Spring naar bijdragen

kachel doet het niet


robertjan
 Share

Recommended Posts

Originally posted by robertjan@Dec 14 2003, 12:16

mijn aanjager doet het niet, de zekering is wel goed, waar zit de ventilatormotor?

het gaat om een jeep cherokee uit 1988

De ventilatormotor zit achter je handschoenenkastje, maar is te bereiken via de motorkap; als je naar het schutbord kijkt aan de passagierskant zie je de bevestiging wel zitten.

Kan zijn dat je het overlooptankje van je koeling en het bijbehorende rekje moet verwijderen.

Maar voor je gaat schroeven: er loopt een (vrij dikke) kabel (2 x 4 mm2) naar die ventilator met een twee-polig stekkertje er tussen. Kijk eerst eens of hier spanning op staat.

Zoniet, kan het zijn dat de weerstand die de snelheid regelt doorgebrand is (zit ook een soort zekering in, maar dan thermisch). Dit ding vind je aan de bovenaan tegen de zijkant van de transmissietunnel aan de passagierskant; dingetje met veel draden eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik heb hetzelfde probleem. Er staat spanning op de stekker van de kachelventilator maar deze draait niet rond. Kan ik hier rechtstreeks 12v op knallen om deze te controleren?

Is er iemand die ervaring heeft met het uit bouwen van deze kachelventilator? Het gaar om een cherokee uit 91, met ABS. Moet je de abs pomp verwijderen voor je de motor er uit kan halen? En zo ja, is de ingaande drukleiding probleemloos los te draaien als je de remvloeistof goed kan opvangen of blijft hier druk op staan?

Thx alvast!

Oh ja, nu we toch bezig zijn.....is het normaal bij een xj dat als je het contact uit zet de kachelventilator door blijft draaien als je deze niet op OFF schuift? Hij stopt pas als de accu echt leeg is..... blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde probleem. Er staat spanning op de stekker van de kachelventilator maar deze draait niet rond. Kan ik hier rechtstreeks 12v op knallen om deze te controleren?

Is er iemand die ervaring heeft met het uit bouwen van deze kachelventilator? Het gaar om een cherokee uit 91, met ABS. Moet je de abs pomp verwijderen voor je de motor er uit kan halen? En zo ja, is de ingaande drukleiding probleemloos los te draaien als je de remvloeistof goed kan opvangen of blijft hier druk op staan?

Thx alvast!

Oh ja, nu we toch bezig zijn.....is het normaal bij een xj dat als je het contact uit zet de kachelventilator door blijft draaien als je deze niet op OFF schuift? Hij stopt pas als de accu echt leeg is..... blink.gif

Volgens mij kan je er gewoon 12 volt op zetten om de kachelmotor te testen.

Maar zoals je al schrijft blijft hij ook nog nalopen zeg maar dus zou ik zeggen zoek ff je kachelweerstand eens op en kijk en meet die eens na.

Of het moet zo zijn dat jij je contactslot helemaal door draait als je de auto uit zet want als je dat doet staat ie op acc stand en kan het wel eens zijn dat de kachelmotor blijft lopen.

Als je de keuzesnelheidsknop van de aanjager helemaal omlaag zet blijft normaal de aanjagermotor lopen, heel heel zachtjes schuif je de schuifhendel naar off pas dan gaat ie helemaal uit.

En die ABS pomp moet je wel ff aan de kant hangen want anders kan je niet bij de aanjagermotor komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit moet je dan in het vaccum gaan zoeken , de keuzeschakelaar voeten , raam, etc, wordt bedient d.m.v. vacuum.

Misschien is er een lek slangetje , of bij het vaccumpotje , dit zit achter bumper voor , aan de bijrijderskant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, bij mij werkt de moter wel alleen kan in niet kiezen waar hij heen blaast.

Hij blaast enkeld op de voorruit.

Ik wil ook dat mijn voeten verwarmd / gekoeld worden.

gr juriaan

Ik zit met datzelfde probleem. Hij blaast enkel op de voorruit en soms uit de voorkant van het dashboard, maar nooit op de voeten. Enig idee hoe dat kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...