Spring naar bijdragen

Meerle

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Meerle's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. probleempje..... met xj 4.0 uit 91 bj het afzetten van de motor en contact volledig uit loopt mijn elektronische fan niet door....hierdoor loopt de watertemperatuur vrij snel op en wordt de druk te hoog, dit heeft me zojuist mijn radiator gekost heb ik ontdekt.....de vuldop werkte kennelijk niet om de druk eruit te gooien en de zwakste plek zat ergens in radiator... De temp sensor op het thermostaathuis is enige tijd geleden al vervangen en werkt nog uitstekend (door gemeten). De fan werkt ook zolang, sterker nog....hij draait altijd! :-( wie o wie weet wat dit is voor ik de hele boel ga slopen om opnieuw op te bouwen....
  2. boris, heb je ook een werkende abs pomp liggen? deze heeft t begeven en ik rij nu al 2 dagen zonder rembekrachtiging en met sterk ontwikkelde spieren in rechterbeen..... ;-) ik heb de kachelventilator nog steeds niet vervangen en t wordt nu echt wel tijd met dit klote weer...die zeem ben ik zat haha
  3. [ik ben iig al zover dat ik weet dat de laatste 5 jaar er 3 keer volledig kosteloos (dus ook géén arbeidsloon) een hagelnieuwe abspomp gemonteerd is en dat dit weer gebeurt als ie weer gaat brommen.......... DUS.......op naar een dealertje haha! Ben zelf niet bekend met deze garage (rucphen, breda) maar ga eens kijken wat ze kunnen betekenen....... ik hou jullie op de hoogte! nu eerst weekendje crossen en muddiven in de ardennen! gr
  4. Hoe kom ik te weten wat voor type abs er bij mij op zit? XJ uit 91, 4.0 mét irritant brommende abspomp.....
  5. Is er iemand die ervaring heeft met het uit bouwen van deze kachelventilator? Het gaat om een cherokee uit 91, met ABS. Moet je de abs pomp verwijderen voor je de motor er uit kan halen? En zo ja, is de ingaande drukleiding probleemloos los te draaien als je de remvloeistof goed kan opvangen of blijft hier druk op staan? Thx alvast! Oh ja, nu we toch bezig zijn.....is het normaal bij een xj dat als je het contact uit zet de kachelventilator door blijft draaien als je deze niet op OFF schuift? Hij stopt pas als de accu echt leeg is.....
  6. Ik heb hetzelfde probleem. Er staat spanning op de stekker van de kachelventilator maar deze draait niet rond. Kan ik hier rechtstreeks 12v op knallen om deze te controleren? Is er iemand die ervaring heeft met het uit bouwen van deze kachelventilator? Het gaar om een cherokee uit 91, met ABS. Moet je de abs pomp verwijderen voor je de motor er uit kan halen? En zo ja, is de ingaande drukleiding probleemloos los te draaien als je de remvloeistof goed kan opvangen of blijft hier druk op staan? Thx alvast! Oh ja, nu we toch bezig zijn.....is het normaal bij een xj dat als je het contact uit zet de kachelventilator door blijft draaien als je deze niet op OFF schuift? Hij stopt pas als de accu echt leeg is.....
  7. Hij werkt weer....was inderdaad de ontsteking. Maar een hoop ellende gehad met het op nieuw laten lopen. Bleek dat de WW de bougiekabels had losgehaald om de verdelerkap eraf te kunnen halen (grote verdamper zit er boven) maar de bougiekabels 180 gr had verdraaid met het terug plaatsen HAHA waarschijnlijk zijn briefje met de volgorde op z'n kop gehad.... Maar na alles weer op '0' gezet en correct terug geplaatst te hebben rijdt ie weer als een tierelier. Thx voor de reacties. Was mijn eerste ervaring hier en blijf het zeker volgen!
  8. Ik heb geen ervaring met het hemeltje van een Jeep, wel met mijn volvo 740....deze is helemaal verpulverd en valt als blokjes bruine sneeuw naar beneden bij elke drempel (dat is tegenwoordig dus overal binnen de bebouwde kom...) Als volgt opgelost: als je hemelondergrond of hoe ik t dan ook moet noemen nog goed is, dunne stof in de gewenste kleur halen (beetje rekbaar) en een lijm-spray in spuitbus halen. Hemeltje (niet de stof) strook voor strook inspuiten en stof beetje rekken en erop lijmen tot t weer fatsoenlijk er uit ziet. Vergeet niet een beetje te ventileren........;-) Nu kan het zo zijn dat bij een jeep de hele hemel naar beneden komt zeilen, vergeet dan bovenstaand verhaal en wacht op verdere reacties.....
  9. Thx, foutcodes gecheckt en ik kreeg: 12 Accu 54 ontsteking 55 einde Ik was toch al van plan de onsteking er af te trekken en weg te brengen, dus dat is gedaan en deze wordt doorgemeten. Zal morgen wel weten hoe of wat...... Maar foutcode 54 is wel een heel ruim begrip....in het boek van Haynes (gelijk maar angeschaft) staat er een * bij, zo van......er kan van alles loos zijn maar zoek daar ergens...;-)
  10. Wie kan mij verder helpen? Wie komt dit bekend voor? Afgelopen week viel van Cherokee 4.0i '91 de motor stil en deed hierna niets meer. Al snel bleek dat ie geen vonk heeft.... ANWB erbij (heel handig zo'n lidmaatschap blijkt later ;-) ) en de startonderbreker door gelust, nog steeds niets. alles doorgemeten en geen weerstand op de BDP sensor op het vliegwiel. Met vervangend vervoer naar huis en de auto een dag later thuis, direct de BDP sensor vervangen door een nieuwemaar helaas geen resultaat. Nog steeds geen vonk. Via via een tip gekregen dat je de min-pool los moet halen en verbinden voor een sec of 30 met de plus-pool. Een geheugen met foutmeldingen zou op die manier gereset worden. Komt iemand dit bekend voor??? Heeft iemand het zelfde probleem gehad? Ik sta nu op t punt om morgenochtend de hele ontsteking eraf te halen e.d. en maandag even te laten doormeten..... maar is nogal wat werk doordat er een gigantische verdamper boven hangt.....:-( Wie helpt mij???
×
×
  • Nieuwe aanmaken...