussen.

en tot grote schrik is de rechter achter steekas krom door de klap op de drempel dus ik moet een vervanger vinden!! iemand iets moois??

morgen worden alle kinderziektes eruit gehaald en verder wordt het weer hard werken voor weinig om hem verder prepaired te krijgen voor heavy duty.

hier aantal foto's.

HPIM0987.jpg

HPIM0990.jpg

HPIM0991.jpg

HPIM0992.jpg

HPIM0994.jpg

HPIM0996.jpg

HPIM0985.jpg

HPIM0986.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo vandaag de laatste technische reparatie aan de wrangler.

rechter achtersteekas vervangen.

had niet verwacht dat het eigenlijk zo makkelijk was. het was binnen een uur klaar.

enige verschil is dat dit een abs steek as is maar het abs wielletje heb ik verwarmt en eraf getikt.

http://img255.imageshack.us/my.php?image=dsc04335mu9.jpg

resultaat een heerlijk rijdende jeepie zonder gepiep. enige wat er nog gedaan moet worden is op 1 plaats uitdeuken en wat plekjes van nieuw likje verf voorzien en verder opleuken met lightbar, bullbar etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...